|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
King Cab -92 ehostus (turbotus)Kinkun ehostus, lava pistettiin kuosiin ja runko käytiin läpi. Ainoastaan takapäässä oli päässyt joku kuoriainen puremaan runkoa. Myyrällä pestiin runko 4 kertaa sisältä ja paskaa tuli pihalle jonkin verran. Annitrol käsittely sisä ja ulko puolelta 3 kertaa. Raskaskalusto maali pintaan jokapuolelle myös runkoon. Pieniä lommoja ei oiottu, lisää katu uskottavuutta (heh) niiitä tulee kumminkin kokoajan lisää. Ohessa kuvia ehostuksesta. http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3994 Seuraavat postaukset koskevatkin turbotusta
Viimeksi muokannut pesix : 06.08.2011 23:07 |
#2
|
|||
|
|||
Pieniä neuvoja kaipalisin.
Ensin mihis tuon öljy paluun laittas, kun noita vaihtoehtoja tuntuu riittävän, mikä olis toimivin ? Sit mistä nakkais tuon öljyn turbolle, painekellolta? ehdotuksia. Isohko holset odottelee asennusta, putkia jo hitsailtu ja mallattu paikalleen. Ahtoputket ja painemittarit täytyy viel käydä bilteman ihmeellisestä maailmasta lunastamassa pois. Pako putkeksi ajattelin joustavan 2,5 tuuman kalvannoidun putken, kokemuksia kellään ? Alussa kumminkin normi 2,5 tuumanen putki. |
#3
|
||||
|
||||
Öljyn paluu ö-pohjaan öljy tason yläpuolelle ja mielellään ei 90 asteen liittimella vaan suoralla putkella joka on hitsattu vähän vinoon. Painekellolta hydrauli liittimillä turbolle öljy ja muista supistaa se tulo jollain ettei mene liian kovaksi paine. Et varmaankaan katsasta kun vuosimalli on 92 mutta muille vinkiksi jos meinasitte katsastaa jälkiasennus turbolle niin virityksen ei tarvitse aina onnistua eli alitehoiset laput vaan inssille niin ei tarttee mitään todistella tai verrata mihinkään
Viimeksi muokannut nbf : 01.09.2011 07:34 |
#4
|
||||
|
||||
tarviiko muka kuristaa liukulaakeri ahtimille ? en ainakaan ole kuullut? eikä ole ollut mitään ongelmia minkään vehkeen kanssa. kuulalaakeri ahtimet erikseen. tosiaan ton katsastuksen kanssa tulee vähän ongelmia kun kyseessä on vähäpäästöinen auto.. mutta näitähän on tehty td25t moottorilla vai mikä se oli ? jos vetoaa että tähän on vaihdettu kyseinen kone joku on 92 tai uudempi ni pitäs käydä vähäpäästösyytensä puolesta ? ulospäinhän ei varmaan suurta eroa ole jos koittaa katsastaa vakio ahtimella tai saman tapasella ensin ja sit lyö vasta oikeet rojut kiinni. tai sit ihan pokkana isolla ahtimella ja penkki lapulla
|
#5
|
|||
|
|||
Lainaus:
Jospa ei tohdi kairata öljypohjaa niin löytyykö muuta mahdollisuutta ? esim. olisko mahdollisesti koneen kylessä jotain roppua, mihin tuon paluun vois laittaa. |
#6
|
||||
|
||||
siihen laturin öljynpaluuseen mutta se on kyllä aika riskialtis paikka
|
#7
|
|||
|
|||
Mikäs siit riskialttiin tekee? eikö paluuta tarpeeks
|
#8
|
||||
|
||||
juu ku ei se kovin suuri oo kun siihe vielä nippa tulee oisko 12mm siitä laturin ja turbon öljyt mieluummin vähän vaivaa ja öljypohjaan!
|
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ok jos sitä vaik viikoloppuna kairais reiän ja juottais putken kiinni, samalla juottais itteensäkkin |
#10
|
||||
|
||||
kuulostaa lupaavalta otahan kuvia !
