|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Mitä korjasit tänään 2016Oli näköjään sulki tuo toinen, ni perustampas sit tänne uuden. Eihän täs ny kauheesti oo kertomisii, mut ku aloitin, ni jatkan.... Eli ku tuo r/c polttis on saanut ujosti kivistä osumaa alatukivarsiinsa, ni neljästä oli neljä murtunut, tai enemmän poikki. Ne sit vaihtelin ja kaks iskariakin piti tekohengittää, niitä kaks per nurkka. Yhdestä oli öljysäiliö auennut ja toisesta alapään kiinnike murtunut... onneks oli varastossa muutama vanha iskari, ni sai niistä kompuloitua ehyet tilalle. Pyörän kulmatkin tuli säädeltyä uusiks, mut ny tuol on jo niin pimee, et testit menee toiselle päivälle ja koitetaan saada ajotuntuma inhimilliseksi, ku vähän on ollut vikuri menijä, ei varmaan vaikuta, et alatukivarret on paskana, pyörät harottaa minne sattuu ja iskareista osa hengettömiä... Ja sit ku tääl varmaan on noiden lelujen harrastajiakin, ni kyssäri: Mistähän sais noihin jäykempiä jousia? Nykyiset vieterit on sinisiä, 70mm pitkiä vapaana ja noin 19mm ulkohalkaisija ja Lanka noin 1mm No ni, tästä on hyvä jatkaa.... Eilen muuten niputin ujosti hojoakin, mut ei siitä sen enempää....
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#2
|
||||
|
||||
En tiä oisko pitänyt tohon ylemmäs jatkaa, mut täs ny. Eli toi alustan löysyys hippasen harmitti. Halvalla ku yrittää, ni kirrasin jousia. Jokaisen yläpäähän nippuside, ainakin tuolleen pudotus testissä toimii... saa nähdä sit ajossa, miten toimii... Melki projektit osioon ois pitäny...
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#3
|
|||
|
|||
Kylpyhuoneen altaan hananvaihdoin
On se ihmeellinen miten tulee sellainen uuden ilme kun vanhan kaksi mutterisen tilalle vaihtaa sekoittajamallin oraksen ja karhunkielellä hinkkaa pari tuntia vanhaa allasta Sit toinen tunti menikin putki töissä, ja lopulta tuli nippuun 4cm ja 3cm jatkoksilla, ne tuli purettua yhestä sekoittajasta ja ny meni kuuma/kylmä jatkokset ristiin Jos joskus itelle kylppäri remonttia teen niin putket kyllä tulee tulemaan altaille sivulta eikä alta niin saa kaarilla säädettyä kohdalleen Ja sit putkipeten turailuita tuli kans korjailtua, vi*uttaa toisten tyhmyyden takia korjata ennen ehjiä asioita, ovi ohittaa hanankaran varren 2mm päästä, niin tää putkipönelö oli sit päättänyt jättää sen vääntiön siihen kiinni ja kukaan ei ollut huomannu, ettei ovi enää mahdu aukeamaan ilman, et kolhii joskus 50 luvulla asennettua hanaa joka on vielä he*vetti kerrostalon patteri linjassa
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#4
|
|||
|
|||
L70c volvon kaasu polkimen. Oli joku polokenu kaasua niin kovasti että oli polkimen alumiini jalasta sarana lenkit poikki. Pellistä uuvet ja popniitillä kiinni niin hyvä tuli. Ja pitihän siitä vähän öljy vuotojakkiin korjailla.
|
#5
|
||||
|
||||
Muija mondeoon vaihdoin lohkolämppäri vastukse
__________________
vapari ei ole vaihtoehto Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#6
|
||||
|
||||
Portteriin vaihdoin uuden patterin...
