|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
0-budjetin Blazer-kyhäilyäPari kuukautta sitten vaihdossa ilmestyi pihaan -83 Blazer 6,2 dieselillä, 35" renkailla ja 70mm jousituskorotuksella. Korotus ja renkaat otteessa. Pienet paikat etujalkatilan kulmiin laitoin heti, tuulilasin tiiviste kun kusee vettä jalkatilaan. Tiivisteen alta tuulilasin kehys ihan pehmeetä, laitoin sikakittiä tiivisteeks, hitsailen (ehkä) ens kesänä. Takatilan lattian oli aiemmat omistajat tehny jo uusiks, 2mm pellistä. Korotuksen yhteydessä jakolaatikkoa on "laskettu" pari tuumaa alemmaks, ettei kardaanikulmat mene liian jyrkiksi. Ihan hyvä idea, mutta kovin alhaalla se on. Kuvassa näkyy liiankin hyvin. Pakoputket pitäis lyhentää, otti maahan kiinni. Samalla vois koittaa värkätä puskurit/siipikarjaraudan jostain profiilista, pyöreestä tai neliöstä. Ja laittaa naftatankin ympärille jonkinsortin suojakehikko. Työvalot tarttis taakse viritellä, noilla pakkivaloilla ei juurikaan näe mitään. Ja kaikkee muuta, mitä toisilla näkee, niin alkaa heti tekeen mieli... Laitan taas jotain kuvia, jos jotain saan aikaiseksi, aika hitaasti varmaan etenee, kun taloakin tarttis rempata. edit: Rottelo siis työmatka-ajossa
Viimeksi muokannut V-8 : 17.11.2011 10:57 |
#2
|
|||
|
|||
Jakis on aika alhaalla joo. Kantsii suojata kunnolla jos aiot rymytä autolla enemmänkin.
Sama juttu 720 Kingcabissa itsellä että jakolaatikko runkoa alempana. |
#3
|
||||
|
||||
Siinä onkin jo köykämiinistä tehty "suojapanssari", mut ei se tietenkään kunnon mahakosketuksessa paljoa auta...
__________________
-FTW- |
#4
|
||||
|
||||
Kokeile nostaa takas omalle paikalleen se jakis ja kattele millaset kulmat kardaaneihin jää. Voihan se olla ettei juuri oireile. Ei ainakaan pitäis noilla korotuksilla. Ja jos meinaat maasturoida enempi niin rakentele kunnon panssari jakolaatikon alle.
Muita 0-budjetti parannuksia olis varmaan lehtijousien purku, putsailu/rasvailu ja "ylimääräisten" lehtien poisto niin alkaa alusta elämään paremmin niin maastossa kuin kadulla. Aika tönköt jouset näissä vakiona. Vähän se voi siinä madaltua samalla muttei se niin haittaa etenemistä. Palkkipuskurit ja vähän niihin putkea lisäsuojaks olis kans helppoo ja halpaa mut vähän vaatii tietty jo työtä. |
#5
|
||||
|
||||
Hyviä vinkkejä Veijon-essolta, kiitos! Kokeillaan. Ja työ sinällään ei haittaa, harrastushan tämä on! Ei kai näitä laitteita silloin hankkia kannatakaan...
__________________
-FTW- |
#6
|
||||
|
||||
Jakis-pähkäilyä
Eilen sitten kyllästyin kun jakis pudotttaa pykälän pois päältä äkkijarrutuksissa tai kovissa töyssyissä. Löysäilin vaihdevivun välitystangon niin, että vapaata liikettä oli reilusti ja ajelin pakkoykkösellä.Kiitokset Rytarille vinkistä!!
Kiihdyttelin voimakkaasti (tietysti teho/painosuhteen rajoissa) ja tein lukkojarrutuksia. VOITTAJAFIILIS; pykälä pysyi päällä. Sitten alkoi tangon säätäminen kohdilleen, ja vielä ei taida ihan olla hjuva, koska kangertelee hitaalle nelivedolle laitettaessa. Kuuluuko vaihdelaatikon muuten olla tossa "pikkukeppiä" hämmennettäessä vapaalla vai parkilla?? Vapaalla kai? Jakolaatikon taidan nostaa alkuperäiselle korkeudelleen myöhemmin, kun vaatii ainakin toisen pakoputken muokkaamista. Ei nyt jaksais alkaa...
