|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Mitsubishi Pajero 3.2DiD Egr ongelmaOnkos kukaan tulpannu eegeeärrää ko. koneesta? Huollossa huomattiin tänään, että venttiili pitää aikamoista elämää, joten tulppaus lienee ajankohtaista. Vinkkejä ja neuvoja vastaanotetaan...
Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 09.03.2011 22:49 |
#2
|
||||
|
||||
Ei ole kokemusta tulppauksesta, mutta uuden vaihtoivat joskus huollossa. Osa on kyllä helppo vaihtaa itsekin. Hajallinen EGR saattaa löytyä vielä nurkista jos siitä olis apua suunnitteluun?
|
#3
|
||||
|
||||
Tuliko siulla joku vikailmotus egr:stä vai miten homma tuli ilmi?
Tietääkö kukaan, tuleeko vika päällensä jos tulppaan kylmästi umpilaipalla linjan? |
#4
|
||||
|
||||
Koneesta oli tehot hukassa, pakoäänet kovemmat ja moottorin vikavalo paloi kojelaudassa. Vikakoodi kertoi EGR-ongelmasta ja syynä olikin EGR:n seinämässä ollut halkeama.
|
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
Muutaman laipan eri merkkisiin oon iteki laittant, eikä niissäkään ole ollut propleemia vaikka kaikista lyönyt alipaineputkenki tukkoon, ettei suotta jamita. Testaa ni tiiät.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#6
|
||||
|
||||
Kyllä uuemmat vakkilaiset ja mersut (henkilöautot) purnaa jos egr:n disaploi, jostain -03 alkaen noin....mitsusta tiiä mittään, osta olutrasioita tarvikkeeks, juo ja kokkeile.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#7
|
|||
|
|||
Kyllä syttyy vikavalo...kaikissa uudemmissa vehkeissä valvonta ymmärtää mekaanisen tukkimisenkin, saati sitten, että ottaa johdon irti
|
#8
|
||||
|
||||
http://140.99.20.180/forum/showthread.php?t=8931
Ei vissiin ole EGR:n jälkeistä lämpötila-anturia Di-Dissä, joten ei tajunne tulppaamista. |
#9
|
||||
|
||||
No enhän mie mitään tulpannu kun oli kiireitä ja kaikee sellasta
No otinpa tänään palikoita irti ja JUMALAUTA imusarja on täynnä nokipaskaa Panen kuvat näytille jossain välissä, niin siinäpähän kärvistelette 3.2DiD omistajat Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 24.02.2011 18:23 |
#10
|
|||
|
|||
EGR on maailmanlopun keksintö ja kannattaa AINA tulpata.
|
#11
|
||||
|
||||
jep, tuo egr on kyllä varsinainen maailman pelastaja perkele! saa kyllä paikat aika kaameaan kuntoon, väliin tulee eteen imukanavia joista tuskin saa lyijykynää mahtumaan kun ovat niin umpeen muurautuneita!
sentään suomessa ei mitata nox päästöjä niin egr tulppaus ei vaikuta kuin positiivisesti jos se vaan n mahdollista suorittaa! |
#12
|
||||
|
||||
Juuri näin.
|
#13
|
||||
|
||||
Tässä ensinäkymää
Imusarjan sisäpuoli samaa paskaa Konehuone from hell Jos toi eegeeärrän keksijä saadaan joskus giljotiiniin, niin tulen henkilökohtaisesti vetämään laukaisimesta Autolla ajettu 180 k ja huollettu ajallaan... Huomenna ruiskuputkia irrottamaan jos sais ton paskaläjän vihdoin irtoomaan. VITTU |
#14
|
|||
|
|||
Kummisedän 320CDI mese oli 500tkm ajomäärän aikana kolme kertaa Veholla imusarjan puhdistuksessa, kun meni niin tukkoon että ei oikein tahtonut kulkea. Kolmannella kerralla oli tainnut olla Vehon pojilla vähän isot työkalut, kun huollosta ilmoitettiin että saat auton vasta huomenna, kun imusarja meni halki ja pitää vaihtaa uusi.
Vaggi laisilla ja muissakin, joissa on Bosch ohjainlaite tai joku muu joista softamiehet jotain ymmärtää, ei ole EGR:n poisto mikään ongelma, koska se poistetaan myös softasta. Tämän jälkeen siitä ei tule mitään vikailmoituksia tai vastaavaa, eikä tarvi tulpata, kun EGR:lle ei enää tule käskyä avautua. Edellisestä autosta vaihdoin egr:n tiivisteen umpilaippaan ja ohjausletkuun laakerin kuula sisälle. Ja toisesta autosta, joka oli vaggilainen se poistettiin softasta ja tulppa tuli silti laitettua egr:n laippaan. |
#15
|
||||
|
||||
Arkikulkine eli mersu c200cdi -99 240tkm on vähän kärsinyt egr-vaivaa, tuntuu menevän venttiili jotenkin jumiin ja tyhjäkäynti muuttuu hassuksi. Venttiili käteen ja puoli pulloa liotinta auttoi ekalla kerralla muutamaksi viikoksi ja toisen kerran jälkeen on toiminut puoli vuotta. Voi olla että lämpimillä keleillä taas temppuilee. Sähköventtiili avaa alipainelinjan ja alipaine avaa egr-venttiilin, joten boksi ei tiedä suoraan aukeaako venttiili vai ei. Mutta jos alipainelinjan tai pakokaasukanavan tukkii, boksi on niin viisas että muiden antureiden kautta huomaa ettei venttiili aukea ja menee vikatilaan jossa vikavalo ei pala. Ja vikatila tulee ainoastaan tyhjäkäynnillä ja muistaakseni vain ensimmäisen liikkelle lähdön jälkeen, jos ei päästä autoa tyhjäkäynnille vaan pitää kierrokset aina päälle 1000, toimii hienosti. Egr:stä ei pääse eroon ilman ohjelman vaihtoa, eikä millään viitsis tuohon ruostepommiin sijoittaa..
Ja imusarjaa ei ilmeisesti ole hirveän paljon vielä tukkinut, tosin tässä on vielä alumiininen imusarja ja uudemmissa muovinen jos jotain vaikuttaa. Ja tietty kaikkia seitsemääkymmentäviiittä (75) kilowattia käytetään säännöllisesti, joten ei pääse karstottumaan
__________________
Harbor Cruisers Viimeksi muokannut baxxter : 24.02.2011 23:08 |
#16
|
||||
|
||||
ilmamassa mittari kertoo boksille egr:n toimivuuden, tietysti koneeseen menee vähemmän ilmaa sisälle kun takaisinkierrätys päällä ja jos ilmamassa ei muutu kun egr aktivoituu niin tulee vikakoodi.
metalliset imusarjat olen putsannut näin: bensalla kunnon huljutus ja tulta perään, sen jälkeen hiiltynyt moska lähtee paineilmalla ja kopistelemalla sieltä suht helposti, kertokaa jos joku on vielä helpomman keinon keksinyt.. |
#17
|
||||
|
||||
Onko ilmamäärän muutos ainoo kontrolli? Läppäkotelon kyljessä näyttäs olevan joku anturi.
Niin joo ja eegeeärrän vaihdossa ei ole kuin puolen tunnin homma ja imusarjan puhdistus kahden päivän keikka... Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 25.02.2011 09:07 |
#18
|
||||
|
||||
Mää oon tarvittaessa ohittanut EGR:n (jos tulppaus ei onnistu) seuraavasti:
- PAKOSARJAN laippa umpeen - egr:n lauhdutin pois nestekierrosta - ilmaputki ilmasuodattimen jälkeen EGR:lle (ennen ilmamassamittaria), jolloin saadaan suodatettua ilmaa moottorille ja ei vaikuta ilmamassan signaaliin. Ei syty vikavalo laitteisto toimii alkuperäisellä softalla EI MENE IMUPUTKISTO TUKKOON!!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#19
|
||||
|
||||
Joo tossa ooppelissa (isuzu) on kans egr. Viime kesä otin imupuolen putket irti ja ihmettelin kun on niin puhdasta. Kevyt huohotus öljy imusarjan pinnassa. Aikani tutkin ja ihmettelin niin tuli siihen tulokseen että tossa ei ole ollut tehtaalla lähtiessään egr toiminnassa. Nimittäin imusarjan kupeessa on egr venttiiliit mutta imusarjaan ei tule mitään reikiä.
Ja imusarja taitaa olla myös bensavehkeisiin sopiva kun siin on luntit jokakanavan kohdalla. Auto on 3.1td ja vm93. ja silti on päästöt ollut pienet
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#20
|
||||
|
||||
No ni. Nyt on kasa paskasta alumiinia lähdössä pesukoneeseen, kyrpä on ottassa kun aatteleekin kasaamista
Onko kellään kokemuksia forten intake cleanerista? |
#21
|
||||
|
||||
Forte
olikohan se nimeltään Forte diesel intake cleaner( keltanen etiketti) niin se ainakin liuottaa karstaa tosi tehokkaasti.
|
#22
|
||||
|
||||
Väliaikatiedote:
Imusarja pesty höyrypesurilla/teijossa. Kannen imukanavat hinkattu puhtaammaksi ja kasauksen jälkeen putsattu fortella, oli meinaan uskomattomat savut alussa Moottorivikavalo syttyy jos läppäakselilta irrottaa tai tulppaa letkun, joten kokeilemma ilmaletkua putsarilta ja raportoidaan . . . |
#23
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#24
|
||||
|
||||
Umpilätkä on pakosarjan puoleisessa päässä, ja homma pelaa niinku pitääkin.
Suosittelen kaikille... Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 22.06.2011 21:57 |
#25
|
||||
|
||||
Taidonnäyte Ooppelin DTI koneen imusarjasta. Aika ahtaaks käy
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Mitshbishi Pajero 3.2DID -00, lyhyt | H_Nietu | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 07.12.2009 20:26 |