|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Valonvahvistin motonetMotonet myy valonvahvistimia eikä löydy h4 enää mutta voiko h1 tai h3 tai h7 sarjasta tehdä sopiva? sitten löytyy jostain ei kuitenkaan verkkokauppasta h1+h1 ja h7+h7 sarjoa. Jos otetaan vaikka h7+h7 sarja niin siinähän on 2kpl boostereita laatikossa kun oli avattu laatikko yhdessä liikkeessä ja ehdimme ottaa kuvan mistä näki että oli 2paria johtoja missä kummassakin oli kaksi valkoista naaras ja 2 mustaa uros pistoketta 1kpl punainen johto ja musta mikä varmaan on maajohto sitten on vielä joku ohut sininen missä joku tulppa päässä missä johtolenkki sitten tuli myyjä ja vei laatikon tiskin taakse että enemmän ei ehditty perehtyä ja kysymys kuuluu että riittääkö 1kpl boosteri kahdelle h4 lampulle ja miten niitä pitää kytkeä ja vielä tuli mieleen että valkoiset ovat erillään ja niissä oli joku lappu missä oli joku kirjain ja mustat olivat kaksi nastaa/pistoke. Eli voiko jostain muusta tehdä h4 sopivia ja miten kytkeä ja sitten se että riittääkö 1kpl boosteri kahdelle h4 lampulle että h7+h7 sarjasta saadaan kahdelle autolle rakennettu vahvistimet. Motonetissähän on myöskin h4 lamppuun sopivia pistokkeita johtopätkien kera mistä voisi rakentaa. Jatkokysymys että jos yllämainittu saa toimimaan pitääkö silloin poistaa esimerkiksi bliteman vahvistinsarja mikä on vain releet vanhojen pihojen väliin eli vanha lamppuun menevä on ohjaus releel josta uusi lampuille eli haittavatko releet ennen boosteria
|
#2
|
||||
|
||||
Eivät ollet ainakaan frouvan Volvossa mitenkään turhan pitkäikäiset, olisko pari vuotta toimineet ja sit rikki. Toinen rupes työntämään liikaa voltteja ulos, polttimo paloi päivässä/100km:n matkalla. Muistaakseni melkein 15v oli lampun kannalla. Toinen rupes hyytymään, eli se uutena ulos tullut tasainen 14,25v hyytyi alle 14v:iin. Eli siihen mitä autokin pystyy työntämään ilman mitään lisähärpäkkeitä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#3
|
||||
|
||||
Lainaus:
Periaatteessa 1 kpl riittää molemmille, yhtä lankaa kerrallaan kun poltellaan, niinhän niissä H4-sarjoissa oli vain yks rasia. Vähemmällä piuhan vedolla selviää kun laittaa molemmille omat. Toihan taitaa olla helpoin kytkeä just ennen releitä jos yhtä rasiaa käyttää molemmille, joten siinä mielessä eduksi vaan. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 20.12.2013 11:27 |
#4
|
|||
|
|||
Miten kytketään ennen releet. Voitko yv.nä lähettää mitkä piuhat mihin ja mitkä värit ym kaikki tiedot mitä tarvitaan kun tyhmä pitäisi kytkeä. Plussan ja maan ymmärrän ja sittenhän on kaksi erillistä valkoista ja yksi tuppla musta pistoke sekä keskellä että toisella laidalla boosterin rasiaa. Kyseessä on h7+h7 mitä ostettiin oli ainoa mikä oli jäljellä ja nyt voisimme käyttää vain yhden boosteri kahdelle lampulle ja säästää toisen h4.sta on kyse. Milloin muuten oli hiluxissa minus ohjattu ja oliko lainkaan tarossa sillä tavalla
|
#5
|
||||
|
||||
Pieni varoituksen sana viitaten omaan kokemukseeni viime viikolta. Laitoin lähivaloille (tuossa kulkineessa on erilliset polttimot kauko- ja lähivaloille) vahvistimet, kytkennät huolellisesti tarkistettuna ja sitten sulakkeet kiinni. Aika pian alkoi kuulua jännää pihinää ja sitten tussahti.
