|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Bmw käyntiongelmaElikkäs tämmösen pommin menin ostamaan ja ongelmana tyhjäkäynti kylmällä koneella. Auto lähtee kylmästä kyllä hyvin käymään, saattaa käydä jonku aikaa tasasesti jos ei kaasuun mene koskemaan, mutta yleensä alkaa silloinkin pätkimään. Rykii sen verran pahasti että joskus saattaa sammuakkin kun rykäsee ja aina kun rykäsee pöläyttää mustaa putkesta Kierroksia kun nostaa, alkaa kone käymään normaalisti. Lämpimällä koneella ei ole mitään ongelmaa tyhjäkäynnillä. Niin ja joskus kun pätkii oikein pahoin ja alkaa painamaan pikkuhiljaa kaasua, tuntuu että kone ei saa kierroksia nostettua niinkö pitäisi vaan "röpöttää" ja saustaa sinistä putkesta.. Auto on vuosimallia -96 ja siihen on vaihdettu mekaaninen pumppu. EGR tukittu. Tähän mennessä tehtyä -Suuttimet tarkistettu, pari vaihdettu ja prikat uusittu -Paluuletkut uusittu -Ennakkoa koitettu säätää, ei vaikutusta -Yhden foorumilaisen ohjeiden mukaan pumpun "rikastin" poistettu käytöstä -Pa-letkuja vaihdettu kirkkaisiin ja ilmaa siellä ei kulje -Hehkut vaihdettu -Ilmanputsari puhdistettu -Dieselin seassa käytetty x1r:n diesel boosteria -Naftansuodatin Mikään nuista ei vaikuttanut mitenkään tuohon pätkimiseen.. Alkaa oma järki loppumaan tuon ongelman kanssa Tuossa viellä video siitä kylmäkäynnistä niin selviää paremmin http://www.youtube.com/watch?v=hMxbs...ature=youtu.be Ehkä ei oo aivan oikea paikka tälle mutta kyselin jo tuolta bmw foorumilta niin eipä kukaan osaa vastata mitään E. Lisätäänpä viellä tähänkin.. Käytin naapuria kaupassa ja starttasin auton -15c pakkasesta ilman esilämmitystä, en koskenut kaasuun ja auto kävi tasaisesti tyhjäkäynti -> ajo naapurin pihalle ja rykii kun viimeistä päivää..
Viimeksi muokannut Temuu : 12.02.2013 22:55 |
#2
|
||||
|
||||
Vailla yhtään kokemusta BMW dieseleistä, mutta:
- sininen sauhu viittaa yleensä ilmavaivoihin - jälkihehku ? jos näissä on sellainen, niin selittäis tuon hetken hyvin käynnin, ja kun kone viileä ja jälkihehku putoaa pois alkais rynkytys - ajoitus, MB miehen mieleen tulis että olis inan myöhällä, ei jaksa polttaa kunnolla ennenkuin lämpimänä Mikäs tuollaisessa säätää ennakkoa, ja minkä perusteella ? Mitäs läppävikoja näiden imusarjoissa oli, vai oliko pykälää uudemmissa vasta ? EDIT: onpa tosiaan karkean kuuloinen käynti ja joku kirskaakin vekkulisti ... paljonks on asteita ?
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 12.02.2013 23:16 |
#3
|
||||
|
||||
yhen kerran tollanen keksintö työnti moottori öljyt pumpunkautta tankkiin tuli aikamoista savua. ja dieseli filtteri oli musta.