__________________
-FTW- |
#7
|
||||
|
||||
Pikku väliraportti tässä jouluruokaa odotellessa:
Jakolaatikko ei löytäny kuin hitaan puolen, viaksi paljastui irrottamisen/purkamisen jälkeen ihan p@$k@k$i menny siirtohaarukka. Onneksi lähipiiristä löytyy myös taitava hitsari, KIITOKSET vielä kerran. Sen kuluman sai siis täytehitsattua ja sitten alkoi mun hionta/sovitusoperaatio. Tiivisteet, stefat ja pari laakeria uusiks ja paketti takas paikalleen. Ainakin liikkuu taas omin voimin. Tuli sitten sellainenkin purettua/koottua. Aivan loistavan nerokas keksintö kaikessa yksinkertaisuudessaan. En sit alkanu siinä kiiressä samalla nostamaan jakista takas omalle paikalleen, kaikki ajallaan. Toimii se näinkin työmatka-ajossa.
__________________
-FTW- |
#8
|
|||
|
|||
eikös tämä ole se sama auto joka vaihteli omistajaa aikast aktiivisesti koko syksyn??? olin sitä itsekkin menossa ostamaan ainakin kahdelta eri myyjältä, mutta en sitten menny ees kattoo ku pelottelivat jollain vaihteisto vialla... menin sitten ja ostin kalliimman ja uudemman ja nyt sitä on saanu kolvata pari kuukautta... mätiä ovat perkeleet....
|
#9
|
||||
|
||||
Kaveri muistaa kans nähneensä tän myynti-ilmoituksen alkusyksystä. Ja edellisellä omistajalla oli omistuksessa vaan pari kuukautta. Saattaa hyvinkin olla sama kiertopalkinto, onneks kaikilla ei kantti/elämäntilanne kestä näillä ajamista, ni muutkin pääsee koittamaan! Hyvä että et käyny katsomassa, olisit kuitenkin ostanu ja sit mä en olisi saanu tätä... Koriltaan tämä on yllättävän hyvä ja suorapeltinen, ja jarrut ym uutta osaa.
Ihan mielenkiinnosta, paljonko silloin oli hintapyyntö?
__________________
-FTW- |
#10
|
|||
|
|||
en nyt muista ihan varmaks mut oliskohan ollu joku 4200 sillä ekalla myyjällä ja seuraavalla kaverilla oli sit hinta noussu pikkasen kun oli kuulemma tilaillu jotain takalasin nostajia... nettiautosta kun sitä seurailin niin jokanen omistaja oli siihen pistäny muutaman satasen lisää...
|
#11
|
||||
|
||||
mä kävin kattomas tota harjavallassa kesällä. oletan et on sama. korinkorotus tehty hitsamalla rhs putken pätkät korin ja rungon välii, kylkilistat on teippiä?
ei meinannu lähtee käymää 25 astee helteessa ja tiputti vauhdissa jakolaatikon vapaalle. ei jääny sen enempää kattelee. pyyntiä oli yli 6Ke en ees viittiny tinkaa vitutti niin paljon. |
#12
|
||||
|
||||
Vaikuttais samalta, on nimittäin katsastettu viime kesänä Harjavallassa. Ja kyljen harmaa raita tosiaan teippiä. Mutta korinkorotusta ei ole enää (vielä...)
Nykyisin kyllä on lähteny käyntiin (kopkop). Ja jakiksen kanssa tosiaan tulikin puuhasteltua. Onkohan palstalla mahdollisesti entisiä omistajia? Olis hauska kuulla kokemuksia/muistelua.
__________________
-FTW- |
#13
|
||||
|
||||
Takapuskuri
Taakse värkkäilin tossa jonkin aikaa sitten tuollaisen. Krominen oli jotenkin liian blingbling. Valot pitäis ehtiä/tarjentua kytkemään ja pakoputket katkaista ja laittaa 45 asteen mutkat sivulle tai jotain, ettei törötä takana noin pitkällä. Maasto-ominaisuuksien takia näitä ei tehdä, koska en toistaiseksi tällä ajele kuin käyttöauton matkat.
Samoihin aikoihin alle ilmestyi mustat 15x10 vanteet "vain" 33" renkailla. Toistaiseks mennään noilla gummeilla, on välitykset jotenkin maantiekäyttöä ajatellen miellyttävämmät. Seuraavaksi pitäis eteen saada vastaavan tyylinen puskuri ja työvaloja katolle ilmestyneeseen telineeseen.
__________________
-FTW- |
#14
|
||||
|
||||
End of the road
Tämä kappale elämässäni saatettiin pari viikkoa sitten päätökseen. Harrikka halusi kaverikseen jotain kyykkyä, joten sanoista tekoihin. Blazer matkasi keskeiseen Suomeen, ja mulle muoviluoti tilalle. Harmillista, että oma palkkataso (tai oikeammin menopuoli...) ei salli kaikkien hienojen ajoneuvojen säilömistä omissa nurkissa. Onneksi harrastamisen mahdollisuus säilyy badtrollin kanssa
__________________
-FTW- |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 18.12.2006 10:52 | |
M: Blazer 6.2d -83 | kole | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 10.10.2006 17:09 |
M. vm. 82 Blazer | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 24.05.2006 15:57 | |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |