|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Suppiksen SJ413 JXEli tuli tuommoinen peli hommattua ihan vahinkossa, kun kävin kiertelemässä metsäautoteitä niin yhden mökin pihassa tökötti suitsa kuusen alla. Rekisterinumero muistiin ja tietoa omistajasta ja soitto perään. No edullisesti kun myi niin pitihän se ostaa pois ja kotoa matkaa kyseiselle mökille 700metriä Korin oli sen verta hapan että päätin purkaa auton osiin ja nostaa koko korin pois rungolta, sen tehtyäni heräsi kysymyksiä monestakin asiasta, kun auton käyttötarkoitus on metsästyspirssi eli tienpohjia pitkin pääsääntöisesti mennään, mutta lumen paljous on sitten ongelma kun teitä ei aurata. Nyt olen lueskellut näitä muita suzuki projekteja ja tullut siihen lopputulokseen, että en alaasentamaan jakikselle mitään tekemään kun että öljyt vaihdan? ja muutenkin tekniikka säilyy ennallaan. Koriin tulee muutoksia esim. puhkiruostuneiden helmapalkkien tilalle tulee 50x100x4mm. Takapuskuri samasta tavarasta etupuskuri tulee 150x100x4mm voi vinssin ruuvata kiinni ja nämä tulee kiinni päärunkoon. 1. Onko joku foorumilaisista tehneet Sj413 JX eli pitkäavo malliin SOA akselit mitä osia pitää ostaa tai muokata (kardaanit, kiinnekkeet)? 2. Voiko/kannattaako korvata nykyinen vuota polttoaineputket kokonaan uudella letkulla tankilta kaasarille vai ruveta vääntämään kuparista? 3. Mistä olette löytäneet suzukiin varaosia/erikois-osia? esim. lukkoperänosat, rungon ja korin väliset kumipuslat ja lehtijouset ja niihin puslat? Kotimaasta kiitos. Jos nuihin kolmeen kysymykseen saan vastaukset niin kiitän ja esitän sitten lisää kysymyksiä ;D Ja kuvia on otettu projektista mutta tuskin niitä saan tänne näkymään.
|
#2
|
||||
|
||||
laittele ne polttoaine linjat kumiletkulla..siis esim motonetistä tai biltemasta käyt hakemassa kelan letkua ni ainakin riittää..
myydään varaosat topicista kannattaa selata osia ym muita tarvikkeita. rungon ja korinväliset kumit voit tehä paksusta kumi matosta.,leikkelet vaa mieleisen näköset palaset ja reiät keskellle ja avot,ne o siinä.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#3
|
||||
|
||||
1. Olen tehnyt. Akseliputkiin 50x100x4 putkesta uudet pedit OIKEAAN ASENTOON, Kardaaneihin pienet 20-30mm jatkoholkit. Ohjaukseen KUNNOLLISET Hi-Steering palikat. Jarruletkujen pidennys/siirto. Iskareiden pidennys/siirto. Pohjaanlyöntikumien tiputus. Ehkä jotain muutakin mikä ei nyt tule mieleen.
2. Kannattaa korvata koko putki, jos ei ole tietoa, mistä kohdasta vuotaa. Yleensä vaan tuppaa vuotamaan jo tankin päällä olevasta kiinteästä putkesta. Yleensä etuosa putkistosta on ehjä. 3. Lukkoja jne "off-road sälää" myyvät esim. Off-road tarvike, offivaruste, cross4wd jne alan kaupat. Korin välikumeja ei taida suomesta löytyä mistään ainakaan varastosta. Jouset ja uretaanipuslat lytynee edellä mainituosta offi kaupoista tilaamalla. Jousen puslia löytyy kumisena Korja-Kumi:sta |
#4
|
|||
|
|||
Joo kiitoksia hyvistä vinkeistä ja neuvoista... Taidan jättää tuon SOA homman pois ja pitää vakiona niin ei mene ihan koko elämä rakenteluksi Kun kyseessä ei kuitenkaan varsinainen offi ja kun renkaat laitan 31" niin sekin jo hieman korottaa.... Mistäs ne nuo 31 ottaa kiinni kun jostain luin että ei ihan mahdu pyörimään? kaikki osat hiekkapuhallan jousista lähtien ja maalaan Zinc 182, mutta kannattaako mitä osia massata muuta kun pohjalevy? Ja tarviiko tuo zinc pintamaalia jos ei silmiä häiritse?
|
#5
|
||||
|
||||
Tuo ohjausvarsien nosto vissiin hiukan teettää töitä ??
Ulkomaiden suzukifoorumeilla ovat jostain mersun palikoista (olisko ollut 123? ) tehneet varsien noston lehtijousien yläpuolelle.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#6
|
|||
|
|||
Voidaan tuo SOA unohtaa kun tulee liian työlääksi ja kalliiksi, kun kyseessä ei ole kuitenkaan oikea offi. Kun sen hyöty on aikas olematon kun ajattelee että lumisella tiellä ajelee. Mutta kannattaako tuo polttoaine linja vetää ihan rungonkyljessä niin alkuperäinen vai rungon tai hytin sisällä, kun teen kumiletkusta?
|
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
vedä se poltttoaine linja rungon kylkeä pitkin siitä mistä se on ennenkin mennyt..pysyy melko hyvin tallessa siellä..
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#8
|
|||
|
|||
OK tänään vähän kerkesin ropostelemaan tuota polttoaine linjaa... Mitenkäs tuo Zinc 182 kannattaako sen pinta vetää mitä/mitään?
