Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.09.2005, 18:44
ozi ozi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.05.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 21
Perusasetus

Diesel tietäjät (fiat nc 50)


mulla tuossa moottorissa ruiskutuspumpun kyljessä roikkuu vipu + tanko yhdistelmä enkä oo keksiny sille oikein selitystä mikä se vois olla? onkohan ollu kytkettynä joskus jotenkin kaasuläppään vai oisko pakkosyötön vipstaakia? kone toimii ilman sitäkin..pientä tehon puutetta tosin on alakierroksilla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.09.2005, 12:12
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tervehdys!
Siis jakaja- vai rivipumppu?
Mulla rivipumpussa ei ainakaan (muistaakseni) ole vipuja ylimäärin. Sammuttajan vipu on ja syötöt säätyy kivasti alipaineella ja kaasupoljin ohjaa imusarjan läppää, niinkuin tyhjäkäynninkin säätö on läpässä. Niin museaalinen homma jotta voin sanoa ajavani Kristuksen vanhalla autolla.
TT

PS. Pian (siis joskus) vaihtuu Bosch-jakaja ja tulee ahdin+välijäähdytin. Sittenpähän se on TDI-IC ellei mätäne sitä ennen pihan perälle.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.09.2005, 16:07
ozi ozi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.05.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 21
Perusasetus

Rivipumppu juu,ja joo samat on systeemit miulkii + se vipstaaki siellä kyljessä ja melko suurella totennäköisyytellä se on pakkosyötön kytkin, kone ollu varmaan kiinni aikaisemmin jonkun traktorin nokalla...arveleisin näin...ahtimia oon miekii ajatellu vai vaihtasko nissanin 2.8 kutvosen? kun ne 60 heppasta tuntuu jotenkin liian vähälle...juu muuten kyllä hyvä motti.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.09.2005, 08:49
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tervehdys!
Kyllähän pellin alla pitäis olla 85 hepoa, ainakin silloin aikanaan kun tehtaalta lähti. Osa hevosista on tainnut karata paremmille laitumille :-)
Traktorikäytössä ei ole ollut rivipumppuja, tietääkseni. Fiatin 4-pyttyiset raktorit on Cav:n jakajalla tai jotkut tosi harvat vanhat Boschilla.

Vanhoissa 880 malleissa 5 pyttyinen kone on ollut rivipumpulla. Voihan se sun kone olla vaik 640 tai 680 Fiatin rattorista ja pumppu kuorma-autosta, mutta epäilen ettei oo. Silloin kyllä tehoja olis vain tuo 60-70 hepoa.

Ihmettelen vaan, että mulla ei oo mitään ihmevipua. Pakkosyöttöä kun tuossa mun pumpussa ei ole. Pumppuhan on jokin kapinen Bosch-kopio ála Italiaano.

TT

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.09.2005, 16:11
jutkula jutkula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.04.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 172
Perusasetus

pakkosyöttö toimii mulla ainakin niin että sammutus vipua luukutellaan toiseensuuntaan, kokeile ja ylläty.

-Jussi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.09.2005, 22:20
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tervehdys!
Jaahas, vai niin, ainahan sitä viisastuu. Kiitos vain ja kiva tietää. Pitää vissiin sitte laittaa vaijerin tilalle vipu. Vaijerilla on hieman heikot työntövoimat
TT

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.09.2005, 17:38
ozi ozi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.05.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 21
Perusasetus

joopa...vanhasta raattorista se taitaapi olla ja lisenssipumpulla tässä kuva (vipu takavas.)

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Fiat / Iveco diesel moottori mti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 31.01.2008 13:25
M:Rangeen Iveco/Fiat diesel Roksu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 04.01.2008 15:24
M: Fiat 3.5 diesel kone samik O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.12.2007 11:54
Diesel tietäjät,kysymys? Niilo Tekniikka & Jutustelu 4 02.12.2005 02:21
FIAT/Iveco 3.5 diesel Tekniikka & Jutustelu 4 19.04.2004 15:35


Sivu luotu: 11:26 (GMT +2).