|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
Mörkö-Letukka (K5 -79)Tervehdys! Laitellaanhan tänne jonkun sortin projektikertomusta itsenäisyyspäivän 2011 hankinnasta. Eli auto on tosiaankin -79 Chevrolet Blazer K5 "Cheyenne" 350 pikkulohkolla ja valmiiksi sötöstelty siihen malliin, että edes ostaessa ei jäänyt epäselvää tekemisen määrästä. Ennakko-oletuksista huolimatta Mörkö pelas hienosti ensimmäiseen katsastukseen asti, mitä nyt syylari piti vaihtaa kun maailmasta meinas glykoli loppua. Ja pakoputket piti uusia n. etupenkkien takaa taakse. Sitten päästiin tosiaankin siihen "Hylkäyksen syy" -osastoon. Inssi tuumas, että ei voi päästää läpi, kun on lateja poikki takaa. Ai, no niinpäs on. Kuskin puoli: Vänärin pakka ei ollut paljon parempi: Ja minä kuukkelilla etsimään budjettiluokan takapakkoja. Sieltä löytyi offipalsta.com -niminen minulle outo foorumi, jossa O/M/V osiossa oli takapakat erittäin harrastajaystävälliseen hintaan tyrkyllä eteläisessä suomessa. Noh, ei muuta kun hakemaan niitä. Tässä kohtaa elettiin siis elokuuta 2012.
|
#2
|
||||
|
||||
Sitten projekti hidastui merkittävästi, ennenkä mitään ehdin sen suuremmin tehdä. Talokaupat (myös alkuperäiskuntoinen seitkytlukulainen) ja esikoinen nyt mainittakoon nyt merkittävinä "sivuprojekteina". Ja tarkoitus olikin tehdä kiireettä, kunhan saa harrastaa silloin tällöin.
Tässä ostetussa talossa kun ei ole tarvittavan suurta sisäharrastetilaa, täytyi sellainen askarrella "pohjolan talliin" pihankaivuun yhteydessä. Ja koska tarkoituksena oli saada takapakat vaihtoon, pitää auton perse saada tarpeeksi ylös. Minullahan ei tietenkään ole kunnon työkaluja, pukkeja tms. vaan tässä vasta ikäänkuin haalitaan sitä mukaa kun budjetti antaa myöden. Työmaalta sain edullisesti kurttuunpökittyä trukkilavahyllyä 3m ja "vanhan mallista" (I-palkki-) ortta 3m leveydellä. Niistä syntyy siisti toteemi: Ei muuta kun ketjutaljalla ahteri ylös, pölkyt alle eteen, että on tilaa touhuta ja pakkoja pois. Voittehan arvata, onnistuiko helposti. Pari purkkia penetraattoria ja muutama huuto-perkele siinä turatessa meni. Olis edes kunnon pulttipyssy. Ja tuumaset voimahylsyt... Aikani voimisteltuani (yksin) sai akselin tallin lattialle. Tässäkohtaa oli tarvittu katkaisulaikkaa vaan yhteen norran pulttiin. Tästä kelataan nyt taas muutama viikko. Kulutetaan muutama lankalaikka rälläkällä ja ollaan uusilla Energyn uretaanipuslilla ja uusilla U-pulteilla tässä kohtaa. Arvatkaa vaan, oliko se 8. mutteri se joka piti avata tuolla tutulla 1 mm yleisavaimella... |
#3
|
||||
|
||||
Tuosta kuormalava/trukkihyllypatentista tuli sen verran hyvä, että taidan tehdä keväällä vähän siistimmän (ja pari metriä matalamman) version "pressuteltaksi" tuohon harrastetilaan. Ajatuksissa olis nimittäin nostella koppa pois rungolta, on tuota mätähommaa tiedossa vähintäänkin riittävästi.
Tuolla toteemivirityksellä sai kivasti tilaa tuohuta tuo akselijumppa: Ja siinä alla maatessa tuli suunniteltua aika monta hetkeä palkkihelmoja. On nuo kynnykset sen verran rapeat. Kuskin puoli: Ja vänkärin puolen pitsiä: Mutta ensin Mörköltti pitää käydä leimaamassa. Katsotaan mitä korjattavaa inssi keksii tällä kertaa. Toivottavasti tuomio ei ole ihan yhtä hidasta korjattavaa, kuin viimeksi - on tuo niin vinka vehje ajettavaksi että bensaa pitäis päästä polttamaan ja urakalla. |
#4
|
|||
|
|||
Komea mörkö.. Jos tuntuu että rakentelu tilat vaan jostakin saat niin anna vaan kunnolla lähtä lapasesta tuo rakentelu... On sitte kiva seurata rojektia.. Vaikka hyvältä näyttää jo nyt..
|
#5
|
||||
|
||||
Kyllä tuo lähtee lapasesta kuitenkin, oli sitä tallia/hallia eli ei. Ajatuksena oli alun pitäen ostaa tää vähän niinkuin kevyeksi harjoittelukappaleeksi, kun ei tuota kemppiliimaa oo tullu pahemmin leviteltyä. Tää Offipalsta on vaan ihan hirveen vaarallinen paikka tämmöselle aloittelevalle foolsize -jenkkiharrastajalle viettää aikaa.
__________________
Koska bensaa saa vielä. |
#6
|
||||
|
||||
Mitähän hyvää sitä on jollekin tullut joskus tehtyä, kun tähän sai leiman suoraan, vaikka vikalistaa lähti hakemaan? Ajattelin vaan käyttää näytillä, että tietää mitä tilailla muutaman huolto-osan lisäksi. Noh, tiedänpähän ainakin millä kinnerillä kuljen töissä sit jonkun aikaa!
__________________
Koska bensaa saa vielä. |
Luokat |
blazer, chevrolet, k5 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan K5 Blazerin.-73-79 maski | kelervotti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 11.06.2013 22:09 |
Myyty Blazer k5 osia 79-80 | 1Chevy80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 20 | 16.04.2009 16:31 |
M: Letukka P-U myyty!!! | tomikoo | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 28.02.2007 07:44 |
m:letukka | jeepwillys | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 05.09.2006 20:05 |
O:letukka/bj välilaippa | Tarzan | O/M/V Muut | 7 | 14.09.2005 20:31 |