|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
olisiko ajatuksiaterve, tässä on tullut jo patrollin kanssa tapeltua hetken aikaa ja ei näy valoa vielä ikkunassa. eli kyse on tuosta huonosta starttaamisesta. -alkuun ensiapuna vaihdoin hehkut ja uusin akut. -auto jätti muutama viikko sitten starttaamatta ja olin löytäväni vian. tankki vuosi niin, että koko järjestelmä oli täynnä ilmaa. nyt nämä korjailtu mutta ei... - releissä tuntuis kuuluvan naksahtelua ja hehkuta oon mitannut, ok. kävin jo ammattimiehen luona kyselee, jotta mikä prkl vois olla. kaveri tutki autoa muutaman tunnin(puolituttu) ja tokas vaan että kone niin väljä. Kuitenkaan kone ei syö yhtään öljyä, kilometreja tosin 400tkm. kone siis 3.3 vapari - näyttäis sauhuttelevan kylmänä valkoista savua, voisko johtua finaaliin menneistä suutinten kärjistä? -sähköinen sammutin ei toimi. manuaalinen tee se itse vedin käytössä. eli oisko mitään kommenttia/kokemuksia ennekuin meikäläinen saa lisää harmaita hiuksia. kiitos
|
#2
|
||||
|
||||
ei pitäsi olla väljä noilla kilsoilla ,lähteekö käyntiin miten huonosti vai ei ollenkaan vai pitääkö pyörittää starttia kauan ennekuin käynnistyy vois vuotaa siirtopumpun takaiskuventiili linjan tyhjäksi.mulla oli kyseinen vika joskus ennen sähköistä aikaa suuttimet voi mittauttaa niin näkee suihkun ja kunnon tai vaihtaa ne uusiin.
"näin se homma etenee" |
#3
|
|||
|
|||
kylmänä starttaa huonosti. välillä ei ollenkaan. starttia saa jurnuttaa...sitten ku lähtee,lähtee ilman kyselyitä eli ei köhi pätkääkään. joskus on tehny sitä että jos esim aamulla lähtee töihin, niin eipäs starttaakaan. sitten muija lähtee puolelta päivin kauppaan ja lähtee samantien.
|
#4
|
|||
|
|||
Siis ei starttaa vai ei lähäre käyntiin? Jos startti pyörii huonosti, maadoitukset kannattais kattella ja jos on vaan käyntiinlähtemises ongelmia mutta startti pyörii iloosesti nii sitten nua ilimavuodot tai tiipen mainittema polttoaineiden tankkiin valuminen vois olla vikana.. Onkos patrollin sammuttajas pakkosyöttöasento? ittellä ainakin aina käyntiin laittaes pöllähyttää mustan piliven ja oon siitä päätelly notta siinä pakkosyättö olis startates.
-- Patrol 3.3 4x4 Honda XL600 2x1 Pajero V6 3000 (emännän kauppakassi) |
#5
|
||||
|
||||
Tuo että aamulla ei lähe, ja sitte puolilta päivin starttaa heti, viittais vähän tuohon polttoaineen takaisin tankkiin valumiseen mun mielestä. Se ois saattanu lähteä ku oisit vielä vähän aikaa jaksanu vinguttaa... Just nosti löpöt siihen "huulille". Muunlaisista vehkeistä moisia kokemuksia.
Miesten lelut on kookkaita. |
#6
|
||||
|
||||
joo kaasu pohjassa startatessa on pakkosyöttöpäällä ja sitten saa myös tuolla maastossa ryntäilemään kun vähän ropaa vipuja mut leimalle ei asiaa jos polin menee pohjaan tais olla mulla savut päälle kympin mut liikerataa pois polkimelta niin tippui alle kahteen .
"näin se homma etenee" |
#7
|
||||
|
||||
Mulla oli kerran isutzuhissa samanlainen vika.Ainavaan paheni.Naftaa se sai nostettua hyvin ylös.Viimeeksi se rupes jättään välille eikä lähtenyt enään käyntii.Vika oli sit lopuksi hyvin yksin kertainen nimittäi sammuttajan virta katos ku oli liitin vähän hapettunut niin ja kerran pössössä oli sammuttajan vaijeri vähän jumitti.
|
#8
|
||||
|
||||
ilmavaivuja epäilisin, tosiaan paluupuolikin saattaa kiusia yllättävästi, meillä saksatar sauhuaa kylmänä kans ilmavaivoista ja väärästä ajoituksesta, tosin sauhu on sinistä...
-pee- ei se satu... |
#9
|
||||
|
||||
minulla sama vika pakkasella saa pyörittää konetta hullunlailla käynnistyy kyllä mutta köhii ja savuttaa. en tiedä mistä johtuu. olen vain elänyt sen kanssa. hi. nuo 3.3d koneet ei minunkokemuksen mukaan juuri mene väljäksi, mutta männänrenkaat kuluu, eli vaihda vaan uudet männänrenkaat jos tuntuu väljältä.