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#7
|
||||
|
||||
GR:n hehkut. Ja oon ylpee itsestäni et sain onnistumaan.
|
#8
|
||||
|
||||
Pyökkäärin vedin uuvet lällärin virta piuhat
__________________
Tämäkin idea lähti alkoholista Mikkelin offroad club M.O.C |
#9
|
|||
|
|||
Elvytin yhen näppäimistön viime viikonlopun punaviinien jäljeltä, jotta voi kaataa uudet sisään. Nimim. Kannattiko pistää ruuvit kiinni...
|
#10
|
|||
|
|||
Pajeron käyntivaivan. Nyt starttaa taas nätisti. Vaihtelin sitten samalla öljytkin.
|
#11
|
||||
|
||||
Käytin elämäni ekaa kertaa kiinalaista "vikakoodivirveliä" eli obd lukijaa ja sammutin rouvan autosta vikavalon
Liian laihaa seosta se herjailee sillointällöin mutta v-tutti maksaa 30€ laaki lampun sammutuksesta kun vika jää valoksi vaikka ei ole aktiivinen.. Maksoi ittensä nyt siis ko pömpeli jo |
#12
|
||||
|
||||
Tulipahan korjattua perä SJ:stä, mielenkiintoinen kokemus näillä pakkasilla.
|
#13
|
||||
|
||||
Elinen meni hojon kimpussa, poltto-aine linjoja, jarruputkia ja niiden ilmaukset, hieman pattereiden kaapelointia ja uudet akut... No, koeajo suoritettiin täs kierikkalan raitilla eilen ehtoolla likkojen kanssa... Ni, ja saihan vedenerottimenkin sit viel sulatella, ku se veti jäähän...
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#14
|
||||
|
||||
Kämpän lämpötilaa 15 astetta ylöspäin..
Illalla oli vähän viileää, mutten jaksanu enää alkaa lämmittään, kun ulkona ei ollu kuin rapiat 15 pakkasta.. Aamulla seittemän aikaan totesin viltin alta sisällä olevan "vähä vilposaa".. Nenä valkosena kylmästä. Kömmin mättämään puuta hellaan ja pönttöuuniin ja totesin siälämpötilan olevan 6 asteen korvillaWTF!?! No, vilkasu ulkomittariin kertoili siellä olevan 27.5 pakkasta ja pojat oli yöllisillä vaelluksillaan jättäneet ulkoeteisen oven auki.. Kolme pesällistä puuta per tulisija ja kämppä on taas lämmin.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#15
|
|||
|
|||
Mazdarangerin kausihuoltoa tuli aloitettua. Piti puslittaa taas apusimpukka uudestaan. Se tuntuu olevan sellainen vähän reilu 100tkm välein tehtävä homma. Otin apusimpanssin tänään irti, mutta nytpä oli kumminkin sitten siitä pallonivel väljänä, eli pitää uusia apusimpanssi kokonaan.
Kun jäi aikaa, niin otin tuulilasin pyyhkijät ja sen niiden alla olevan muoviritilän pois. Olihan siellä kompostia ihan tarpeeksi. Komposti näyttää kertyvän noihin ylempiin vaakapintoihin, eli pyyhinten akselien ympärille ja tuulilasin alanurkkien kohdalle. Hyvät maalit siinä vissiin on, sillä ruostetta ei pellissä ollut yhtään. Edellisestä putsauksesta on aikaa 13-14 vuotta. Alla oleva ilmanvaihdon vedenpoistokaukalo sen sijaan oli hyvinkin puhdas. Kaukalon päissä olevat vesireiät oli auki, eikä kaukalon pohjalla ollut kerrassaan mitään pois kaavittavaa tai imuroitavaa roskaa.
__________________
Jukka |
#16
|
||||
|
||||
Kolmoskoppasen pajeron peltejä. Varoituksen sana kaikille takakulmia hitsaileville, takahelmakotelossa on isot superloonipalat jotka vain odottavat kipinöitä ruosteensuoja-aineeseen
|
#17
|
||||
|
||||
Purin telttakatoksen..
Joskohan huomenna saisi jo kasailla sitä korjatuilla runkoputkilla.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#18
|
||||
|
||||
No Freekun kardaani ja visko siitä tuli otettua pöydälle, toinen kannatinlaakerikin tuli nakutettua irti. Seuraavaksi pitää ruveta poraamaan reikiä, että saa mönjät ulos ja putsattua ja uutta tilalle.
