|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#676
|
||||
|
||||
Hienoa matskua JiiPee 👍🏻
Tuommosilla hitaimmilla alueilla ei välttämättä muuten huomaa, että vaihde on kytketty tai kytkeytynyt. Tyhjäkäynnillä kytkin ylös vaikkapa ykkösellä erehtyy luulemaan että on vapaalla, ja peli liikkuu silti, on oikeasti riski.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#677
|
||||
|
||||
421.123 moggin vaihdekeppi
Kiitos jiipeelle, selventi huomattavasti.
Ei ole cascade malli kuvan perusteella. Mutta yksi keppi askarruttaa? Punaisella merkattu kuvassa. |
#678
|
|||
|
|||
Suunnanvaihtaja, eteen taakse taaksepäin toimii vain 1 ja 2
|
#679
|
|||
|
|||
Se punaisella merkitty on PTO päälle/pois -vipu, eli siis voimanoton kytkentä. Taaempana näkyvä lyhyt, hieman mutkalla oleva vipu on suunnanvaihtaja. PTO-murikassa kiinni oleva on valitsin: etu/taka/molemmat.
__________________
Jukka |
#680
|
||||
|
||||
421.123 moggin vaihdekeppit
Heureka!!
Nyt tuli selvyys ihme kepille kun siitä ei tapahdu mitään,mutta jokin liikkuu vaihteistossa. Ja etu taka pto vivusta en saanut vapaata millään. Kone pyöri tyhjä käyntiä testi hetkellä. Luulin sitä cascede kepiksi, mutta vaihteisto ei jatku kytkin koppaan vaan kapenee huomattavasti vahdekepin alapuolelta. Grawler pox on selvä, kun on laatikon pohjaan lisätty laatikko ja pitkä putki/akseli nousee ylös ja oma keppi. Grawlerin keppi ei liiku mihinkään jumissa, joko käytön puutteesta tai en osaa käyttää. Pitääkö olla vapalla toimiakseen vai tietty vaihde päällä? Ja mistä tietää onko single vai two speed? Videon näin miten rattaat liikkuu mutta en tiedä mitä rattaita vasten? Kiitos jiipee |
#681
|
|||
|
|||
Oma kokemusta siitä vakiolaatikon pohjaan pultattavasta crawler-lisälootasta minulla ei ole, mutta aihe on tullut vastaan joskus jossakin nettipalstalla. Pauli-setä voisi muistaa, miten sen käyttö meni. Muistaakseni se pitäisi toimia vain hitaalla puolella, eli 1- ja 2-vaihteella, eteenpäin.
Kokeile laittaa päävaihteisto hitaalle, eli 1-2 linjalle ja sitten suunnanvaihtaja keskiasentoon (vapaa) jos siinä suunnanvaihtajan kepin liikeradassa tuntuu olevan sellainen pykälä. Jos suunnanvaihtajassa ei tunnu olevan keskiasentoa, laita eteenpäin. Liikkuko crawler-boksin vipu silloin?
__________________
Jukka |
#682
|
||||
|
||||
"hirviömäinen raivausauto"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005983508.html Monsteri toki Micraan verrattuna... |
#683
|
|||
|
|||
unimogin varaosia
OM352 moottoriin varaosia. Mistä vois kysyä. Tarttis öljynlauhduttimen eli moottorin pakosarjanpuolelta uralevy+kansi
|
#684
|
|||
|
|||
Lainaus:
Käytettyjä voisi kysellä: https://www.vamparts.be/ --> olen täältä ostanut uusia varaosia, myös bald.de http://www.vonsmog.com/ Osanumeroita vertailemalla voit päätellä oisko esim om366 samat osat. Tuskin niitä kyllä sen helpommalla käytettynä löytää. Voisit kenties käytettyä kysellä benz world foorumilta. Viimeksi muokannut john_k : 04.04.2019 11:38 |
#685
|
|||
|
|||
Saisikohan OM352:n osia vielä Raskoneen kautta?