OPA Nissan Patrol... ...Still going... |
#10
|
|||
|
|||
tpta pakkasta luulin yhessä vaiheessa syypääksi. mutta tänään 5 astetta plussaa ja lohkolämppäri ja ei pihaustakaan. mistäs toi tankkiin takasin valumisesta vois sitten johtua, onko tossa tekniikassa jokin takaiskuventtiili tms, joka vois vuotaa? toi vika vaan kuulostais jotenkin luonnolliselta(toivossa hyvä elää), sillä hyvänä esimerkkinä eilinen. Auto liikenteessä koko illan. moottori sammutettiin monesti, välillä n tunnin tauko ajamiseen. joka kerran lähti käyntiin ekalla saman tien. sitten yön yli kun joutui seisomaan, niin kappas, ei enää käynnistynytkään.
|
#11
|
|||
|
|||
hoh,luinpas huonosti, siellähän olikin juttua takaiskuventtiilistä jo. toivottavasti olis toi
|
#12
|
|||
|
|||
ei lähtenyt niin ei lähtenyt. eli lähti tänään sitten dieselhuoltamoon hinaamalla(: mittaa samalla puristukset kun tekee remppaa. tietty, mikäli syy on juuri tuo väljyys niin sitten saa jättää työn siihen paikkaan...katotaan millaset arvot saa 400tkm ajettu patruuli
|
#13
|
||||
|
||||
siirto pumpussa on takaisku ventiili tuskin pitäisi olla kovin kaput toi pata vielä noilla kilometreillä omalla yli 100tonnia enemmin tahkottu ,kanattaa laittaa sähköpummpu siirtopumpuksi jos on paskana niin toimii hyvin itse ajanut jo sähköpumpulla noin 100tuhatta parikertaa olen putsannut pumpunsuodattimen .
"näin se homma etenee" |
#14
|
|||
|
|||
Löpöputki vuotaa.. sanon minä
Note! This message was posted anonymously! |
#15
|
|||
|
|||
kappas vaan... mulla alkoi patrolli saman temppuilun tänä aamuna.Lähti kyllä lopulta kun aikansa starttas.Kammo huono käynti vaan aluksi...täristystä,sauhua ja keikuntaa.Onko syy parissa huonossa hehkussa vai voiko akut aiheuttaa eli jos toinen akku on huonompi.Jännite laskee? Tota tärinää se on tehny muutaman kuukauden, mutta se piiiitkä starttausaika on kyllä uutta eli varmaan se siirtopumpun takaisku.
|
#16
|
|||
|
|||
Onko Patukan ruiskupumpussa ylivirtausventtiiliä? Isommissa kiisseleissä yleensä on ja se toimii takaiskuna ja pitää tietyn paineen ruiskupumpussa rajoittamalla paluuvirtausta. Tosin vuotava ylivirtausventtiili yleensä aiheuttaa huonoa tai ei ollenkaan käyntiä pienillä kierroksilla....
LandCruiser HJ61 Hilux 4x4 |
#17
|
|||
|
|||
kokeilkaa onko käsipumppu aivan veltto ennen starttausta jos on niin nafta varmaan hävinnyt johonkin
arklinyybi Note! This message was posted anonymously! |
#18
|
|||
|
|||
vika löyty, moottori joka syöttää naftan koneeseen on sökö
|
#19
|
||||
|
||||
missä sellainen moottori on? eikö ruiskupumppu hoida senkin homman?
Nissan Patrol... ...Still going... |
#20
|
||||
|
||||
Pitkän starttauksen ja ravistavan, epätasaisen käynnin syynä VOI olla jonkun hehkun hengettömyys. Mulla kokemuksia BJn ja HJn yhdestä vaivaisesta palaneesta hehkusta. Ei meinaa käynnistyä ja ravistelee käynnistyttyään kun piru kerjäläistä. Noiden polttoainehommien kanssa ei onneksi ole koskaan ollunna murheita.... VIELÄ. Ja uskokaa tai äläkää, mutta HoJon yhdenkin hehkun hengettömyys vaikuttaa pirusti. Vaan hieno juttu, jos vika paikallistui.
Eespäin ja vinssillä loput.. |
#21
|
|||
|
|||
hehkut on kyllä hyvät. mulla oli kanssa taannoin Hj ja siitä oli 2 hehkua poissa pelistä, aivan mahdotonta....joo, ruiskupumppuhan siis on rikki...
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Olisiko kiinnostusta 9.12 ikaalisiin? | ¤Offi-Osku¤ | Tapahtumat | 27 | 19.01.2008 01:17 |
Olisiko kenelläkään kuvaa trooperin 2.8Td moottori | Rotta-Racing | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 13.12.2007 22:23 |
Olisiko töitä tarjolla? | panzer | Chit-Chat | 3 | 24.08.2007 18:55 |
olisiko jollain lainata polttoainepainemittaria? | FinnDRZ | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 04.10.2006 21:13 |
Olisiko autoni pitänyt jo katsastaa? | VonLeka | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 04.09.2006 20:49 |