|
#11
|
|||
|
|||
|
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
Siis tuo kuristamis homma perustuu omaan kokemukseen. Kun joku hylkää ahtimen siksi että se vuotaa öljyä niin minulla se vielä toimii kun kuristaa ö-paineen. Jos siellä on maksimissaan 3 kiloa eikä 6kiloa niin kyllä se ainakin vähentää mahdollisuutta että ahdin alkaa vuotamaan. Moottorihan pitää olla se td25t jos sitä meinaa käyttää päästöjen puolesta eli itse et voi tehdä ns. Vähäpäästöistä moottoria kuin niillä testeillä joka maksaa n. 900€ veto |
#13
|
||||
|
||||
jaa jaa no sit ymmärrän.. mutta tota onko sit tietoo paljon tollanen normaali ahdin vaatii painetta että keskittää akselin kunnolla koska ihan turhaa sinne on toisaalta sitä täyttäpainettakaan pistää jos rasittaa turhaa? käsittääkseni aika harvassa koneessa toisaalta mitään 6barin öljynpainetta onkaan..
ja ei ainakaan itellä ole kukaan moottorin numeroa ikinä tarkastanut jos pokkana sanoo vaan että tässä on nyt se td25t kone laitettu ilman coolerii vaan jos ei niissä vakiona ole? |
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuosta moottorin vaihdosta niin en ole kyllä itsekkään törmännyt ongelmiin tuon asian kanssa kuin kerran mutta jos innokas inssi on niin sitten on hiukan vaikeampaa tuo katsastaminen. Eräs pieni mutta pippurinen katsastaja joensuussa kaivoi yhdestä bemarista moottorin numeron esille kun mentiin muutoskatsastamaan vaikka meillä oli se "oikea" lapulla näyttää Ettei mene off topic puolelle niin minkäs kokoinen turbo tähän kingin on tulossa? |
#15
|
|||
|
|||
Eipä tuossa päässy pajalle tänä viikonloppuna, kun oli siellä tungosta.
Tuollainen holset olis tulossa kiinni ulkoisella hukkiksella, pako 60mm, imu 52mm. |
#16
|
||||
|
||||
h1c 8 tai 10 pesällä ? näyttäs iha sopivalta ahtimelta.
|
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
Hyvä kerrankin oikea suunta ahtimen koon kanssa joudut ehkä isontamaan pakopesää jos tuo on 8. Itse en ymmärrä miksi niitä s**tanan pakokaasujarruja laitetaan pakoputkeen. Osa ihmisistä kuvittelee että joku gt17xx ahdin käy ihan hyvin 2,5 dieseliin. No kyllähän se käy mutta se herää alhaalta heti ja on tukossa n.2500rpm kohdalla. Liian pienellä ahtimella ei saa kuin tuhoa aikaiseksi ja riittävän isolla voimaa Viimeksi muokannut nbf : 04.09.2011 12:56 |
#18
|
|||
|
|||
Saako jotenkin mitattua tuon onko 8 vai 10, ku on tuo tieto lätkä hävinnä tuosta rusetista.
|
#19
|
||||
|
||||
ite pako pesän kyljestä jostain kohtaa pitäs löytyy jonkun näkösiä numeroita käytä vaikka teräsharjaa apuna
|
#20
|
||||
|
||||
Holsetissa pakopesän koko on sen kanavan/nielun/reiän (vai miksi sitä nyt sanoisi) poikkipinta-ala neliösentteinä juuri ennen siipeä. Luku on valussa pakopesän ulko ja sisäpinnalla näkyvissä.
|
#21
|
|||
|
|||
Mielenkiintoinen viestiketju. Jatka samaan malliin!
Itselläkin mahdollisesti samantapainen projekti tiedossa. Tosin 2,3 dieselin turbotus. Minkälaista ahdinta suosittelisitte tuon kokoiseen koneeseen? King cab kyseessä myös. |
#22
|
|||
|
|||
King cab myyty, tais jäädä turbo laittamatta, jos joku tarvii niin voisin luopua sopu hintaan.
|
#23
|
||||
|
||||
vittu kaikki tuntuu myyvän ennenku projekti kerkee kunnolla karata käsistä no mitäs tilalle ? vai tuleeko mitään ?
|
#24
|
|||
|
|||
HJ-61 tulee tilalle, rakennellaan siitä sitten safari/työauto. Katsotaan kuin se edistyy, eka kuvat varmaan jo ens viikolla alkaen palkkihelmat ja muita sähköliima hommia
|
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hiluxin turbotus ja ehostus metsään. | hiluxuss | Maasturiprojektit | 5 | 04.11.2010 21:53 |
Hiluxsin ehostus | HUTUA | Maasturiprojektit | 4 | 07.09.2008 22:15 |
Dalmaatialaisen ehostus | k81 | Maasturiprojektit | 9 | 16.10.2007 13:28 |
King Cabin turbotus? | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.08.2005 06:20 |
King Cabin turbotus? | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.08.2005 19:51 |