|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
suzukin tiisselöintikatellu suikkaa ku ois näppärän kokone ja kohtuullinen maastokulkine... kun en söörtsillä saanu vastausta ja joitaki on täälä muuteltu ni muutama kysymys heräs... tykästyny et kotterossa on tulpanjohdot rautaa ni vw tiisselihän (TD) siihen pitäs kammeta keulille. 1. taitaa mennä muutoskatsastuksella vai tarviiko jottai totistuksia/lupia? 2. mikä konetyyppi istuu v...tuilemata? vw/audi malli, vuosmalli mistä löytyy moinen... ja mitä vähemmän ohjaimia yms. sähöä sen parempi... 3. ei ilmeisesti oo toi väliadapteri kummonen tehä mut kuis vauhtipyörä. onko muuta ku volkkarin kiekkoon modifikaatio asetelmalle ja levylle. mikäs/minkä asetelma ja levy sopii parhaiten? 4. sähköllä on notkeet niskat mutkissaki mut onko jotain mitä täytyy ottaa huomioon...? 5. vai onko helpoin/edullisin tilata muutossetti ameriikasta...?
__________________
-Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa mitä tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaisisi- |
#2
|
||||
|
||||
1. menee muutoskatsastuksella, mukaan kannattaa ottaa yks lappu joka täälläki paljo pyöriny (laitan linkin tuonnempana ku kerkeen ettiä, jos joku ei ehdi ensin) josta näkyy verrokkimallien tehot.
SJ410:ssä tosin loppuu akselimassat kesken, joten joutuu laittamaan esim. kavennetut Toyotan akselit ja käyttämään sit niiden akselimassoja. SJ410 kaipaa myös ainakin kallistuksenvakaajat ja jarrutehostimen. 2. Volsun 1,9 TD AAZ '91-'97 laitettu vaikka minkä keulille, tai 1,6 TD samalta ajalta 3. - 5. Make_LJ osaa vastata tähän tarkemmin (ja tän tiedon kaipaan itekki ku kohta alotan vastaavan urakan)
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
#3
|
||||
|
||||
Vauhtipyörän saa suzukin omasta kun tekee siihen vw pulttijaon. Tai sitten etsii vw 210mm vauhtipyörän ja siihen sopivan asetelman ja sit siihen vitaran levy vähän sorvattuna + suzukin startin kehä istutettuna Taitaa olla helpoin tehdä suzukin omasta ja vaikka centerforcen kytkimestä.
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#4
|
||||
|
||||
Ja tässä se lappunen joka kannattaa kuskata konttorille mukana.
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
#5
|
|||
|
|||
mites se vauhtipyörä. ku tyhmä pää aattelee et kai siin mitat pittää olla aika kohallaan ku tulee viel koneen ja laatikon väliin sovitelevy et sattuu kytkinakselin mittaki kohalleen...
__________________
-Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa mitä tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaisisi- |
#6
|
|||
|
|||
tiisseli suzuki
Mulla on sj 410 johon laitettu vw golfin2 1.6 kiisseli, muutos,sarja tilattu amerikasta. Hyvin pelaa ja tuo mukavasti vääntöä eikä välttämättä tarvii lootaa välittää. Turbo on tuossa koneessa turha ainakin mettä ajossa, tuokin on muutoskatsastettu turbolle, mutta otettu pois kun ei tarvetta ollut.
|
#7
|
|||
|
|||
Onkos kokemusta pösön 1,9 nokilekan asentamisesta suitsuttimen nokalle? Lähinnä sopiva kytkin/vauhtipyörä yhdistelmä askarruttaa, sovitelaipan askartelee kyllä muutamassa illassa. Pihassa olisi muutama kulkine (ei tosin yhtään sutsukia), joista voisi etsiä sopivaa levyä jos tietäisi suikan kytkiakselin boorien lukumäärän ja mitat (halkaisija päältä/pohjalta). Kestääkös sj:n oma laatikko tuollaisen turbotirsselin huimaa vääntöä ja huipputehoa vai olisiko parempi esim. ruotsinlaivan (volvo) 5-lovinen laatikko + suikan jakis?
|
#8
|
|||
|
|||
eikös ne meinannu et suikan tehtaalta 1,9 kiisselinä lähteneet ois ollu söpön koneella...
itte en henk.koht. pidä ranskalaisista ku sinapilla ja ketsupilla maustettuna...
__________________
-Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa mitä tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaisisi- |
#9
|
||||
|
||||
http://i259.photobucket.com/albums/h..._small_786.jpg
http://www.b4x4.no/om-dieseldyret/ Onko tuossa alimmassa linkissa nyt aito tehdasdiesel vai onko sekin dieselöitu? |
#10
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tuo XUD9 on seuraavaksi lujin kone heti vanhojen mursun patojen jälkeen. Omassa pihassa on noita tirsselipösöjä (405, 306, 205) tällähetkellä viisi ja kaikissa yli puolimiljoonaa mittarissa, parhaassa 1,2 miljoonaa ja todistettavasti konetta ei ole ikinä aukaistu (ollut vaarilla uudesta saakka). Voimaakin niistä saa ruuvattua ainakin saman kuin kolinavaunutehtaan koneista. |
#11
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#12
|
|||
|
|||
tällä palstalla muutama henk. tiisselöiny suskasa joten kaipailisin heiltä tietoja mitä ylempänä kyselin vai onko kaikki ponnistamassa tuotoksiaan rapakossa...?
