|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Hilux vaihdekeppien muokkaus (korin korotus)Nakkasin 50mm palikat LN110 alle ja yks probleema ilmeni nimittäin kepit ei oikein toimi. Kumilertsonit ahistaa. Miten ootte hoitanut asian? Irrotanko kepit ja hitsaan 50mm jatkot heti juureen? Miten ne kepit on tarkoitus tuosta ottaa.. irrotetaanko se koko laippa joka on 4llä pultilla kiinni lootassa? p.s. ja koitin käyttää hakua vaan en löytänyt vastausta.
|
#2
|
||||
|
||||
yhen 110 olen korottanu 60mm palikoilla ja ongelma ratkesi että käytettiin net vaihekepin juuren kumi nystyrät irti ja siellä alla oli muistaaksen i jokin toinen kumi levy se heitettiin kuikkaan ja tehtiin vähän lisää tilaa kuviosahalla.
sitten pulttasin reiän päälle takasin sen nystyrä kumin mistä net kepit tullee läpi. omaan ln 65 ei 50mm korin korotuksella tarvinnu kuin se alempi kumi tiiviste heittää kuikkaan.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia |
#3
|
|||
|
|||
Kepit vain räläkällä poikka juuresta missä kohen on suoraa keppiä niin poikki vaa ja jatkoa ja tarvittaessa vähä kääntää eri asentoon niin toimii eikä jurnuta koria vaste kepit
|
#4
|
||||
|
||||
Omasta jatkoin juurikin saman verran mitä korinkorotusta ja sen jälkeen taivuttamaan hieman mutkia sopivaan kohtaan sain toimimaan ihan moitteettomasti orggis kumit säilyttäen.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#5
|
|||
|
|||
Tuolla http://toyotasurf.asn.au/techsite/bodylift.htm
näköjään Australian poika jatkanut noita keppejä hitsaamalla palikat väliin. Tuo puhuu tuossa jostain parilla meisselillä vääntämisestä että kepin sais irti myös? Kuvassa ite ottanut kuitenkin koko paketin. Taidan ruuvata paketit irti ja hitsata jatkot ennen ekaa mutkaa. Noita kumeja ei viittis hevon kuikkaan heitellä. Ei tuo mikään hiljanen oo muutenkaan tuo hilun hytti. |
#6
|
|||
|
|||
Nyt on 5cm jatkot hitsattu keppien ihan juureen.. vielä joutuu oikaiseen vaihdekepin mutkaa suoremmaksu kun ottaa jakolootan kepakkoon 4-vaihteella ja pakilla.
|
#7
|
||||
|
||||
itekki tein just niin että kepit vaa poikki ja sitte ettimään oikeeta kohtaa niille. sai pari kertaa tehä uusiks muute. ja sitte se toinen läpivienti kumi pois ahistamasta ja laitoin toisen väärinpäin kiinni ni tuli ihan hyvä.
|
#8
|
||||
|
||||
Ite nostin runnerista koppaa 65mm, mut samalla nostin jakolaatikkoa/vaihteistoa takapäästään ylöspäin 50mm tekemällä tukipalkin uusiksi (kun se jakiksen häntä roikku niin alhaalla) niin keppilöille ei tarvinnu tehä mitään.
|
#9
|
|||
|
|||
Melkonen keppijumppa oli tuossa yks ilta. Sen 5 kertaa joutui käyttään irti ja väänteleen ja käänteleen molempia pikkasen kerrallaan.
Molemmat kumilertsonit on paikallaan ja toimii nyt. Helpompihan se ois ollu jos ois jättänyt sisemmän kumin pois vaan ei anna luonto periksi semmosta tehä. |
#10
|
||||
|
||||
kyllä tet oletta heikko luontosia mulla lensi kumi ensimmäisenä hallin nurkkaan.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia |
#11
|
|||
|
|||
tekee vaihdevälin lyhentimen eli jatkaa sitä keppia sieltä laatikon sisältä ja laittaa samalla lootua siihen keppi tornin alle.. näin ainakin meillä päin ratkastu nii ei tarvi ottaa niitä ääni eriste gummeja pois ja muistaakseni jossain mallissa kääntää ne kumi rieskat siellä alaspäin nii sopii liikkumaan
|
#12
|
|||
|
|||
Keppiongelmasta eroon nostamalla jakistaLainaus:
-Anders L- |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hilux korotus/korin? | vilkku695 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 25.09.2011 19:36 |
hilux korotus/korin? | vilkku695 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.09.2011 16:49 |
Korin korotus. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.10.2009 06:24 |
Korin korotus | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.04.2005 19:00 |
Korin korotus | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.04.2005 11:14 |