|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
w460 Gee käyttis projektiUusi foorumilainen ja ensimmäisen maasturin omistaja ilmoittautuu palstalle! Olen kova kulkemaan syksyisin metsällä ja lapissa, joka reissulla olen haaveillut kunnon maasturista kun w124 mersu jää märälle nurmikollekkin jumiin. Aloin tuttuun tapaan syksyn lähestyessä taas etsimään sopivaa maasturia, lähinnä vain G mersuja mutta muutamia jeepppejäkin katselin. Kuinka ollakkaan satuin huomaamaan juuri myyntiin tulleen hienon näköisen ja hyvältä kuullostavan -81 300d Geen jota lähdettiin heti katsomaan. Reilun 300km päästä löytyikin mersu joka oli jopa hienompi mitä osasin odottaa. Kerrotaan tässä topicissa siis hieman tarkemmin autosta, historiasta ja tulevaisuudesta. Ostin auton ensimmäiseltä omistajaltaan Oulun korkeudelta. Ollut kaivinkoneurakoitsijan työautona. Mittariin kertynyt huimat 290tkm, eli hädintuskin sisäänajettu. Säästynyt kaikilta räpellyksiltä, huollettu todella hyvin ja on kauttaaltaan suhteellisen hienossa kunnossa. Löytyy lukot sekä taka että etuakselilta, voimanulosotto ja...siihen ne varustelut taisivat jäädäkkin. Etulukko on jumissa, mutta tähän tuli alkuperäiset uudet osat mukaan. Takalukko tuntuu toimivan hyvin. Tätähän ei ole 2009 vuoden jälkeen katsastettu, vaan on seisonut kontissa. Omistaja oli vaihtanut polttoainesuodattimet ja löpöt tankkiin niin alkoi käydä nätisti. Mikä ihmeellisintä, edes jarrut eivät ole jumissa ja menee soralla nätisti lukkoon. Edes käsijarru ei jää laahaamaan ja pitää hyvin! Nyt olisi tarkoitus käydä hakemassa tähän vikalista, jotta tietää tarvitseeko jotain suuremppaa alkaa tilailemaan ulkomailta. Äkkisältään en keksi muuta vikaa kuin pakoputki joka on äänenvaimentimen jälkeen mennyt poikki, mutta katsastan tällä, tilaan sitten uuden virosta jos joutuu jotain muutakin uusimaan. Jos ei mitään uusittavaa tule, voisi putkiston kyllä alkaa väsäämään itse. Katselin vain että virosta saa koko putkiston n.200e, tosin hieman halvemmalla sen saisi itse tehtyä. Joudun myös katsastamaan talvirenkailla, rengas/vanne asiat kun ovat viel mietinnässä. Yhdet alkuperäiset 15x7 alumiinivanteet olisi tarjolla tähän, hinta vain on mikä jarruttaa hieman ostoa. Ja kun toisaalta kannattaako tähän kuitenkin laittaa uudet renkaat alkuperäisille 16" vanteille vaan... Tämä siis vielä mietinnässä. Mitä te ehdottiasitte renkaiksi, tyytyykö 16" kapeisiin renkaisiin vai onko järkevää hankkia 15" vanteet joille esim 31x10.5 renkaat? Tarkoituksena tästä on kuitenkin tehdä toinen käyttis ja pitää auto mahdollisimman lähellä alkuperäistä. Toki tätä parannellaan hieman, esim hytti on tarkoitus äänieristää ja pikkuhiljaa hommailla turbo hilppeitä. Hieman meinaan on laiska jokapäiväiseksi käyttöautoksi. Kun saisi pellinalle sen n.120hp niin tämä riittäisi vallanmainiosti itselle. Yksi listalla oleva parannus on kaariin levikkeet ja lokasuojat. Mistä tähän saisi pienet alkuperäiset levikkeet ja onko näissä mahdollisesti jonkinlaiset kiinteät sisälokarit? Jos jollain on ylimääräisenä, olisin niistä kiinnostunut! Tässä muutamia kuvia pirssistä
|
#2
|
|||
|
|||
Onpa mahtavassa kunnossa!