Ja Discoon piti saada nyt noi 33" alle, mut rockslidereista piti laikata pikkasen molemmista päistä ettei ota kiinni. Ja sitten piti pyöräyttää tietysti vararengas samaa kokoa ihan normivanteelle, jos käy vahinko niin pääsee mettästä pois. Ja projekti Z:taan menee rangesta otettu tehostettu simpukka josta input shaft:in tiiviste vuoti ja tuli tossa aikasemmin irrotettua ja vaihdettua koko simpukka autosta kun mahoton laittaa paikallaan se tiiviste. Ei ollu helppo nytkään. Siitäpä ei nyt ollu kuvaa. Ja sit sitä konevikaista katuRooverin konetta pikkasen alottanu purkaan kilkkeitä irti.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#19
|
|||
|
|||
Just tuli korjattua topfieldin digipoksi. Lopetti kuvan näyttämisen, niin talutin pölkylle ja kirvestä päälle. Pitääköhän huomenna lähtä katsomaan, minkälaisia malleja nykyään on tarjolla..
|
#20
|
||||
|
||||
Bj,n "takakontista" revin vm -80 maton pois. Yllätyksenä et hitsiä ei tarvinu kun apumiehen lokarin ja pohjan kulmaan 40cm pätkän. Auto on pohjsssa viettäny nuoruutesa eikä ylimääräsiä massauksia ole tehty. Kyselin just lähistön hiekkapuhallus ja maalaus firmalta tarjousta alustan puhallukseen + maalauksen niin hinta 300e joka mielestäni sopiva??? kun vielä löytäs varmuudella sen mistä vi###ta tulee vesi sisään sinne kattokouruun?? epäilen et takapään liitoksesta, tiivistehän ei voi vuotaa kun vesi "sisäkourussa" apuja kuunnellaan nöyränä.
|
#21
|
|||
|
|||
100km herkeämätöntä korjausliikettä. Olihan iltasella vekkuli ajokeli välillä Forssa-Lieto. Neljä vetävää pyörää yritti koko ajan vetää kohti ojaa.
Vaan nytpä on taas mitä korjata, Blazeriin vähän vähemmän happamat ovet. Yllätyn ja petyn kovasti, jos joudun toteamaan, että paikalleen vaan hitsailematta. |
#22
|
|||
|
|||
Eikö prkl kun just sai kääntöpäärempan tehtyä rockyyn ja uudet murrokset niin takapakkaa vaihtaessa sutasin moskalla tankkiin reiän.
Eikun tankin korjuuseen/uuden tekkoon ÄSKOO |
#23
|
||||
|
||||
Panssari.
Libertyn pakoputken panssariin hitsassin kaksi mutteria jotta ei hankaa ja nitise enään pakarin mutkaan kiinni ja maalsinkin sen. Huomenna laitan taks kiinni autoon.
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#24
|
||||
|
||||
Kaaliksen etujousille tuli vaihdeltua uudet puslat. Takakorvakkeet oli molemmat löystyneet niittauksista, joten hitsailin ne sit paikoilleen. Olisko voblailu osa-syyllinen, vai olisko voinut olla myös noista johtuvaa... Palloniveliä pitä vaihdella, mut sain vielä kiristelyllä ja vaseliinilla ne väljyydet pois. Huomenna pitäis ehkä niitä takavaloja katsoa, ja laatikoiden panssarikin pitäis asentaa, korvat hitsailla runkoon...
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#25
|
|||
|
|||
Lainaus:
Jaa se oli viime syksynä, tällä viikolla on remontoitu pajeron takajarrut ja vaihdettu Bj:hin jarrupalat. |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 | Nikuzai | Chit-Chat | 791 | 28.12.2016 06:22 |
Mitä korjasit tänään? 2015 | artsi777 | Chit-Chat | 300 | 26.12.2015 19:11 |
Mitä korjasit tänään? 2014 | Reetu | Chit-Chat | 365 | 31.12.2014 19:32 |
Mitä korjasit tänään? | tonikki | Chit-Chat | 974 | 02.01.2014 05:54 |
mitä rikoin tänään? | kami | Chit-Chat | 28 | 05.11.2012 20:56 |