|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Terpan 160 PatrolEli jepjep Reilun vuoden tullu omistettua tollaanen pitkä, ja jonniiverran rakenneltu patrolli. Patukka siis talliin, ja niillä mennään mitä on, eli konenostimella keulaa ylöspäin. On muute hemmetin hyvä tuossa hommassa. Renkaatki vaihtuu melko sutjakkaasti Lehtijouset on kasattu ilmeisesti leikkaa, liimaa ja yhdistä menetelmällä.. Ja kun tuossa pari tuntia värkkäili, niin alko olla jouset irti. Ei ollenkaan niin paha rasti ku mitä kuvittelin. Keskinaula oli toiseltapuolen poikki, ja puslat oli vähintäänki mielenkiintoiset Takaa löyty jo aikasemmin puslien tilalta siniraitaa, ja nyt tuolta eestä jotaki "mitätuonytlie" muoviputkea Nyt sit tilailla vähän uusia puslia, ja jouset vaihtoon. Ostoslistallekki meni tuonne toiseen osioon jo vähän kaikennäköstä hyödyllistä. Kiirehän tämän kanssa ei ole kova. Pikkuhiljaa iltahommina koittaa jotaki väkästellä..
Viimeksi muokannut Terppa__ : 26.01.2015 19:14 |
#2
|
||||
|
||||
tuttu auto, lähti jarilta sotkamoon muutamavuosi sitten larppa v nimimerkille.. tuolla näköjään kuviakin: http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2285
muistaakseni tuossa on pätkäpatrollin akselit, pikkuperä takanakin ja kitkat 4.11 välityksillä molemmissa päissä. norriahan tuokin katkoi ja siksi kait nuo tractionbarit on tehty, pitää siinä riippu olla. ei se muuten taida joustaa mihinkään. toi etupään soa palikka on tehty vakio u-pulteilla ja siksi kait tuo oikea on tommonen viritys. siihen saa kyllä laitettua normaali u-pultin akselin ympärikin kun poraa reiän siihen isoon valupalikkaan mikä murikan vieressä on. mulla ainakin kävi samanlaiset pultit kuten vasemmallakin. oliskohan tuohon ohjaukseen sekoitettu toyotaa kun ohjaustangot on noin ylhäällä, voisko tuosta muutosjutustakin tulla siihen voblaukseen jotaineihän nuo kääntövarret vaan jousta tjs. Viimeksi muokannut matti.v : 12.02.2013 17:52 Perustelu: typoja |
#3
|
||||
|
||||
korjaa toi etumurikan puolinen paska u-pultti viritys ja äkkiä.
kans näin http://i11.aijaa.com/b/00589/11767654.jpg ton auton rakentaja ollu kans yks kunnon seppä, hieno poikkipalkki ja ööö originaali paikalla pohjaanlyöntikumit. Viimeksi muokannut _Jape_ : 12.02.2013 18:00 |
#4
|
||||
|
||||
joo multa tuo lähti käytännössä vakiona.
|
#5
|
||||
|
||||
Tommosiahan nuo ovat aina... harvoin tulee vastaan mitään "kunnolla" tehtyä... Jokainen tekee omasta mielestää hyvän ja seuraavan mielestä on viritys
Toi ohjaus kannattaa tarkistaa noi palikat on vaarallisen näköiset... voi tietty olla ihan tilatut/teetetyt ja asianamukaiset. Varmaan löytyy paljon kuvii täältäkin jos jaksaa selailla... Toinen etujousi on vanhanmallinen ja toinen uudempi, tohon missä on pienempi reikä ei mun mielestä saa puslaa kun nissanilta ja toiseen saa puslan motonetistä mut riippukin pitäis olla hieman erillainen. Kannattaa varmaan tehdä uudet riiput kun on noi pulttiosat noin kuluneen näköiset...
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) Viimeksi muokannut Rolpatti : 12.02.2013 19:45 |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
mulla on kyl sellanen käsitys tuo auto on muuten pirun hyvin tehty. mä luulen kans että toi raidetanko pohjaa runkoon ennen kuin pohjurikumit kannattaa tosiaan kattella noiden kääntövarsien kiinitykset, eihän nuo vissiin oo kuin pultattu vakiota pidemmillä kääntölaakerin pulteilla kiinni..eikös tojossakin tuossa oo jotku kartioprikat tjs mikä poistaa väljyyden. kaverilla on puolangalla samoin toteutettu ohjaus ja se ainakin katkoo noita pultteja. |
#7
|
|||
|
|||
Lainaus:
Lainaus:
Jos jostain löytäis rasvattavat riiput valmiina, ni saattas nuo rautapuslat kestää kauvemmin. Etsinnässä... Lainaus:
Tassäpä vielä jotakin päivän saavutuksista: "uusista" jousipakoista pitäs vähän karsia ylimääräsiä pois, mutta en taida vielä kehata Ei nyt satu olemaan pillejä käsillä, jotenka AINAKIN kesään asti mennään näillä..joustaa eli ei. Kamalaa Turkkipelti ramisee kivasti Akuille uutta koteloa muotoiltu. Tarkotuksena saaha 12v akku toiselle puolelle, ja 24v patteri tähän. Akut on sitte ihan vaan jotain romuja mallina Pelti mahtuu vielä hyvin kiinni Ja tuommonen puhallin olis suunnitelmissa, pieni pakopesä ja iso kompura Ja tämä siis tämmösesta masiinasta..ikuisuusprojekti siis. Jatketaan taas. |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
kyl se siitä, hiukan joutuu sorvaa tilaa että saa taka u-pultin mahtumaan. tsemppiä projektiin. |
#9
|
|||
|
|||
Ei sattus keneltäkään löytymään ylimääräsenä tuollasta takajousen kanssa tulevaa palikkaa..mikä se nyt hienolta nimeltään onkaan. Kuiteski tuo josta _jape_ kuvanki laitto..
