|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#76
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#77
|
||||
|
||||
Juu, täytyy se vielä käydä ajoneuvovaa'alla ennen leimaamista Jos nyt en väärin muista mitä se b- pilarin läpyskä sanoo, niin on sillä isommalla kokonaismassalla. Täytyy kyllä vielä tarkistaa.
Verrattuna edelliseen tossa ei pitäisi tosiaan kovin paljoa olla painoa enempää; painavat etu- ja takapuskuri on lähteneet, noi putkiversiot on paljon kevyemmät. Tosin turvakaarista tulee vastaavasti kiloja lisää. Jos ei muuten mene leimaan, niin sitten tulee joko 2- tai 4- paikkainen (taakse erillispenkit).. |
#78
|
|||
|
|||
Noh... Joko pian saa uusia kuvia ihmeteltäväksi? Olen lukenut koko topikin jo pariin otteeseen ja nyt tarvitsisi saada jatkoa.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#79
|
||||
|
||||
Kylläkyllä! Hiljaa hyvä tulee eikä parane hötkyillä noei, tässä on ollut kiireitä viimeaikoina kun oli töitä aika pitkälti 24/7 ja siihen perään vielä naimisiinkin piti ehtiä. Eiköhän tästä taas kohdakkoin pääse autoakin turailemaan. Kesä lähenee ja ajamaan pitäisi päästä!
Pohjan sain jo melkein tehtyä samoin kuin takakaaret. Just kävin appiukolta lainaamassa 8" rälläkän niin saa pari pahempaa paikkaa leikeltyä auki että voi taas paikata lisää. Isoin ongelma on tuo putkentaivutustelineen kiinnityksen heikkous, kapeahko betonimuuri ei kestä vääntöä eikä oikein muuta paikkaa ole mihin voisi kiinnittää. Pitää keksiä edelleen jotain, kun vain tietäisi että mitä. |
#80
|
||||
|
||||
Mulla oli hieman samanlaisia ongelmia bendillä kanssa, suurin syy vaan kevyt tallin pöytä ja periksi antava ruuvipenkki. Ratkaisu löytyi pihalta.
Tallin ramppi on tuettu 10cm betoni elementeillä. Kävin tutulla joka pokkasi L mallisia puolen metrin pätkiä 6mm levystä. Niistä hitsasin sopivan U-palkin joka sopi muurin päälle. Siihen vinosti kaksi levynpalaa johon toiseen 16mm reiät ja mutterit hitsaamalla kiinni. Ainakin vielä on toiminut hyvin.. (huomenna tietysti pettää) |
#81
|
||||
|
||||
Paas Timppa uusia kuvia miten rojekti on edistynyt. Suurennatko etupyöränkoteloita?
|
#82
|
||||
|
||||
Pohja ja takapyöränkaaret on kohta tehty, taivuttimelle on katsottu uusi paikka missä pitäisi kestää kiinni -> eiköhän tästä kohta taas pääse tositoimiin kaarien rakentamisessa.
Etupyöränkotelot on suurennettu jo ekana hommana kun aloin kaaria väkertämään. Sieltä akkukotelon ja ilmanputsarin alta on viistetty palat pois. Etukaarien takaosasta ei ole leikelty (vielä) kun ei ainakaan aiemmin ole sinne raapinut. Mahdollisesti vähän täytyy leikellä ja liimailla myös sieltä puolelta jos on ahdasta. |
#83
|
||||
|
||||
Lainaus:
Paljon suurensit takapyöränkoteloita sisäänpäin? Siihen palkin reunaan saakka? Teetko vieterien yläkiinnikkeet samalla valmiiksi? Suurennatko pyöränkotelot takaoven oviaukkoon saakka? Tuleeko kaksi pääkaarta (B- ja C-pilarin kohdalle), vai hylkäätkö takapenkin kokonaan? Kuvia Timo, kuvia!!! |
#84
|
||||
|
||||
Anteeksi, on taas vähän päivityksissä kestänyt