__________________
Jukka |
#686
|
|||
|
|||
Saa. Kalliit osat kannattaa ostaa bald.de. Esim mog 416 ilmanputsari pönttö paperi suotimella oli Raskoneessa luokkaa 600 eur ja bald noin 320 eur.
|
#687
|
||||
|
||||
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#688
|
||||
|
||||
Lainaus:
... 200 T vetomassa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#689
|
||||
|
||||
Joo. Mahtuu muuliin Suzuki, pari Cruiseria, ja vielä ravintotola ja makuuvaunukin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#690
|
||||
|
||||
Unimog lähtee raiteelta 2, astukaa kyytiin vois asemalla olla ihmettelijöitä
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#691
|
|||
|
|||
Mogin dieselöinti
Terve, meillä on vpk:lla 404 moggi ja siinä on vaihdelaatikko hajalla. Asiaa pähkäiltiin ja todettiin että nyt ois hyvä tilaisuus päivittää moottori tehokkaampaan. Eli mitä tässä olis hyvä ottaa huomioon, mikä olis hyvä moottori tähän vanhan bensamyllyn tilalle?
Samalla mietittiin tuota vaihteisto asiaa; eli automaattia manuaalin tilalle, tämä nyt ei ole pakollinen, mutta voisi vpk:n käytössä olla mukavampi. Mitä siinä tulisi ottaa huomioon? Noita mersun 3litrasia koneita ollaan mietitty sopivaksi tähän, miten lie muutoskatsastus, mikä tuon mallisarjan tehokkain vertailumoottori lienee? |
#692
|
|||
|
|||
Lainaus:
Jos innostutte korjaamaan laatikon, niin varaosia saa melko edullisesti (paitsi Veholta). Näistä olen tilaillut: http://www.panzermueller.de https://mogparts.de/de/unimog-ersatz.../getriebeteile http://www.ebaystores.com/Westfield4...Parts-/_i.html https://www.unimogspecialist.nl/en/unimog-404/ Koneenvaihto on tehtävissä, mutta vaatii aina enemmän tai vähemmän hitsaus/muutos/rälläköintitöitä. Olen siinä vakaassa käsityksessä, että mikään kone ei mene suoraan paikoilleen, mutta Mersun vanha 5-sylinterinen diesel menee helpoiten. Aika paljon tarinaa löytyy "Unimog 404 diesel conversion" tms hakusanoilla youtubesta ja offisivustoilta. Mikä muuten laatikossa on vikana? Joskus vika on hyvinkin helppo, esim jumittunut synkro, mutta jos tavaraa tulee öljypropusta tai meteli on karmea, niin silloin voi joutua vaihtamaan osiakin. https://www.youtube.com/watch?v=2VWa2J2-WbY Viimeksi muokannut jli : 06.11.2019 11:25 |
#693
|
|||
|
|||
Tarkemmin en osaa itse tuosta viasta kertoa, mutta ajossa laatikko oli kuumentunut ja tämän jälkeen vaihteita ei ilmeisesti saaneet päälle. Raskoneella nostivat kädet heti pystyyn ja sen jälkeen auto meni pelastuslaitokselle, jossa purkivat laatikon löytämättä vikaa. Öljyt oli puhtaat ja yksi irtonainen osa kuulemma löytyi, muuten ei löytynyt mitään rikkonaista osaa.
Uskoisin että saadaan tuo laatikko kuntoon, koska siellä ei ollu havaittavissa isompaa rikkoumaa. |
#694
|
||||
|
||||
DOOMSDAY TRUCK, Unimog Modified Episode 83
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
Millaisia Unimoggeja siviilissä ja kilpapuolella | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.08.2005 20:23 | |
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |
M: Ohi aiheesta, mutta... | bj45lava | O/M/V Muut | 0 | 22.02.2004 19:30 |
MM-finaalikuvia, aiheesta ja aiheen vierestä | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:33 |