Kiitoksia. Tavotteena olis käyttää muutaman viikon sisään leimalla, että sais muuttoautona käyttää mutta ei ressiä. |
#10
|
||||
|
||||
tee se siitä sun omasta etupään vastalätkästä.
sama homma oikeestaan. eri kohtaa joutuu kuitenki poraa reijät koska tossa joutuu käyttää kahta erikokosta u-pulttia. |
#11
|
||||
|
||||
HUAM! sata varma en oo mutta mulla on semmonen muistikuva että toi orkkis etupään latikkaan kun tekee ison u-pultin reijät niin ei jää päihin seinämää kuin nimeksi. voi teitty olla että muistan väärin. mulla varmaan olis irtonaisena noita takapään latikoita jos tarveet...
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
#12
|
|||
|
|||
Lainaus:
Jos vaan löytyy yks takalatta, niin olis enempi ku hyvä. Tämä päivä nyt menny ihmetellessä, mutta jos sitä huomenna pääsis jo kasaamaan. Vähän pitemmät riiput on nyt työnalla, ei mitenkään korotus mielessä, vaan samallahan nuista muutaman sentin pitemmät tekee |
#13
|
|||
|
|||
No niin. Viikko sairasteltu, ja nyt ei malttanu enää pysyä pois tallista. kaikkee pientä tuli näperreltyä.
Akkukotelo alko saamaan lopullista näköä. Nyt sitten kuitenki tein siitä etu-latikasta tuon sovelluksen. "vähän" anto kuumaa, niin sai taivutettua tuota kanttia pois edestä. Lehtijouset löys suurinpiirtein paikkansa. Turbon, pakosarjan, ja imusarjan sovittelua. Tämähän on jo aikasemmin muutoskatastettu turboksi. Vaparin pakosarjaan oli tehty J-putki ja turbo siihen Aattelin nyt samalla muuttaa tuonki vähän asiallisemmaks. Turbon syöttöpumppukin oli jo, mutta jäi sitte laittamatta, ni piti vielä laittaa tuo kaasuläppä tuohon Mahtuu muuten justiinsa 4"puruletku taittumaan tuosta turbon ja laturin välistä. Volvon cuulerin aattelin istuttaa konepeltiin kiinni U-pultit tilasin vallilan takomolta, ja niitten pitäs toivottavasti keretä nyt viikonlopuks. Eli JOS käy oikein hyvästi, niin sunnuntai iltana saattas patrolli tipahtaa pyörilleen ja ehkä jopa liikkua omillaan. |
#14
|
|||
|
|||
Riiput tuli valmiiksi, ja odottaa asennusta. On rasvattavat ja kaikkee hienoo
|
#15
|
||||
|
||||
Kokeilitko mahtuuku prässin pää tonne kuuskulman sisälle?
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
#16
|
|||
|
|||
Arvasin että joku kysyy, ja vastaus on KYLLÄ Jokseenkin kovaa porattavaa nuo 12,9 pultit..
|
#17
|
|||
|
|||
Viikon aikana taas naputeltu kaikenlaista. Kuvat kertokoon, ku ne on niin kivoja:
Paketti tulikin tuossa alkuviikosta, u-pultteja siis: Onks nyt paree? Riiput passas nätisti paikoilleen: Peiliki oli erkaantunu autosta, ja vieny palan peltiä mennessään..noh, ei lähe enää Ja pyörilleenhän se nyt taas hetkeks pääs. Vielä kardaani ja iskarit, niin voilá |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään GR Patukka | rhm | O/M/V Ajoneuvot | 15 | 04.01.2009 15:50 |
patukka projektia | -hatsuni- | Maasturiprojektit | 47 | 20.08.2008 18:12 |
M: lyhyt patukka | junnu78 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 18.03.2008 16:07 |
88 vm pitkä patukka myydään vaikka kilon paloina | Rautio | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 17.04.2007 19:27 |
M/PUSKULEVY+PITKÄ PATUKKA. | Bruno | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 04.01.2006 16:39 |