31x10.5r15 voisi tosiaan olla hyvä valinta, etenkin jos laitat levikkeet niin ei näytä niin ujolta. Reilusti vaan kuvia ja juttua, nämä kiinnostaa aina! |
#3
|
||||
|
||||
Hieno wanhus. En oo museoautofriikki, mutta tuohon sais kyllä museoleiman varmaan kehtuu helpolla.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
|||
|
|||
Korissa sen verran alkavaa kukkaa että kyllä tämä vaatisi koko korin puhalluksen ja sitämyötä kaikkien paikkojen entisöinnin. Sisustassakin verhoilussa sanomista niin menisi sekin uusiks. En tiedä kuinka nykyään tunnetaan sana "käyttöentisöinti/restaurointi", että olisiko tätä mahdollista saada sitä kautta museorekisteriin. Tähän kun takapuskurit on ainakin tehty uusiksi, pitäisi ne löytää alkuperäiset jne.
Nyt hyvittaa kokeilla kuinka tämä toimii käyttiksenä. Mukava tällä oli ajaa, äänet tosin oli aika pirun kovat kun useammasta kohin paistoin päivä hyttiin, ei mitään äänieristeitä, pakoputki poikki vaimentimen jälkeen joka toi möreen "huminan" hyttiin jne. Tässä juuri äänieristeitä katsoin ja aijon kokeilla silent coat mattoa. |
#5
|
||||
|
||||
Onneks olkoon vain,multa meni tämä herkku sivu suun,vaik täs jo parin kolmen vuoden ajan tän urakoitsijan ent.kuskille tilkutin et kysys ny joko hää siit luopuisii..kysy kyl moneen kertaan,muttei just sillo ollu myyntihaluja ja kun niitä ilmaantu,ei sit vissiin muistanu.
Ja minä kun kuvittelin sen olevan kaikilta muilta piilos siel kontissa. Eipä mittään,tuli varmasti tarpeeseen. Tällaset orkkikset alkaa olla aika vähissä ja noil kilometreil viel... Siitä se lähtee...mieluisaa projektia sinne
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. |
#6
|
|||
|
|||
Isäukko tuollaisella taivalsi 300 tkm kuuden vuoden aikana, eikä valittanut yhtään. Tosin hänellä kuulo oli tainnut jäädä jo -60 luvun metsätyömaille Itsekin melko paljon GD:n kyydissä istuneena/ajaneena olen sitä mieltä että harvempi laatikko/korkeammat pyörät tekisivät terää etenkin maantieajossa. Onkos Sprinttereissä ylivaihdelootia? Sellaisen 5-mukinen turbokone sopisi hyvin myös Geländewageniin, kuten niitä on jo tehtaalla laitettukin.
Mutta siisti löytö väriä myöten, onnittelut! |
#7
|
|||
|
|||
Lainaus:
Lainaus:
Tänään rupesin kattomaan nykyisen 230e käyttiksen katsastusta, ja ei helvetti sehän on mennyt jo viimekuussa umpeen. Äkkiä soitto konttorille ja suoraan leimalle. Eikä tietenkään läpi. Noh, tiedossa olikin että etupallonivel on paskana ja jotain muutakin outoa keulassa. Lopputuomiona alapallopaskana, raidetangonpää paskana ja jousi poikki. Juuri kun ajattelin että laitan tämän vaan seisomaan talliin ja otan Geen käyttöön, joutuu vielä tuonkin parsimaan kasaan ja taas ylimääräistä rahan menoa! PRKL! Geehen tein tänään "väliaikaisen" pakoputken paikkauksen, nyt putki on suunnilleen ehyt alusta loppuun ja voisi käyttää leimalla. Jos työkiireiltä ennätän niin leimaahan voisi kokeilla jo huomenna! Nappasin vielä konehuoneesta kuvan, kun sitä ei vielä ollut esitelty. Sitä ei ole pesty, ainoastaan pölyt pyyhitty. Kovasti alumiineissa hapettumaa vielä, täytyy tuokin joskus hinkata kuntoon. |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
Herralla on jokunen mersu museokilvissä kotonaan ja olis halunnu laittaa varausrahan tilille,mut peli päättyi 1-0 jyväskylän hyväksi,oulu/kemi tippu jo karsinnoissa Sanoinkin eilen aamul het ku nähtii,et ny se lähti sit ainu AUTO muhokselta jykyläänsinähän tulitkin auton hakemaan,et katsomaan,ku oli siirtokilvetki jo valmiina mukanasnäin niitä kauppoja tehdään Alkuperäne tunkkiki viel paikoillaan..Son sit makia käyntinen toi vanha vitonen omaan korvaan!solmu putkeen ja itse laittaisin 35Tuumaset alle,ni olis kohtuukiva menopeli,tosin pieniä muutoksia vaatis tehtäväksi.. Ne korkeat kierrokset maantienopeuksissa hetken haittaa korvaa,mut siihen kyl tottuu hyvin nopeasti,vaikk jättäisit pienemmillekkin pyörille Seuraillaan kehitystä
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. Viimeksi muokannut G280E : 08.09.2015 03:18 |
#9
|
|||
|
|||
Hahah 31" renkaat meinasin laittaa jos ne vanteet saisi jostakin. Yhdet tosissaan jo tiedossa mutta hinta vähän ongelma. Jos ne saisi etelä-karjalasta jonkun kyytiin ja Jyväskylään niin sitten ne kärsis ostaa.