Ja sitten kun autossa saa kuljettaa kahta takana tilapäisesti niin pitääkö penkit olla alkuperäiset? vai voiko penkit tehdä itse ja kääntää selän meno suuntaanpäin näin saisi fiksummin käyettyä tilan hyödyksi kun harvoin siellä takana kyydissä kukaan on mutta olisi sitten varalta. Tietenkin turvavyöt ja yms kiinnitykset jos on asiallisesti, kun jossain vanhoissa Hiaceissa on tehty vaneri penkki jossa voi kuljettaa väliaikasesti ihmisiä. |
#9
|
|||
|
|||
RIIPUKEKOROTUSSARJA 2" CALMINI tuommoinen sattui silmään auts.
Tarviiko tuo vielä jotain lisäosia/muokkauksia vai sisältääkö kaiken tarvittavan? ja korottaako tuo sarja tosiaan 2" vai onko riiput vain 2"pidemmät? Ja tuohon edelliseen kysymykseenkin saa vastata jos tietoa on? http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...,43,171&lang=2 |
#10
|
||||
|
||||
Tuo Calminin sarja siirtää riipukkeet etujousuen takapäähän, eli korottaa todellisuudessa tuon 2 tuumaa. Takapää tuossa saattaa jäädä hieman jopa matalammaksi, kun pelkät pidemmät riiput sinne kuvassa.
Pelkät pidemmät riiput korottavat vai puolet pituuden lisäyksestään enkä voi suositella yli 10cm reikävälillä olevia riippuja, varsinkaan eteen. Tekee autosta epävakaan ajaa. Olen kokeillut |
#11
|
|||
|
|||
Taas lähtö pisteeseen.... mutta mites nuitten lisäistuinten laita että kelpaako katsurille että matkustajat on selkä meno suuntaan?
|
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
Orggis penkkihän on ns. kääntyvä malli, eli niputtuu kaksinkerroin ja kääntyy etupenkkejä vasten pystyyn levyksi. Mielestäni jää silloin todella hyvin koko kontti käyttöön, jos siis tilaa tarvit silloin kun kyytiläisiä ei ole. |
#13
|
|||
|
|||
On minulla alkuperäinen penkki mutta kun ei tarvitsisi jäädä mitään kiinnekkeitä kun koiria on kyydissä niin ne on niissä tassun pohjat auki niin teen verkon etu ja takapenkin väliin niin kokeilla kepillä jäätä
|
#14
|
|||
|
|||
Onkos tässä minun auton jarruissa joku sätös, kun takajarrujakotukki mikä on tuossa puolessa välin autoa niin siihen tulee edestä kaksi jarruputkea ja siinä on ilmausruuvi ja yksi lähtö taakse joka menee sitten apukuskinpuolen rummulle ja sen ilmausruuvin kohdasta kuskinpuolelle jarruun, että onko tuo oikein? Kun taka ei ole kun yksi jarruletku? Ja onko jakotukissa oleva ilmausruuvi orggis?
|
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#16
|
|||
|
|||
Ei oo ennen ollut tuommoinen missään autossa, nyt kun korin on poissa niin uusin kaikki putket ja letkut niin polttoaine kun jarru puolelle niin ilmausruuvit on kaiketi m10x1, mutta minkäsnimiset liittimet pitää olla nuissa jarruputkien nipassa? onko kaikki samoja?
|
#17
|
||||
|
||||
Njoo tuo on outoa kun kaikilla muilla tuntuu olevan tuo mainitsemasi järjestys jarruputkistossa mutta mulla (413) ei ole rungossa lainkaan sitä venttiiliä missä ilmaruuvi vaan molemmille takapyörille menee edestä asti oma jarruputkensa ja hyvin toimii.
Kaikki näyttivät alkuperäisltä letkujen kiinnitysrautoja myöden.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#18
|
|||
|
|||
On minullakin taka-akselissa kahdet paikat jarruletkuille, sen takia minulle tulikin mieleen että onko jotain häikkää, Nyt ostin jarruputkea 20m ja sitten sen millä tehdään päät , mutta mikä on sen pään tarkka nimitys? Ja mistä mahtaa saada orggis mallin letkuja?
|
#19
|
|||
|
|||
Nyt tuli lisättyä kuvia en tiedä näkyykö teille?
https://plus.google.com/photos/11740...MKByozSpaWOrgE Mutta nyt autoa on jo aika hyvin purettua auto on ollut mulla vajaa kuukauden ja tuommosta jälkeä on tullut eli kaikki purettu pois, Hiekkapuhalusta ja maalausta kaikille osille. Mitenkä on käypikö tuohon pitkäänavomalliin sj410 ja sj413 myös pätkämallien lehtijouset? Ja jos jollain on joutilaana korotusjousia niin olen kiinnostunut |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Suzuki SJ413 JX -88 - 3500€ | impi80 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 28.05.2012 16:11 |
Myydään Suzuki SJ413 samurai jx NYT VAIN 1700egee | anracing | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 13.11.2010 16:26 |
Myyty Suzuki sj413 jx -86 | azizp | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 31.08.2009 08:02 |
M:Suzuki SJ413 JX pitkä ja korkee /Myyty | verneri | O/M/V Ajoneuvot | 18 | 31.10.2007 18:45 |
M/Suzuki 413 JX | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 10.04.2006 14:04 |