|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Kiinalaiset mönkijätEn löytänyt viestiketjua? Eli tarkoitus olisi hankkia lumihommiin 4x4 mönkijä. Onko porukalla, kuinka kokemusta noista kiinalaisista? Kannattaako edes aatella? Jos uuden hankkii niin onhan siinä takuu... Trapperista ois tollanen paketti... http://www.nettimoto.com/trapper/400xl/648886
__________________
--- Dodge RAM 2500 5.9 Td -01 --- --- Cadillac DeVille -67 --- Polaris Sportman 550XP |
#2
|
|||
|
|||
tossa trapperissa ei ole alennusvaihteistoa eli ei hyvä lumihommiin.mulla on ollut 2 linhai merkkistä mönkijää ja molemmat on kyllä ajanut asiansa,jos vähänkään osaa pitää laitteesta huolta.
|
#3
|
||||
|
||||
itselläni on ollut hondia 3kpl can am outlandereita 2kpl
kaveripiirissä erilaisia kinkki nelikoita ja niitä oon saanut rassata ihan riittävästi.Itse en ostaisi mitään muuta kuin "merkki"laitteen. vaikka vanhemmankin ne on paljon varmempia ja toimivampia kuin uudet kinuskit. En suosittele missään tapauksessa niitä, enkä itselle huolisi vaikka saisi miten halvalla. |
#4
|
|||
|
|||
http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedS...%B6nkij%C3%A41 tommonen jos ei tarvii olla tieliikenne malli on sentään kaks pyttynen.
|
#5
|
|||
|
|||
itsellä ollut yli 2 vuotta 700 trapperi ja siinä on ainakin hidas puoli erikseen.
runtua on saanu ja hyvin on kestänyt. pari takuujuttua ollut ja hyvin on toiminut nekin. |
#6
|
||||
|
||||
Tieliikennemalli pitäisi olla...
Tuossa olis vähä kalliimpi, mut laatumerkki ja mukavasti oheisjuttuja mukaan. http://www.nettimoto.com/polaris/sportsman/1411116
__________________
--- Dodge RAM 2500 5.9 Td -01 --- --- Cadillac DeVille -67 --- Polaris Sportman 550XP |
#7
|
|||
|
|||
Justiinsa tänään kävin tutustumassa tarkemmin tuohon traktorimallien tarjontaan ja ainakin itselle muodostui hyvinkin selkeä kuva että valinta on can-am.
Oli vaan jotenkin paaaljon vakuuttavamman oloinen kuin kilpailijat. Laatu maksaa ja köyhän on se pakko kärsiä... |
#8
|
||||
|
||||
Tuolla on Odesista juttua, eli kiinalainen 400 cc 4x4.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51428
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#9
|
|||
|
|||
Pari tuollaista muutaman vuoden vanhaa trapperia kavereilla.
Ränkivät laitteilla metsässä aikalailla säälimättä ja lopputulos on yleensä sen mukainen... Isompia ongelmia ei tuossakaan käytössä ole tainnut olla, hajonnutta ristikkoa yms. toisesta kertaalleen antautui jotain variaattori/kytkin puolelta. Osat siedettävissä hinnoissa ja trapperiin niitä kohtuudella myös saatavissa. Saksasta kun malttaa tilata isommat osat niin hinta tipahtaa taas huolella... Ei varmasti mikään maailmaa mullistava työjuhta, mutta tuskin sellaista ajattelitkaan saavasi? Kevyet auraustyöt yms. onnistuvat kyllä tuollakin. Kannattaa varmaan käydä katselemassa sammys atv:n palstalla käyttökokemuksia? |
#10
|
|||
|
|||
Työkaveri hommas pari vuottta sitten odeksen onkait se sillä ajanu puita työntäny lunta ja hupiajelut päälle.eikait siinäkään oo ollu kuin perus nivelten vaihtoa ja etuperän kuorihalkes pultit pääse löystymään perän sisältä yritti soittaa ku muutama viikko oli takuutajäljellä eivät vastanneet puhelimeen hienoa toimintaa.Kiina vehkeen jos ostaa sitä pitää huoltaa ja tarkastella muttereiden kireydet tahtovat vaan löystyä ja perus vaseliinit joka paikkaan...