|
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuol chit chat osastolla on "offipalsta.com logistiikka" thread.kysys sieltä josko jollakin ohimenoajoa sielpäin..
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. |
#11
|
|||
|
|||
Kiitos vinkistä!
Tänään taas vittuperkeleet lens pajalla. Enkä tehnyt muuta kuin irrotin kalvot laseista, oli melko hienoa hommaa! 4h siinä tais mennä, mutta kyllä kannatti, näyttää huomattavasti fiksummalta ilman violetteja kalvoja Katsastamaan ei tänäänkään ennättänyt, mutta toivottavasti huomenna! |
#12
|
|||
|
|||
Kerkesin käyttää tätäkin leimalla ja tällä kertaa katsastusmies piti autosta oikealla tavalla, eli ei halunnut nähdä uudestaan. Kovasti ihmetellessään ja kummastellessaan kaveri vain totesi "Erinomainen". Kyllä sitä hymyillytti kun ei ollut koskaan ennen ajanut tuollaista eikä tarkemmin tutkinut Ei tosissaan keksitty mitään vikaa. Jarrut näky olevan ihan uudet jonka huomasi myös testissä, pomppas aika ärhäkästi pois rullilta. Niveliä ei ollut väljiä, päästöt hyvät jne. Nyt voi todeta että tämä tosissaan oli kannattava ostos!
Nyt vain ne 15" renkaat äkkiä. Hyviä kokemuksia mikä rengas olisi sekalaiseen käyttöön hyvä? Sais myös olla sellanen että saa ajaa tarvittaessa talvellakin ja toimiskin edes jotenkuten silloinkin. |
#13
|
||||
|
||||
No näin,hieno juttu!
tuol vois olla paremmin tärppiä vastauksille,tuol tekniikkaosion "G-miehet huomio" pätkällä.kaikki ei käy joka päivä tääl projekteissa ja siel on hyvin tietäviä Geemeleistä.omasta Gee ajankaudest sen verran aikaa,ett jalkoihin on tullu jäätyä komiasti(peli ei ole viel pelattu,all be back. Oma kokemus hyvistä keskiarvo renkaista on BF Goodrich All Terrain,mut paljon on muillakin merkeillä hyviä AT renkaita.
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. Viimeksi muokannut G280E : 09.09.2015 17:57 |
#14
|
||||
|
||||
ni ja tuol hakutoiminnol on foorumilla just ko asiasta paljon jo kerrottua asiaa..itse olen vähän tumpelo käyttään sitä:/
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. |
#15
|
|||
|
|||
Itse ostin viime talveksi uudet 33" bfg allterrainit, ei moitittavaa, hyvin toimi lumella, asfaltilla ja hiekkatiellä, pahaan maastoon ei kannata lähteä niitä rikkomaan, mutta eihän myöskään tuota sun geetä
Onnittelut leimasta! Mikäs siinä ehjää autoa katsastaessa.. |
#16
|
||||
|
||||
Magee Gee! Hienossa kunnossa näkyis olevan. Kiinnostais tietää paljonko on tarvinnut raottaa kukkaroa..
|
#17
|
|||
|
|||
Sain työkaverilta vinkin mistä vois löytyä vanteet ja renkaat. Päädyinkin nyt tällaiseen ratkaisuun ja on mielestäni juuri oikeanlaiset renkaat! Eli 255/85 r16, mitalla mitattuna 33". Huomenna pääsee suuremmin ajoon, täytyy ohjausta pikkasen rajottaa ettei ota kiinni.