|
#4
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja tosiaan kun näissä yleensä sähköiset syöttöpumput jotka poikii, tuo pumppua e28 524td mallista peräisin ja paljon ovat nuita käyttäneet näissä. Läppä ongelmat tulevat vasta uudemmissa vehkeissä. Niin tuo kirskaisu kuuluu moniuraremmistä kun rykäsee niin pahasti että vissiin ahistaa.. Mitähän helvettiä tälle osais seuraavaksi tehdä? Ennakon säätö aikaisemmalle voisi EHKÄ auttaa, mutta silloin pitäisi imusarjalle tehdä jotku "jatkot", jotta imusarja nousisi ylemmäs ja pumppu mahtuisi kääntymään.. |
#5
|
||||
|
||||
paljoks siel on ajoituksessa säätövara ? onks tuo ketjukone ja pumppu siellä ? pystyskö siirtämään hampaalla ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
|||
|
|||
Jaa a oiskohan viellä 4-5mm aikasemmalle.. Ketjulla on joo mutta meneekö jo liikaa jos hampaalla siirtää?
|
#7
|
|||
|
|||
auttaako yhtään btcf- foorumin luenta....?
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#8
|
|||
|
|||
Ei auta ja tehin sinne topicin myös eikä kukaan ole keksiny syytä tuolle..
|
#9
|
|||
|
|||
Bimmereistä tiedä yhtään mitään mutta Patongissa oli muuten vähän samanlainen ominaisuus. Ei siis vika vaan ominaisuus, koska ranskalaisissa ei ole koskaan vikoja. Mutta tuohon liittyi myös se ettei se tahtonut pakkasella lähteä käyntiin. Uudet hehkut vaihdoin. Ei vaikutusta. Hehkun releen vaihdoin, ei vaikutusta. Uusi nafta suodatin, ei vaikutusta. Sen huomasin Patongissa että siinä tulee patruuna muovikoteloon. Ja tuo muovikotelo on toteutettu peri ranskalaiseen tapaan, eli päin persettä. Monta kertaa sen sai hienosti kiinni ja kun katsoi sitä tarkemmin niin se oli ihan vinossa, eli ilmaa pääsi väliin. En tie mitä ovat miettineet kun ovat tuon kotelon keksineet. Ehkä jotain sipulipatonkia tms. Vaikka tuonkin sai tiiviiksi niin ongelma jatkui. Lopullinen syy taisi olla siinä koneen kyljessä ollut joku anturi. Ei vieläkään tietoa mikä anturi se oli, mutta piuhan siitä irroitin ja laitoin takaisin. Ja koska mitään muutakaan en silloin tehnyt ja ongelma poistui niin oletettavasti siinä oli joku kontakti häiriö. Varmaan tosi hyödyllinen neuvo kun ei tosiaan ole vieläkään tietoa mikä se anturi oli. On myös mahdollista että tuollainen ranskalainen auto on korkeampaa teknologiaa ja se itse korjaa itsensä. Jotenkin kyllä epäilen tuota teoriaa.
Golfissa muinoin SDi kone alkoi rykimään oikein urakalla kun unohdin kytkeä ilmanmassamittarin piuhan kiinni kun vaihdoin ilmansuodatinta. Se kyllä ryki silloin myös lämpimänä. Mutta erittäin todennäköisesti tuo on joku anturi vika. Mitä lie antureita bimmeri käyttää kylmä käynnistyksessä? |
#10
|
||||
|
||||
OOOHH Niin ihania vikoja :P nimimerkillä 5 bmw dieseliä ollu niistä kaks tallella Koitappas piruttaan täydellä tankilla tekeekö vielä samaa.. vaan yleensä ei sillon ei taho lähtiä käyntiin.
Ja kahtoppas nelos suutin eli vanha mittasuutin kuinka paljo se kusee? Multa saattas löytyä siihen tilalle normisuutin. Jos nuista ei löyvy lääkettä niin lähtisin pumpun takaiskuja epäileen. |
#11
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
tarviiks tuokaan imusarjaa käymiseen ?
