|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
HJ 60=61 ja Dodgen RamiTästä se alkoi, ku viime syksynä muistu mieleen että cruiserin leima loppuu muuten joulun alla. No eihän tuohon tarvii ku vähän hitsailla koria kiinni runkoon ja leimalle. Mut ei kehannu vielä laittaa palasiks ku oli lumet tulossa ja pääsis kopaseen uutta cruiseria (vm-81) lumi penkkaan. Vähän tutkiskelua. touhua riittää, mut eipä oo aikasemmin muut paljoo korjaillu, mikä on suuri plussa. Palkki helmaa ja uutta pyöränkaarta muotoutumassa. No niin, nyt sain vihoin aikasiks laittaa rojektin esittelyyn. Siinähän sitä jo oli mokkulalle lataamista. lisää tulossa ku vaan hermot riitän kuvien lataamiseen tai otan koneen pajalle.
__________________
Konepalvelu Juha Räbinä OY Viimeksi muokannut Räbinä : 06.02.2016 13:42 |
#2
|
|||
|
|||
mites täällä? joko on koppa kunnossa?
|
#3
|
||||
|
||||
Siinä kunnossa on et sais nostaa rungolle. Pari paikkaa vielä ikkunoitten karmeihin. Ja ovet!!! On tässä jo kaiken näköstä koitettu tehä puolen vuoden aikana, kuten puol runkoo rakennettu uusiks ja sinkissä uitettu. Melkolailla täydellinen kunnostus.
Takavaloja saa nyt vaikka joka huoltsikalta jos sattuu matkalla särkymään. Otettiin tervelle pellille asti ku kerran ruvettiin. Pitihän sitä välillä ulkoiluttaa ettei sisälle homehu.
__________________
Konepalvelu Juha Räbinä OY |
#4
|
||||
|
||||
Vuoden vaihteessa sit loppu virta kilvistä ja alettiin purkamaan
kymppi sentin kori korotus korin kannakkeet vähän lahonneet. Neljällä etummaisella oli enää kiinni.
__________________
Konepalvelu Juha Räbinä OY |
#5
|
|||
|
|||
Jos hiukka kuva järjestystä muuttas ni korjattas vaan vanhaa koria, joku innokas katsuri viel bongaa tän ja nappaa hirmuprosentit kopasta ?
|
#6
|
||||
|
||||
Siitä eikun teliä suunnittelee. Rojut pihalle ja runkoo hitsailee Läpi leikkaus. katellaan et mitteen se pittää sisällään. Pikkusen taitaa olla savua seppiin pajassa. 5mm levystä uutta palasta tilalle Pari viikonloppua siihen meni, mut jospa nyt kestäskin vähän aikaa.
__________________
Konepalvelu Juha Räbinä OY |
#7
|
||||
|
||||
No eihän näitten järjestystä meinaa muistaa
Käytin koppaa päällä et sattuu varmasti kannakkeet kohalleen. Pari tukee jousien etukiinnikkeisiin. Saumojen siistiminen. Hiekalla vähän vielä etu osaa puhaltelin ja eikun sinkkiin Siinä se nyt loistaa. Kirkkaampi ku uutena 30 vuotta sitten. Painoa oli 160 killoo.
__________________
Konepalvelu Juha Räbinä OY |
#8
|
||||
|
||||
Aijaijai ku näyttää hyvältä
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#9
|
||||
|
||||
Ihan persiistä nuo ruostehommat.
Ihottuma nousi taas pintaan kun näitä kuvia katselee. Profiilissa kuvia omasta mieliharmista ja sen eheyttämisestä. nimim. samat hommat tehtynä -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=43096 Tuo sinkitys on muuten itellä nykyisinkin kuin vasta tehty, eli voipi suositella muillekin. Viimeksi muokannut GaryBlade : 23.05.2011 18:07 |
#10
|
||||
|
||||
Täysin samaa mieltä. Vielä pitää ovet korjailla ja jokunen ikkunan reunus.
Kyllä on sullakin komia cruiseri. Täältä on hyvä vakoilla vähän mallia Tuo sinkitys on kyllä ainut ja ehkä jopa helpoin keino tehä rungosta hyvä. Eikä haittaa pikku ruosteet, tarttuu vaan paremmin jos on vähän ruosteinen. Kasaus hommat jo huomattavasti mukavempia. Tul taka jousille annettua vähän vasaraa, niin saa paremman ryhdin. Viikonloppuun mennessä pitäs päättää auton väritys. Nouseen koppa paikoilleen (ehkä). Tulipelti vaan ensiks maalattava, jää sen voimapesä taakse niin pahasti.
__________________
Konepalvelu Juha Räbinä OY |
#11
|
||||
|
||||
Onkohan nuo riippujen kulmat hyvät noin
__________________
-LandCruiser EI OLE "Lantikka"- |
#12
|
||||
|
||||
No vähän meinaa vetää väärään suuntaan
Mut tossa kuvassa on jousien painona pelkkä runko 160kiloo. Eli 40kg per jousipakka. Saa nähä miten lössähtää nuo taotut pakat kun kaikki paino päällä ja vähän ajettu.