Takapyörän kotelot on suurennettu koripalkin reunaan asti. Pitäisi tarvittaessa mahtua siis esim. 13.50 tai ehkä jopa 14.50 leveä rengas suhteellisen kapealla vanteella paikalleen. Takapyöränkaaren etupää on suurennettu mahd. lähelle ovea, siihen tuli jonkin verran lisää tilaa. Tosin putki vie oman tilansa - takaosa on suurennettu enemmän, joka sallii tarvittaessa ~2" akselivälin kasvatuksen ja/ tai ~37"-38" renkaat. Luultavasti teen vieterien vahvikkeet/ kiinnikkeet samalla kun teen tuon takakontin pohjan, niin on helpointa. Mahdollisesti teen myös varauksen coil- overeita tai ilmaiskareita varten. Tossa olisi tankin paikka auton sisällä. Tulee koppi päälle, eikä takakontin pohja muutenkaan ole vielä valmis kuten kuvasta näkyy: Sisäpuolelle tulee yksi pääkaari etupenkkien taakse, tuettuna ristituella ja suoraan taaksepäin suuntautuvilla viistotuilla. Takapenkin päädyin jättämään autosta pois - eli siis kaksipaikkainen sportti Toiset putket tulee D- pilarin hujakoilta alas, ja ne tullaan tukemaan lyhyillä viistoputkilla takapyöränkaaria suojaaviin putkiin. Katon läpi tulevat pystyputket tuli sahailtua aika mallikkaasti, vaikka itse sanonkin Kuten kuvasta näkyy, on sekä katon poikkiputket että nuo pystyputket vielä liian pitkät, mutta katkaisen ne vasta sitten, kun on katon reunuksen putki hepattuna paikalleen ja voi mitata tarkasti: Ja muutama yleiskuva... nuo uudet takapyörän kotelot saa 35" kumit näyttämään pieneltä. Perkele! Edestäpäin: |
#85
|
||||
|
||||
on muute hienosti tehty kaaret
__________________
...o_o_o_o ./| ,[_____], |¯¯¯L--O|||||||O ()_)¯()_) ¯¯¯ )_) |
#86
|
||||
|
||||
Tänään tilasin WJ:n satulat, kiinnikkeet, levyt ja palat sekä uudet Spicerin pallonivelet. Pitäisi saapua ensi viikola, niin sitten pääsee suunnittelemaan ohjauksen ja panhardin toteutusta.
Tänään tuli lovettua noita katon putkia ja vähän soviteltua paikalleen.. A- pilarin poikkiputki on vielä puoliksi tekemättä, joten ei ole kuvassa. Sovittelin vähän osia paikalleen niin tietää miten tuo katon reunan putki pitää taivuttaa. Mutkapätkä on siinä vain testin vuoksi. Huomenna toivottavasti jo pääsisi hitsailemaan tuota katto- osiota kasaan sitten olisi muutaman vahvikkeen teko katon sisäpuolelle, katon maalaus ulkopuolelta, jne. jne... |
#87
|
||||
|
||||
Tota tankkia vois vähän madaltaa, koska tuskin mitään älyttömiä siirtymiä tolla enä äajat kuitenkaan. Onko takapään nelilinkkisuunnitelmat edenneet mitenkään?
|
#88
|
||||
|
||||
Voishan sitä kyllä.. mutta toisaalta ei se tuolla haittaakkaan kun ei ole tiellä. Tarttis tehdä kokonaan uusi tankki, eikä nyt jaksa väkertää. Kunhan sais ensin edes auton ajoon Alkuperäinen suunnitelma oli teettää rosterista kunnolla tuettu tankki joka olisi tullut suoraan koripalkkien väliin ja eri mallisena kuin alkuperäinen.
Nelilinkkisuunnitelmat on kohtalaisen hyvällä mallilla, mutta toteutus jäänee ensi talvelle. Varmasti kyllä pitää vielä hienosäätää linkkien pituutta ja sijaintia, kunhan näkee millaiseksi tuo auto nyt ensin muotoutuu |
#89
|
||||
|
||||
Lainaus:
Syöhän toi tankki ainakin takavinssin tilan. Meinaatko koteloida sen jotenkin erilleen ohjaamosta, jolloin tulee taas painoa lisää? Kaaret näyttää kyllä vahvoilta, mutta samalla aivan hemmetin painavilta. Tosta ei kohta puutu enää muuta kuin panssarilasit |
#90
|
||||
|
||||
Koppa tulee ~1mm pellistä tai 2mm köykämiinistä. Pakko siihen se on tehdä jos/ kun leimata olisi vielä tarkoitus. Ei pitäisi montaa kiloa painaa. Tankkia on vielä mahdollista siirtää hieman eteenpäin (ilman että haittaa taka-akselin joustoja), jolloin takavinssille jää tilaa.
