|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
2L2/2L2TAjattelin että tältäkin foorumilta varmaan löytyy kokeneempia seppiä.Eli nyt pitäis tehdä hiluksiin moottori ja ajatuksena olis 2l2t vanha oli 2lt.Noita 2l2 vaparin alakertoja löytyy joka paikasta ja hinta yli puolet turbo mallin hinnasta,siis jos laittais vaparin alakerralla nii mikä siellä ensimmäisenä poikii,onko ne männät sen heikko kohta vai laakerit,laakerithan on pari milliä pienemmät.Eli onko joku saanut vaparin alakerran pettämään ihan sen heikkouden takia
|
#2
|
||||
|
||||
Koita tälläisella haulla kuin hilux turbo, niin tulee jotain jotain juttuja kyseisen asian tiimoilta.
|
#3
|
|||
|
|||
2l2
joo hakuja on tullu tehtyä ja palstoja luettua.ja aina sama virsi et turbokoneet lujempia.teoriassa varmaan näin mutta jos se kerran on niin heikko niin sittenhän porukat vois valaista mikä paikka kelläkin on pettänyt
|
#4
|
|||
|
|||
Männät taitavat olla heikoin lenkki ainakin jälkiahdetussa, laakereiden heikkouteen en usko. Mutta saa ne männät vaivattomasti särjettyä kyllä 2L-T:stäkin..
|
#5
|
|||
|
|||
Eipä juuri eroa..Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
Eikös pienemmällä peruspuristuksella voi käyttää suurempia ahtoja???
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#7
|
|||
|
|||
2l2
joo kansi tulee olemaan 2l2 rautakansikansi.Ja kyllä mulla oli vapari 2l2 rautakannella.eilen pajalla vertailin 2lt alakertaa 2l2:een.veivit oli varreltaan melko samanlaiset tappi oli turbos 3mm paksumpi.selvästi huomaa et kyllä toyotalla on ollu kova tarve saada painoa pois,joka paikasta oli laihdutettu vähän
|
#8
|
|||
|
|||
Männät on vaparin heikko piste,ja lähinnä pienempien käyntivälysten takia.Rengasurien yläpuolelta kymppi-pari pois halkaisijasta.
Se vaparikin on niin järeä ettei se alakerta porsi kovemmassakaan ahdossa kunhan pakolämmöt pysyy kurissa...Lämpöjen kanssa saakin olla tarkkana,ei se rautakansikaan ole onni ja autuus. |
#9
|
|||
|
|||
2l2
joo oli se vapari 2l2 mäntä leikkaillutl renkaan yläpuolelta.jos veis ens viikolla lohkon poraukseen mikä olis hyvä välys?
|
#10
|
|||
|
|||
turpo
Jos kerta tekee uusiks ni samal turpoon turpon männät??vuosimallist riippuen,saaks turpottaa??mites ne päästö säännöt taas meni?
|
#11
|
|||
|
|||
2l2
joo muuten pistetäis turbon männät mutta ne ei sovellu mitenkään 2l2:een ja olis se muutenkin vähän kevyempi alakerraltaan se uuden mallinen.kun tuo edellinen 2lt oli niin maamoottori tyylinen.sais siitä vaikka vähän nykyaikaisemman oloisen ja tuskinpa vauhtipyöräkään tarvii painaa 18kg.mutta vielä alku peräiseen kysymykseen palatakseni.
|
#12
|
|||
|
|||
???
Eiks se ala kerta oo sama 2l2 ja 2l?? 2l ja 2lt ei oo juuri mitää eroo,MITÄ eroo on 2l2 ja 2l? Muuta ku kansi,ja sil ny ei oo juuri merkityst onks vipat vai ei,noin niinku toiminnallisesti.Vipattomas on pari heppaa enempi alun perin,ei suurta merkityst jos ahtoi nostetaan kuitenki.
|
#13
|
|||
|
|||
2l2
no onhan se kaikki kotiinpäin jos peruskone tehokkaampi.saa isomman turbon heräämään alempaa ja sitä myöden pakopaineet alemmas.ja hyötysuhde paranee.2l2 tuntuu olevan kaikista paikoista erilainen.männät matalemmat puristuskorkeus 5mm matalampi.veivit kevyemmät.kampi erilainen ja lohko vissiin matalempi tai veivit pidemmät
Viimeksi muokannut Ht35gte : 24.10.2009 22:28 |
#14
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#15
|
|||
|
|||
2l2
joo pitäis vaan saada jostain uudemman turbomännät 0.5 ylikoko.uudet nii pirun kalliit
ei malta ostaa ja kyllä se piisaa jos sen vaparin sais kestämään pikku muutoksilla sen 200 parhaimmat on ahtanu 2.2 vaparia 3.5bar sitten vasta poikii Viimeksi muokannut Ht35gte : 24.10.2009 23:00 |
#16
|
||||
|
||||
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalaiset/
Ite ajellu tälläsellä kyhäelmällä, 162hv irtoo koneesta... 1.1 ahdoilla, nyt käytössä 0.8bar. |