Tässä vielä ero vanhoihin renkaisiin |
#18
|
||||
|
||||
Ompas fiksun näköset renkaat. noilla pysyy ajo-ominaisuudetki vielä ja ei hypi autoo kattoes silmille
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#19
|
||||
|
||||
Oikein hyvä muutos. Välitys piteni ja kohta voiman puute vaivaa ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#20
|
|||
|
|||
Voimanpuutehan vaivaa, oli alla peli kun peli. Ei vaan, kyllä tällä ajelee mutta turbo konetta aletaan rakentaan heti kun talous sallii. Rahaahan saisi kun möisi henkilöauton pois, mutta en tässävaiheesas uskalla jäädä pelkän geen varaan.
Töiden jälkeen menin pajalle ja tottahan oli takarengas tyhjä. Huomenna menee vaihtoon. Tänään tuli myös 12-neliötä äänieristyskamaa, katotaan jos huomenna jaksasi sitäkin hommaa alotella... |
#21
|
|||
|
|||
Rengas asiat saatu kuntoon ja mese ajossa. Vitunmoinen ujellus alko työmatkalla, hihna luisti ihan miehekkäästi. Töiden jälkeen sitten heti hihnat vaihtoon, varalle ostin vesipumpunkin kun epäilin jo hetken että sekin ääntää.
Auto merkkaa myös vähän reviiriään. Toinen nyt oli vain öljyproppu mutta toinen tuli jostain taaempaa, täytyy viikonloppuna tutkia. Muita vikoja mitä ilmennyt, etupyörän laakerit taitaa olla menossa, ainakin toisessa tuntuu klappia. Pääs nyt vähän paremmin testaamaan isommalla rengastuksella. Yllätykseksi ei sen laiskemmaksi ole muuttunut, mukavempi vaan ajaa. Satasta voi vetää eikä huuda hulluna. Kaikki valittaa kuinka laiskoja nämä on ja hyytyy mäkiin jne. Tässä taitaa olla kone vielä tikissä kun ei tämä hyydy ylämäkiin ja mun mielestä kyyhtyvyyskin on yllättävän hyvä. |
#22
|
||||
|
||||
Hyvännäköiset renkaat. Itse olen tykännyt jostain syystä geestä ilman levikkeitä ja tässäkin sen näkee että hyvältä näyttää!
|
#23
|
|||
|
|||
Lainaus:
Vaihdoin tänään termostaatin, oli heikon näköinen ja tiivisteen sai murustella pikkupalasina pois. Lämpö-ongelmakin ratkesi, vika oli kuin olikin mittarissa. Soitin varmistukseksi edelliselle omistajalle ja hän sanoi että se on kauan ollut viallinen, kuulemma maadotusongelma jota on koitettu korjatakkin. Pitää lämmöt punaisen rajamailla ja voi olla paljon punaisen puolellakin. Mun mitta tuli jo täyteen näitten vakiomittareiden kanssa. Asennan kaveriks lisämittareita joihin uskaltaa luottaakkin, toki asennus niin ettei kojelautaan tule uusia reikiä ja mittariston toteutus kliinisti. Renkaatkin tasapainotin, ei mennytkään kuin 300g per vanne Etupää vaan välillä täristää kun etupyörän laakeri on väljä. Vaikea sanoa näistä renkaista kun tämä välillä ravistaa, mutta kun ei ravista niin on kyllä ihan suht siedettävät ajaa. Mutta ehkä kuitenkin liian karkeet kun maantieajoa tulee niin paljon... Muistin muuten kysyä mitä mersu maksoi vuonna 1981, 125 000! |
#24
|
||||
|
||||
|
#25
|
|||
|
|||
w460 alkuperäinen tunkkihan se.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan gee-meisseli | Uazmies | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 24.06.2013 18:27 |
Grand Cherokee "käyttis" projekti | JeepWJ | Maasturiprojektit | 37 | 04.10.2012 20:20 |
Myydään MB G W460 projekti...(kallis ja vaikea) | miesmies | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 09.08.2010 16:02 |
PORTAALI GEE | FROM | Maasturiprojektit | 168 | 10.04.2009 20:03 |
O: w460 takakardaani | jsr1 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 21.10.2007 22:41 |