__________________
Konepalvelu Juha Räbinä OY |
#13
|
|||
|
|||
Kannattaa sitten muistaa siinä vaiheessa kun kokeilet ensimmäisen kerran joustoja tai ristiriipuntaa ja se korin paino "häviää" tuosta jousen päältä...
|
#14
|
||||
|
||||
Totta töriset. Sitä pitää seurata vähän mihin päin lähtee kääntymää. Jospa ne tuosta vähän viruuvat. abc parkissa vahingossa ajaa kattarin päälle ristiriipuntaan ja riipukeet väärin päin.
Tässähän jo pientä jutustelun makua. hyvä hyvä, eipähän tarvii hallilla aina samojen tyyppien kans väitellä. Ja samalla terveiset tutuille.
__________________
Konepalvelu Juha Räbinä OY |
#15
|
||||
|
||||
Akselit paikallaan ja mallailua miltä 70mm korin korotus vaikuttaa
Kuopion toyota liikkeen mukaan tätä osaa EI ole tehty toyotalla. Piti tehdä uudet jarrukilvet ku entiset hävis sitruunahappo liemeen, samaan paikkaan syöpy myös jarrusatuloiden kierteet. Projekti nyt rullaavana.
__________________
Konepalvelu Juha Räbinä OY |
#16
|
||||
|
||||
mistä tuota sitruuna happoo saapi kun pitäs vähän koneen alumiinu osia liotella
|
#17
|
||||
|
||||
Vaikka tuolta Agri-marketista. 5 kilon pöntössä alle 30 euroo, jos oikein muistan. Vuorelan agrista ovesta sisään suoraan ihan perälle ja oikeella.
__________________
Konepalvelu Juha Räbinä OY |
#18
|
||||
|
||||
Mites ne alumiini osat siellä käyttäytyy? Hapettumat lähtee? minkälaisen pinnan jättää ja pitääkö jotenkin käsitellä sen jälkeen?
Rauta osissa ruosteen poistumista nopeuttaa tosi paljon lämpö. Ite laitoin hj:n letkulämmittimen astiaan porisee. Tai siis oli kaverin idea. siinä on vielä sellanen homma et katkaiseen itse lämmittämisen ku on tarpeeks lämmin vesi. Kyllä kävi sen jälkeen kuplinta siinä astias joka oli lämmin. toinen ku vieressä kylmää vettä niin oli hyvä vertaus astia.
__________________
Konepalvelu Juha Räbinä OY |
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#20
|
||||
|
||||
ruosteet tosiaan lähtee hyvin..alumiini vielä kokeilematta..lasikuula puhalluksella saa nätin jäljen alumiiniin..
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#21
|
||||
|
||||
Ite ole suunnitellu kans tuota rungon sinkissä käyttämistä. Mitä makso tuo sinkki ja miten puhdistit rungon sisältä?
|
#22
|
||||
|
||||
Laita sit tuloksia ku oot Wille kokeillu sitä happokylpyä alumiiniin.
Rungon sisustan puhistin painepesurilla, koputtelemalla, lämmöllä ja tikulla sörhimällä. Ihan 100% puhtaaks se ei varmasti lähteny. Mut laitoin sinkin jälkeen kunnolla kotelo suojaa ja vielä toisen kerran ku alkaa ajot häämöttää. Kaveri teki omaa runkoaan varten semmosen huutelu letkun, vanhasta painepesurin letkusta mikä menee rungon sisään ja siinä suutin päässä, sillä on aika hyvä huuhella paineella rassaten. Voi olla et on jossain vielä parempiakin konsteja, mut eipä tullu meillä mieleen Sinkitys maksaa noin euron kilo. Alle kaks sataa euroo tekee pelkkä runko.
__________________
Konepalvelu Juha Räbinä OY |
#23
|
||||
|
||||
juu en minäkään ole muuta keinoa vielä keksinyt kuin isot poltto pillit ja polttamalla maalit irti sisältä. Kuulemma se happo missä ne käyttää sen ennen sinkkiä ei tepsi maaliin eikä rasvaan/öljyihin. No jospa tässä tulis vielä joku nerokas visio mieleen ennen kuin tuo sinkki on ajan kohtaista.
|
#24
|
||||
|
||||
Aika sitkeessä tuntui olevan se maali mikä ei ollu vuosin saatossa lähteny. Tuohon ei jääny ku puolet semmosta runkoo mikä on vanhaa. Ja sit kierteisiin kannattaa laittaa joku liimamassa tai jotain mikä estää sinkin tarttumisen kierteeseen. Nimimerkillä JOKUSEN KIERTEEN RASSANNU.
__________________
Konepalvelu Juha Räbinä OY |
#25
|
||||
|
||||
käsittääkseni ihan vaikka vaseliini käy siihen, mutta minulla on kyllä kierretappeja jos tarvitsee putsata kierteitä. Mulla on vähän saman tapanen projekti menossa itelläni ku sulla, paitsi että työn alla on LJ. Minä jouduin ostamaan toisen korin kun tuo vanha oli niin mätä, että ei olisi juurikaan vanhaa peltiä jäänyt minnekkään jos olisi alkanut sitä korjaamaan.
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |
Suomi Toyota 8" perämurikka huolto | Fomococars | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 10.05.2010 22:20 |
APUA! Hilux-06 33" 12.5" katsastus | antton077 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 12.03.2010 22:40 |
LäJän "perus" huolto alkakoon. | Juuso_L | Maasturiprojektit | 25 | 29.12.2008 10:47 |
Ostetaan Ostetaan "Katsastus renkaat" | Osmo87 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 02.10.2008 20:17 |