|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Bj 40 rakentelua maastokäyttöön.Päivitellään tänne nyt bj Projektia
|
#2
|
||||
|
||||
Tässä pari kuvaa rangesta tulee alusta eteen (tukivarret)
|
#3
|
||||
|
||||
Mitä kierrejousia olette laittaneet näihin?0
|
#4
|
||||
|
||||
Mulla on ollut aikanaan ihan rangen jouset edessä. Olisko ollut jotkut HD mallit.
Tässä jpku versio vuodelta 2008. Viimeksi muokannut mikjus : 12.12.2017 10:16 |
#5
|
||||
|
||||
http://www.paddockspares.com/parts-a...uspension.html
Ja tuolta kohtuuhinnalla ja saa jousilautaset sun muut.. |
#6
|
||||
|
||||
Eilen piti tehdä peltoautoakin
Viimeksi muokannut sos hj/bj : 15.12.2017 14:30 |
#7
|
||||
|
||||
Elikkäs tääki projekti jatkuu taas. Tänään saatiin takajousien korvakkeet korjailtua runkoon ja suunnitelmiinki kerenny tulee muutos että eteen ei vielä ainakaan tule kierrejousia.
__________________
Toyota sen olla pitää vaikka nyt suzuki onkin |
#8
|
||||
|
||||
Akselin korvakkeet saatiin hitsattua kuntoon nyt enään taka-akselin kasaus ja etuakselin huolto sit sais pyörilleen.
__________________
Toyota sen olla pitää vaikka nyt suzuki onkin |
#9
|
||||
|
||||
Nyt taas edistyny pikku hiljaa Korinkumit tehtynä ja jarruosia tilailtu
__________________
Toyota sen olla pitää vaikka nyt suzuki onkin |
#10
|
|||
|
|||
Kyllä tulee hieno! Hyvin lehtijousillakin pärjää
|
#11
|
||||
|
||||
Pikkuhiljaa...
__________________
Toyota sen olla pitää vaikka nyt suzuki onkin |
#12
|
||||
|
||||
Mites eturiipukkeet on noin vammasessa kulmassa? Tekniikkakin jo päällä ja auto pyörillään.
|
#13
|
||||
|
||||
Tais olla että tuli 3cm liian eteen nuo. Mut puuttuuhan tuost vielä jonkun verran painoa ja kierrejouset eteen ois tarkotus väsäillä sitku leima saatu ja päästy vähän ajamaankin
__________________
Toyota sen olla pitää vaikka nyt suzuki onkin |
#14
|
||||
|
||||
Kääntynee väärälle puolelle tuo riipuke aika hätäseen ku lähtee mettään ajelee.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#15
|
||||
|
||||
Ei auta paino (mee vaikka seisomaan päälle), siirtäisin ainakin sen 6 cm taaksepäin.
|
#16
|
||||
|
||||
Vaikka ulosjouston rajais kuvan tilanteeseen, niin jousen pää kun tökkää johonkin niin alkaa rautakankitalkoot.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuossa näkyy kulma paremmin ei ole niin paha miltä aikasemmassa kuvassa näytti. Ja stopparithan tähän tulee tottakai ettei voi mennä yli. Ja nuo jouset väsyy tuosta kyllä ajan kanssa muokkaa sit jos ei pelaa.
__________________
Toyota sen olla pitää vaikka nyt suzuki onkin |
#18
|
|||
|
|||
näyttää edelleen pahalta, aivan sama vaikka on stopparit. paskot maastossa jouset ihan suotta. sulla näyttää olevan pelit ja vehkeet hallissa niin muokkaaminen ei tuossa vaiheessa ole kummoinenkaan juttu, aloittamista vaille valmis ja sitten on hyvä.
|
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
Rälläköi rungosta irti ja vaihda puolelta toiselle niin helpoin ja tulee hyvä kulma. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 28.01.2021 16:30 |
#20
|
||||
|
||||
Lukoilla korvataan joustot
__________________
Toyota sen olla pitää vaikka nyt suzuki onkin |
#21
|
||||
|
||||
Jousen pää työntyy eteenpäin painuessaan kasaan. Nyt se ei sitä tule tekemään virheellisen kulman vuoksi. Kulman suuruus lienee ok, mutta se on väärään suuntaan.
|
#22
|
||||
|
||||
Lainaus:
Toisaalta, jos oletetaan Bj:n painoksi 2310kg, yhden jousen pään pystsuuntainen kuorma on yksinkertaistaen 289kg. Jos tuo kulma on esim 25 asttetta pystysuuntaan nähden, kohdustuu jousen päähän auton paikalkaan ollessa vaakasuuntaan 134kg voima. Nykyisessä rakenteessa kysenen voima työntää jousta taaksepäin, eli enemmän kaarelle. Jos kulma on toisinpäin, kyseinen voima pyrkii vetämään jousta vähemmän kaarelle. Tämä siis alle 45 asteen kulmassa. Nykyisellä kulmalla saavutetaan siis jäykempi jousitus kuin suositellulla kulmalla. Vaakasuuntainen voima kasvaa mitä suurempi kulma on. Rakenne toiminee mikäli kulma ei kasva liikaa. Se on toki riskialtis kunten syvä rintaääni foorumilla sanoo. Viimeksi muokannut Radis : 02.02.2021 13:57 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ-40 Rakentelua ja parantelua. Pieniä päivityksiä | sokkalanmäki | Maasturiprojektit | 20 | 22.11.2009 13:46 |
bj-75 pick up:n rakentelua (SOA leimattu) | Rölli | Maasturiprojektit | 55 | 05.05.2008 17:45 |
O: TOYOTA BJ-40, FJ-40 tai LJ-70 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 26.01.2007 19:40 | |
O: FJ-40/BJ-40/42 (vaikka ilman moottoria) | larvala | O/M/V Muut | 2 | 07.06.2005 22:15 |
bj perien rakentelua | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.05.2005 14:02 |