Putki painaa hedelmävaa'an mukaan vajaa 3,5kg/ metri, laskeskelin aika tarkkaan putken määrät ja painoa koko häkkyrälle tullee ~120kg. Eli eihän se tosiaankaan ihan kevyt ole, muttei järkyttäväkään. Kovasti paljon himotti tehdä nuo kaaret cromosta, mutta ei lompakon syvyys riittänyt siihen Takapenkeistä lähti pois toistakymmentä kiloa, edessä sähköpenkkien poistosta toiset saman verran, ja kunhan jostain löydän kohtuuhinnalla käsitoimiset ovet (eli ei sähkölaseja/ k- lukkoa) niin siitä pitäisi hävitä ainakin 10kg verrattuna nykyisiin sähköoviin. Onhan toki helmapalkeista tullut lisää, mutta sitten taas nykyinen etu- ja takapuskurin rakenne on selkeästi vanhoja kevyempi. Vanha takapuskuri painoi melkein 35kg, nykyinen ~10kg; vanha etupuskuri oli ~25kg, nykyisen pitäisi olla hooppi mukaanlukien ~15kg. ..ainiin, ja metsässähän voi ajaa kokonaan ilman ovia tai puoliovilla Edellinen XJ minkä kippasin painoi muutoksineen 35" kumeilla muistaakseni ~1800kg, jos nykyinen painaa kovin paljoa enemmän niin sitten on jotain mennyt vituiksi. Seuraavan minkä joskus intoudun rakentamaan tehdäänkin sitten aika lailla eri tyylillä |
#91
|
||||
|
||||
Tuli ostettua tällainen kikotin vetoautoksi.. '98 Grand CHerokee 5.9 LX. Mehevän oloinen laite, ei voinut olla ostamatta kun täräytti edellinen omistaja auton käyntiin Tankissa käy pyörre, mutta eipä kai sen väliä.. Kotiin asti kehtasi juuri ja juuri ajaa katukumeilla, sitten oli pakko laittaa noi alle. Näyttää edes vähän autolta.
..tämä taas tarkoittanee sitä, että Mall Crawler #2 jää näillä kilvettömäksi peliksi, joten rakentelu on varsin vapaata. Vielä hieman mietinnän alla että tekeekö tuosta astetta karumman pelin (mm. osa takakattoa pois ja katkaisee korista peräylityksen veks, ems.), mutta helpottaisi oleellisesti rakentamista jos ei tartte ajatella auton leimaamista ollenkaan. Katotaan nyt.. Osien piti tulla Saksasta jo tällä viikolla, mutta jostain syystä ei ole lähtenyt. Täytyy muistuttaa kauppiasta asiasta. |
#92
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
|
#93
|
||||
|
||||
Noh, ehkä siihen täytyy pari tuumaa korotusta laittaa ja vähän isontaa pyöränkaaria että mahtuu paremmat renkaat alle Mutta kyllä tuo on aika vakiona tarkoitus oikeastikin pitää, niin hyvässä kunnossa ettei paljon raaski sitä lähteä puiden väliin tunkemaan.
Mitäs tommoset maakaasuvehkeet maksaa, ja miten vaikuttaa auton kulkupuoleen? Tankkausasemiakin taitaa olla vähän harvassa, ei paljon parane lähteä reissuun kauemmaksi? |
#94
|
||||
|
||||
Tuota, noi kaaret on siis tehty vaan omaan käyttöön, eikä offi kilpailuihin? Miks? Kunhan kyselen
|
#95
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuolta kun kysäsee, niin luulis selviävän: http://www.gaspower.fi/ |
#96
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
Kiinnostus kisoissa pyörimiseen on kohtalaisen vähäinen, joten en ole tehnyt kaaria niitä silmällä pitäen. Jos kisoihin kelpaa niin hyvä, jos ei kelpaa niin aivan sama. |
#97
|
||||
|
||||
Just oli tänään uutisissa että maakaasun veroa ollaan suunnittelemassa viisinkertaiseksi nykyisestä. En ehkä lähtisi päivittämään kaasuversioksi ainakaan ilman huolellista selvittämistä.
|
#98
|
||||
|
||||
No, tuohan on sitten toinen seikka mikä ei oikein tee hommasta kannustavaa.
Ekan vajaan tankillisen kun ajoin, niin ~15-17l/100km sekalaisessa (50/50 kaupunki & maantie) ajossa sain kulutukseksi. Eli ei nyt niin järkyttävän paha kuin olisi voinut luulla. Puhtaassa kapunkiajossa varmasti vie 20l/100km |
#99
|
||||
|
||||
Kaverilla samanlainen. Ei kannata "kaasuttaa" ellei aja 70000 vuodessa (otti selvää). Helvetin mukava auto ajella Vie yllättävän vähän JOS ajaa nätisti
|
#100
|
||||
|
||||
Jeps, todella mukava vekotin on ajaa. Emäntäkin tykkäsi autosta heti ensisilmäyksellä ja koeistunnolla
Ite huomasin ihan saman kulutuksen suhteen että jos rauhallisesti ajaa niin ei tuo kauheita hörppää. Ja mikäs siinä rauhassa ajaessa, kun jo kolmasosakaasulla valoista lähtiessä suurin osa autoista tulee perä edellä vastaan |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SHREK (Cherokee projekti). | 454SS | Maasturiprojektit | 476 | 12.12.2015 17:26 |
Myyty | KössiKenguru | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.06.2008 08:10 |
O: halpa XJ cherokee projekti | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 29.05.2008 19:43 |
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) | Timo_L | Maasturiprojektit | 89 | 19.04.2008 10:52 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |