|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Scania kompressori & ilmankuivainTäällä kun on vähä kaikkien alojen ihmisiä, niin oisko kellään antaa vinkkejä tuonne raskaankaluston puolelle? Eli Knorrin kompura ja wabcon ilmankuivain toimii vissiin ihan hyvin ilman kevenninlinjaa (vissiin jopa luotettavammin ilman) mutta mites tuo linja käytännössä toimii? Pitäisikö kompuralle tulla jonkinlainen ohjauspaine, muutenkin kuin ennen kuivaimen avautumista? Sehän tulee suoraan pohjaventtiilin avaavalta ohjausventtiililtä. Vaihoin yhteen scaniaan uuden kompressorin, ja kun hyllyssä sattui olemaan, uuden kuivaimen. Entinen kuivain oli wabco, uusi taasen Knorr. Eikö tuo knorrin kuivain olekaan yhteensopiva Knorrin kompressorin kanssa vai mikä mulla nyt oikein kiikastaa? vai onko mulla nyt kaikki lähdöt oikein? Oireena on nimittäin sellaista, että kompura työntää painetta kuivaimelle, joka kyllä aukeilee, ja poistaa vedet, mutta kun nostaa autosta kierroksia, niin rupee vaan varoventtiilit paukkamaan? Kuivaimen kyljestä lähtevä 23 linja on kyllä kytketty kompuralle. Eli oisko ainoana toimivana vaihtoehtona vaihtaa alkuperänen kuivain takasin, ja nakata tuo uus Knorrin kuivain romukoppaan?
|
#2
|
|||
|
|||
4-sarjasta kait kyse?? onko ilmajouset ? järjestelmä paine on silloin eri, ja ilmajousituksen kanssa on lisäksi paineenalennusventtiili joka laskee jarrupiirin paineen 8,5 bariin,
aukeaako varo kuivaajasta vai kompuran kannesta? |
#3
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ihmetyttää vaan se, että kompura hakkaa kokoajan täysillä, eikä kuivaimelta tule kyllä tuosta kevennyslinjasta minkaanlaista painetta. Kompurakaan ei hellitä paineen työntämistä, vaikka kompuralle syöttää paineilmaa siihen kevennyslinjaan. Tänään vaihdan sen vanhan kuivaimen takaisin ja toivon, et ylimääräset paineet osaa poistua kuivaimen pohjaventtiilin kautta. |
#4
|
|||
|
|||
joo onhan niitä muutettu juurikin silleen että poistettu se kevennyslinja kompuralta, kun varsinkin wanhoissa väljissä kompuroissa auttaa siihen öljyn tulemiseen, silloinhan se puhisee kuivurista kun on keventänyt, ihme homma ettei toimi,,oliko siellä se musta muovinen paineenalennin siinä kuivurin lähdössä?, jos se YPventtiili on aikaisemmin pärissyt pitkiä aikoja sen jousi kuoleentuu eikä se pidä enää kunnolla painetta, syöttöpaineen voi mitata siitä täyttö liittimestä ,,sieltä alimman astinlaudan alta tai öljykorkin vierestä,,se menee kuivurille samaan paikkaan mihin kompuran syöttökin.
|
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eikun olihan siinä, 4/23
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 20.01.2013 14:39 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Dana 44 & 25? & T90 & Dana 18 MYYTY | SeppoHovi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 16.01.2013 14:10 |
Volvo b200 & zf4hp22 & lt230 pohdiskelua | aslakki | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.09.2011 19:08 |
Myydään hilux tehostin&laturi&startti | ventora | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.05.2010 14:11 |
Myydään / Vaihdetaan -93 Ford 1.8 DOHC 16V kansi&nokat&lohko Zetec-E | arpati | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 03.11.2009 12:13 |
Myydään paineilmaverkkoon ilmankuivain/jäähdytin | Mutamies | O/M/V Muut | 14 | 30.01.2008 19:42 |