eli nyppää sarja väliaikaisesti ylös, käännä aikasemmalle ja koita käyntiin - korokkeenhan saanee sitten poltettua tiivisteen (?) kopiona asiansa osaavalla laserpajalla...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#13
|
||||
|
||||
tarvis tietää ne hammasmäärät, niin äkkiäpä tuon astevaikutuksen laskis...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#14
|
|||
|
|||
Joo tuollaset korokkeet on ollee mielessä mutta hintaa en oo uskaltanu käydä kysymässä mistään.. Saattaa tulla kalliitkin korokkeet
|
#15
|
|||
|
|||
http://www.youtube.com/watch?v=Kyz3-...ature=youtu.be
Tuossa video miten käy kun kone lämmennyt edes vähäsen.. |
#16
|
|||
|
|||
Ilmavaivoja. Laita erillinen sähköinen siirtopumppu imulinjaan niin näet mahdollisen vuotopaikan kun rupeat pumpulla tekemään painetta linjaan. Halvimmillaan noita pumppuja saa parilla kympillä.
|
#17
|
|||
|
|||
Eikös tankis siirtopumppu tee tuon aivan samanlailla kun kääntää virrat päälle? Vai käsitänkö nyt jotain väärin Pitääpä huomenna jatkaa ihmettelyä..
|
#18
|
|||
|
|||
En tiiä, mut miustakii tuo haisee ilmakuplille/tai sille paskalle mitä tankkiin tulee nyky dieselistä? Veneessä vähän samankaltaista kesällä... Laitoin sit sivuun irtotankin niin jelppas..
|
#19
|
|||
|
|||
Ainiin unohdinkin kysyä että onko normaalia, paluuputken kun ottaa vaikka suuttimelta irti, vetää tulolinjankin ilmaa täyteen?
|
#20
|
||||
|
||||
pikkusen viittais ilmavuotoon.
ajotus kuulostas ainaki oleva aika liki missä pittääkin. se kannattaa tarkistaa heitto kellolla jos ei oo tarkastettu
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#21
|
|||
|
|||
Huomenna menee viisaamman ihmeteltäväksi, jos sieltä vaikka vika löytyisi..
Toinenkin vika löytyi! Autossa ei oo toiminu öljynpainevalo ollenkaan, hain siihen uuden anturinkin enkä saanut toimimaan, repasin mittarin irti ja siellä ei ollut hehkua edes öljynpaineelle Laitoin hehkun sinne ja nyt valo sitten palaa jatkuvasti.. Öljynpaineita kyllä pitäisi olla, olis se hajonnu muuten jo.. Kokeilin maadoittaakkin johdon eikä valo sammunut, olisko siellä johdossa vikaa? |
#22
|
|||
|
|||
Ölynpainevalo toimii yleensä siten, että lampulle tulee jatkuva virta ja maadoitus tapahtuu anturin kautta.
Autosi kun ei ole commonrail, niin tankissa tuskin on erillistä siirtopumppua vaan syöttöpumppu imee polttoaineen tankista jolloin mahdolliset vuodot ei näy ulos päin koska linjassa on kokoajan lievä alipaine. |
#23
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kyllä tuossa siirtopumppu on. Ja ilmathan näkis kun suodattimelta menee kirkas pa-letku syöttöpumpulle E. Anturille tuleva johto mitattu, maadottaa jatkuvasti.. Viimeksi muokannut Temuu : 14.02.2013 20:42 |
#24
|
||||
|
||||
omegan 2,5td ainakin syöttöpumpun "kannen" siirrolla sai tota tyhjäkäyntiä hienosäädettyä ja syöttöä ylipäätänsä(4ruuvia joissa erikoinen kanta),koputeltiin varovasti pitkittäissuunnassa jos liikaa siirsi,niin kone ryntäs ja hörskytti,tiedä sit miten onko tossa mekaanisessa samalla lailla...
|
#25
|
||||
|
||||
Kyllä mää epäilen että saa ilmaa. Jos ois ajotus pielesä nii tuntus muuta tuprauttelevan ku mustaa.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Dieselinkoneen käyntiongelma | farmforest | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 25.07.2012 09:40 |
Hj60 käyntiongelma | ToyotaHj60 | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 15.02.2012 19:33 |
HJ:n Käyntiongelma. | välijäähdytin | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.02.2010 17:40 |
Uaz käyntiongelma | -MAKE- | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 01.06.2005 20:49 |
Patrollin käyntiongelma | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 09.03.2005 16:49 |