Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.12.2009, 15:20
kimlahti:n Avatar
kimlahti kimlahti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.07
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 38
Perusasetus

Jeep XJ -90 4.0 pakkasproppu vuotaa


Hep,

Ilmeisesti se lohkon takimmainen pakkasproppu antautui korroosion edessä ja nyt turbiinikotelosta tiputtelee jäähdytinnestettä. Onko kukaan vaihtanut tuota ko. proppua? Ilmeisesti vaihdelaatikko pitää ottaa pois edestä vai onko helpompaa keinoa tiedossa?

-Kimmo-

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.12.2009, 17:00
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.461
Perusasetus

Takana piilossa oleva pakkasroppu on kannessa ei lohkossa. Eli kansi pois...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.12.2009, 18:45
kimlahti:n Avatar
kimlahti kimlahti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.07
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 38
Perusasetus



Tuolta lohkon propusta se vuotanee kun neste tulee turbiinikotelon sisältä. Kannen propusta nestevuotaisi ulkopuolta pitkin. Jeepforumilta löytyi tuollainen kuva.

-Kimmo-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.12.2009, 00:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.398
Perusasetus

Juu, olin just pääsemässä tuohon että sieltä sen täytyy melkein tulla eikä kannesta

Onnea sitten niiden kahden ylimmän laatikon pultin kanssa, ne on aika vittumaisessa paikassa.. Torxeilla taitaa olla koko paketti, ja osa niistä on niitä "käänteis"- torxeja jos en väärin muista.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.12.2009, 01:09
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.461
Perusasetus

Jep joo, näin onkin.

Laatikon ylemmät pulttien kannat ovat E12 Torx kannat. Kannattaa ostaa suosiolla sopiva hylsy. Niihin pääsee paremmin käsiksi kun laskee vähän pakettia jakiksen takapäästä ja käyttää sopivan määrän jatkovarsia. Varo CPS anturia, kannattaa ottaa irti ensin ja laittaa kiinni viimeiseksi.

Se kuvassa näkyvä lohkossa oleva vuotavan viereinen roppu on nokan takapää, älä koske siihen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.12.2009, 01:16
kimlahti:n Avatar
kimlahti kimlahti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.07
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 38
Perusasetus

Ok. Homma alkaa hahmottua. Pitää yrittää virittää worst case skenaario mieleen niin jos vaikka voisi yllättyä positiivisesti kun joku asia ei vastustakaan tolkuttomasti.

-Kimmo-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.12.2009, 03:00
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
Takana piilossa oleva pakkasroppu on kannessa ei lohkossa. Eli kansi pois...
No kuitenkin kuvien perusteella laatikko pois...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.12.2009, 03:08
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Laatu tavaraa


Taitaa olla kierrätettyä kiinalaista sardiinipurkki peltiä ameriikan poikien proput.
Saattaa toimia heidän omalla maalla jäähdytysnesteiden kera mutta, kuinka täällä kun korroosio päässee vaikuttamaan myös ns. väärältä puolelta.
ps.
Toivottavasti huomasit ajoissa ettei tarvitse myös kansipahvia vaihtaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.12.2009, 05:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.398
Perusasetus

..tosin siellä kyllä suolataan vähintään 10- kertaa pahemmin jos asut väärässä paikassa. Ja toisaalta siellä on myös juuri siksi vielä pahemmassa kunnossa olevia autoja kuin täällä. Eikä ne oo pelkät proput kiinalaisten kierrättämää sardiinipurkki- peltiä, soon koko auton pellit ja tosiaan, on CPS siinä ylempien pulttien huitteilla (~klo 11 takaapäin katosessa) jota kannattaa varoa. Tai sitten riko se, ja vaihda samantien suosiolla uuteen. Se on myös yksi kohtalaisen perinteinen XJ:ssä prakaava kohde.. :S
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.12.2009, 10:18
kimlahti:n Avatar
kimlahti kimlahti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.07
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 38
Perusasetus

Tuota CPS:ää on tullut vaihdettua uuteen ja vanhaan kun metsästin käyntivikaa joka osoittautui ECUn kylmäjuotokseksi.

Pitänee käyttää tilaisuus hyödyksi ja asentaa samassa rytäkässä jakolaatikon laakerit ja ketju kun se kerran pitää irti käyttää ja osatkin on jo vuoden päivät lojuneet hyllyssä.

Onkos tähän muuten saatavana oikeaa lohkolämppäriä tuon vesipumppulämppärin sijaan?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.12.2009, 12:03
kimlahti:n Avatar
kimlahti kimlahti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.07
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 38
Perusasetus

Laitetaan tiedoksi tännekin kun tarvikeliikkeen hyllystä löytyi Defa 138 lohkolämmitin joka on tarkoitettu Jeepin 4.0:n kylkeen. Asennuspaikka C-L5. Lienee vanha malli kun uudet kirjat eivät enää tunne.

Tuo takimmainen pakkasproppu oli ihan paperia. 1/2" jatkovarsi rusahti kerralla läpi ja vesitilan takaosa oli täynnä hiekkaa, kiviä ja kaikenlaista möhnää. Kiva siivo. :P
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ:n jakajapumppu vuotaa Ykä Tekniikka & Jutustelu 55 18.08.2015 16:37
Hdj syöttöpumppu vuotaa hj-83 Tekniikka & Jutustelu 7 12.05.2015 15:29
Hj 61: jäähdytin vuotaa.. Jukka Tekniikka & Jutustelu 6 04.04.2011 11:05
rengas vuotaa ahku Tekniikka & Jutustelu 3 18.02.2009 06:03
Tankki vuotaa! 33SD Tekniikka & Jutustelu 31 12.03.2007 17:47


Sivu luotu: 13:25 (GMT +2).