__________________
-Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa mitä tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaisisi- |
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
tossa nyt jotain näin alkuun.. |
#14
|
|||
|
|||
makelle ISOOOO kiitos tiedoista...
mistäs audista moinen pata löytys jos se olis helpoin asentaa...?
__________________
-Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa mitä tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaisisi- |
#15
|
||||
|
||||
vaikka jostain tollasesta. -> http://www.nettiauto.com/audi/80/3987387
tosin 1.6.. mut samapa tuo kai on. kannattaa varmistaa konetyypin perusteella sitten ettei ole "liikaa tehoa" olipa elintenluovuttaja sit mikä tahansa. |
#16
|
||||
|
||||
Mulla AAZ kone passatista. Passatin modattu vauhtipyörä jonkun suzukin kytkinlevy ja 413 asetelma ja tais olla väliadapteri jotain 4mm luokkaa ja 413 loota. Öljynputsaria tai laturia ole mitenkään modattu. Syylärihän on passatin oma ja heitetty taakse-sivulle-kuskintaakse veen menoa vauhditettu lisävesipumpulla. Taitaa olla ensinmäinen VW koneella katsastettu suikka ?
|
#17
|
|||
|
|||
kone muutos.
mul on vuonna 1999 muutos katsatettu suzuki samurai. 1.6 td wv.
|
#18
|
|||
|
|||
Erilainen tahi erikoinen?
tuo veevee / audi moottori on varmasti paras ja helpoin, mutta mitäs jos kuvitteellin henkilö keski-suomesta ehdottaisi pienempää dieseliä. Nissan Micra 1,5l ? Pösö 106 1,5l ? En sitten tiedä onko nämä edes kevyempiä kuin tuo volkkari. Minähän en ole ajanut metsässä vielä kuin armeijan kuorma-autoilla mutta jotenkin vaan tuntuis että kW määrän ei tarvii ihan mieletön olla jos haluaa päästä tien toisella puolella pikkasen pöristelemään.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen |
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
tosi harvinainen mosa kun ei tarvikkeena saa edes kansipahvia ja öljynsuodatinkin oli hankala löytää, en oo itekkään nähny kuin ton yhen joka mulle vahingossa kulkeutui. |
#20
|
||||
|
||||
Jaa vai tuolloin jo on tehty eka wv:n koneen siirto istutus suikkaan Onkohan 1,9 td muut laittanut ennemmin kuin mulla ? Ihan noin niinkun mielekiinnolla vaan utelen
|
#21
|
|||
|
|||
Oisko jollain kuvaa miten ootte ton Suzukin vauhtipyörä modannu et sen saa keskitettyä VW 1.9 aaz perään.
Meillä olis tuo homma nyt edessä ja pähkäillään miten sen järkevästi tekis . |
#22
|
|||
|
|||
Olisko jollain kuvaa millaisilla tykiraudoilla ootte pistänyt laturin ja tehostajan kiinni tohon 1.9 aaz.
Tehostajan mahtuis omalle paikalleen, mutta siiva pyörä ottaa sektorin varteen kiinni. Viimeksi muokannut savlari : 25.08.2023 08:13 |
#23
|
|||
|
|||
Olisko jollain listaa Suzuki samurain johtojen väreistä. Pitäis saada Volkkarin johdot liitettyä oikeisiin Suzukin johtoihin et mittariin sais jotain eloa.
Posted via Mobile Device |
#24
|
||||
|
||||
Tuohon on helppo ratkasu, heittää se mekaanisen pumpun olanylitte ja laittaa ooppeleista trw sähkösen, poistuu samalla se luistava hihna ongelmakin, pumppuja toki ainakin 3 erinlaista isoa/pientä ja can väylään kytketäävää. Omien tarpeiden mukaan tietysti valittava se sopivin, itsellä iso malli ja opelin simpukka.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#25
|
||||
|
||||
Ainakin yksi Ooppelin sähköpumppu tarvitsi vain plussan, maan ja herätetiedon laturilta että auto käy. Voin kurkata mallin jos on tarvetta, noita on muutama hyllyssä.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu O: suzukin pääkaari | ukkonen7 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 24.08.2009 14:53 |
Ostettu Suzukin sivulasi | chemos | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 22.07.2009 20:35 |
O:Suzukin perä | Jarcca | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.08.2006 09:13 |
Suzukin safarivarustus | asentaja | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 31.07.2006 09:21 |
o: suzukin | luke_L | O/M/V Muut | 0 | 14.11.2004 21:52 |