|
#11
|
||||
|
||||
Unohtu tuohon auraamiseen vastata... Ostin tuommoisen auran joskus, oli uusi ja käyttämätön. Malli oli hieman erilainen mitä luulin, mutta se oli silti pulttaa kiinni malli. Kiinnitykset tuntuivat heppoiselta, mutta ovat kestäneet puskea "täysiä". Aura on vähän liian pieni. Levy saisi olla 10 cm korkeampi, ja molemmin puolin saman verran leveämpi. On pitänyt levittää sitä, mutta se on jäänyt tekemättä. Tuolla levyllä jaksoi puskea helposti, vaikka silloin oli vain takana ketjut. Loppujen lopuksi tein vain yhden talven mönkijällä lumitöitä. Verstaan piha on muodoltaan huonosti mönkijälle sopiva, helpompi käyttää perässä käveltävää lumilinkoa. Suoraa tietä olisi mukava ja nopea puskea. Mulla ei ole mennyt Odesista mitää voimansiirtoon liittyvää rikki. Syynä varmaan se, etten ole ajanut sillä "rallia". Ajelu lähinnä rauhallista metsäpolkujen kiertämistä, ja vaikeita maastopaikkoja. Vaikeissa paikoissa olen toki antanut mailaa, kuvio puhtaaksi kaasulla. Muttei mitään hyppään ojan yli-tyylistä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#12
|
||||
|
||||
Soittelin tuosta linkittämästäni Pollesta, unohtu kysyä et onko tuollainen traktorimönkijä
2 hengen? Tietääkö kukaan? Vai pitääkö olla sitten ihan tieliikennemalli? Traktorimönkijän plussat : - n 50€ vakuutus - ei katsastuksia - saa vedellä kylillä kilvetöntä kärryä - ei tarvi kypärää ( mikä on tosin suotavaa) miinukset : - 40 km/h (saahan sen kulkeen tietty)
__________________
--- Dodge RAM 2500 5.9 Td -01 --- --- Cadillac DeVille -67 --- Polaris Sportman 550XP |
#13
|
|||
|
|||
ei oo pollen traktori kuin yhdelle rekattu,taitaa canalla olla ainoana kahden hengen t3.
|
#14
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ensivuodeksi taitaa olla tulossa vielä lisääkin 2 hengen traktoreita. |
#15
|
||||
|
||||
mulla on trapperin 500efi. on hidas ja nopea vaihde. trapperi on pelannut tosi hyvin, toki purkasin sen paloiksi heti kun ostin sen ja vähän parantelin sitä. aika laiska se on johonkin merkkivehkeeseen verrattuna. mutta muutan virityksen kun tekee niin rupeaa tehoa olemaan niin kun merkkivehkeissä. lumi hommat hoituu jo vakio tehoillakin. mulla on omassa vielä isot renkaatkin, ja kaikki mitä olen sillä ajanut on metsässä ja nevalla. meinasin itse ostaa aluksi polariksen 500 mutta ostin sitten tuon ja oli hyvä ostos.
|
#16
|
||||
|
||||
Itse kanssa tota Trapperia toisena vaihtoehtona katselen.
Se ois 3k€ halvempi ja samoilla vehkeillä paitsi ei kärryllä. Sitten se ois tieliikenne malli (se ajoneuvoveron osuuskin on yi 1k€) Tieliikennemallin hyvä puolet : - Saa ajaa lujempaa. - 2henk. huonot puolet : - Vakuutus kalliimpi ( mutta ei paha siltikään) - Katsastukset Eli tuo Trapperi http://www.nettimoto.com/trapper/400xl/648886
__________________
--- Dodge RAM 2500 5.9 Td -01 --- --- Cadillac DeVille -67 --- Polaris Sportman 550XP |
#17
|
||||
|
||||
älä vaan 400 trapperia osta, se on kaasari koneella ei ole hidasta puolta ja muutekin paljon vikaa enemmän kun 500efi:ssä. 400 trapperis ei kytkin rumpu eikä kytkin kauaa kestä auraus hommissa. , jos trapperin ostat niin 500efi tai 700efi.
|
#18
|
|||
|
|||
Kyllä mää laskisin tieliikennemallin huonoihin puoliin myös rajoitetut tehot...
Traktoreissa taas on tehot tallella mut vauhti puuttuu. Mun mielestä silti se käyttökelpoisempi rajoitus. Ei ole turhia kuristeltu niin tukkimetsässä ja lumentyönnössä on voimaa takana. Ja kuuleman mukaan ainakin can amiin saa helposti napin millä saa ohitettua rajoittimen jos vauhtia kaipaa. |
#19
|
||||
|
||||
Hommasin pojalle kiinan ihmeen, merkkiä en muista. Takavetoinen variaattorilla. Oli epäkunnossa. Pari iltaa värkkäsin sähköjen kanssa ja siitä asti on pelannu. Laatu yllätti ainakin minut. Melkein uskaltaisin sotkeentua nelivetoiseenkin näillä kokemuksilla. Katemuovit noissa ei kestä mutta se ei vaikuta kulkemiseen.
|
#20
|
||||
|
||||
__________________
--- Dodge RAM 2500 5.9 Td -01 --- --- Cadillac DeVille -67 --- Polaris Sportman 550XP |
#21
|
||||
|
||||
tuo kyseinen linkittämäsi polle malli on 1 paikkainen ,ainakin tuo mun härpätin on...
ainakin 2012 mallin kojeessa on nopeuden rajoitin sähköinen ja ohitettavissa katkaisemalla yksi johto. mutta niinhän ei saa tehdä ,eihän... rajoittimen toiminta on tosin tuossa hieman ärsyttävää, laite ei vaan tasaiseen hyydy siihen 40, vaan kulku on rajoitintavasten hieman sellaista soutaa/huopaa menoa. itte tulee ajettua rajoitin pois päältä mutta silti aina sitä neljää kymppiä... ei silti mulla nuo pykälän isommat renkaat vispaa niin että ei kyllä tee mielikään ajella kovempaa. |
#22
|
||||
|
||||
trapperista vielä että tieliikenne mallista saa rajoittimet helposti pois, vakiona kulkee noin 85km/h ja kiihtyy aika laiskasti, eikä vääntöä oikein ole. rajoittimien poiston jälkeen kulkee noin 85-90km/h, kiihtyy ja vääntää paljon paremmin, sitten jos haluaa vielä tehoa enemmän pitää variaattoria roplata, trapperin 500efi ja700efi mallissa on tosi pitkä välitys hitaalla vaihteella joten metsäajossa kytkin luistaa tosi helposti kun ei moottorissa ole niin paljon tehoa mitä tarvisi olla noille vakio välityksille. mutta variaattorin laiton jälkeen tehoa on. 400xl mallilla ei pääse sitäkään vähää metsässä mitä 500-700 pääsee. on aivan onneton, se on vaan maantie ajoon.
|
#23
|
||||
|
||||
Se ois sitte huomenna testi ajopäivä.
Saas nähdä lähteekö joku mukaan kotio?
__________________
--- Dodge RAM 2500 5.9 Td -01 --- --- Cadillac DeVille -67 --- Polaris Sportman 550XP |
#24
|
||||
|
||||
Kaverilla olis jouten tgb blade 425 tieliikennemalli oisko ollu 2008 ei kats. tällä hetkellä ku ei ole ollut käyttöä. Ajettu n.5000km (ei ole metsässä rymytty). puskulevy ja vinssi. Hinta on 3000€ (ei tinkivaraa)mönkkäri haminassa.Kuvia saa jos haluat.
Viimeksi muokannut pasi1 : 19.12.2013 19:29 |
#25
|
||||
|
||||
Kiitos Pasi tarjouksesta, mutta eiköhän se "heppa" tuu ranchille.
__________________
--- Dodge RAM 2500 5.9 Td -01 --- --- Cadillac DeVille -67 --- Polaris Sportman 550XP |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mönkijät | tapor69 | Tapahtumat | 4 | 11.12.2013 11:23 |
Kaikki mönkijät kilpiin tulevaisuudessa? | Timo_L | Linkit | 19 | 23.10.2012 21:32 |
omavalmiste mönkijät mailmalla ja kotimaassa | psychobilly | Linkit | 7 | 09.03.2011 18:55 |
Tenavien mönkijät | MoggiMies | Chit-Chat | 12 | 04.06.2007 08:59 |