Lähempi tarkastelu osoitti, että toisen vahvistimen toimintasavut vapautui, neljällä ruuvilla kiinni oleva päätylevy raottui millin puolitoista. Jonkin verran painetta siis. No minulla on varastossa pari kolme varalle. Mittailin amppeerimittarilla paljonko pääpiiri ottaa virtaa "kylmäkäynnistyksessä". Kaksi oli ok eli milliampeeriluokkaa. Sen sijaan yksi otti välittömästi noin 5 A. Eikun piiri auki ja äkkiä. Sitten jatkoin hiljalleen antamalla aina pari sekunttia sähköä ja odottelemalla sitten vajaan puoli minuuttia ja uudestaan. Joka kerran jälkeen virta hiljalleen aleni ja lopulta asettui sinne milliampeerien tasolle. Veikkaan että tuokin olisi possahtanut jos sen olisi antanut imeä virtaa rajoittamatta. Täytyy tuossa joulun jäleen tai aiemminkin käydä antamassa sille uudestaan sähkö ja katsoa mitä tapahtuu. Noissahan on konkkia jotka imee virtaa, liekö sitten jossain erässä konkat vähän heikkolaatuisia. Edit. Kävin piruuttani kokeilemassa sitä tussahtanutta vahvistinta. Ei ottanut starttivirtaa mutta toimi muuten ihan normaalisti! Sitähän ei tiedä kuinka pitkään se toimisi, mutta 14,6 V sieltä tulee normaalilla muutaman sekunnin viiveellä. Vaikka tuuppasi semmoset katkut pihalle että. Vieläkin se käryää kun haistelee sieltä päädystä. Kumma vehje.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ Viimeksi muokannut HiluxMan : 20.12.2013 18:09 Perustelu: Lisäinfoa |
#6
|
||||
|
||||
ihan sähkärin kysymys, että mitä tuollasella buusterilla tekee? eikös ois turvallisempi kytkeä releyttämällä ne valot ja käyttää pykälän paksumpia johtoja vaan, jotta saa sen 13,8-14,3V lampun kannalle asti, mitä käynnissä ollessa auton (ehjän) jännite on? siis mietin vaan, jotta joku konkkaviritelmä pellin alla latautumassa/purkautumassa, jotta ajovalot palaa tasaisemmin/kirkkaammin, niin ajatuksena jo vastenmielinen ja helkkarin epävarma viritelmä siis JOS auton sähköpuoli on kunnossa
voin vaan kuvitella mitenkä kiva tuollanen on, kun se talvipimeellä pimahtaa ja ajovalot katoo, jonkun kiinalaisen viritelmän takia, tai kun vaihtelee polttimoita jatkuvalla syötöllä, koska ne palaa ylijännitteen takia, koska ne palaa kuitenkin jossain hörrinkorvessa ja pimeellä +vesi/räntäsade murphyn lain mukkaan jos valotehoa tarviaa, niin xenonia kehiin ellei halogeeni riitä
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#7
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja xenonilla ei Hoonelos-pömpelistä enempää käyttökelpoista valoa saa, päinvastoin, valonjakauma on niin vinksahtanu ettei silmä tykkää (edessä kirkas, 50 m päässä pimee). |
#9
|
|||
|
|||
Eipä muuten ole minuutin homma JEEPiin lampunvaihto... Tarvii purkaa aikapaljon tavaraa tieltä pois ja sen jälkeen saa umpiot käteen ja pääsee lampun vaihtoon... Muuten kyllä samaa mieltä.
|
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
On noita boostereita jonkun verran tullut eri yhteyksissä käytettyä, tuo nyt oli ensimmäinen vikaantunut minun kohdalla. Tai toimiihan se vieläkin, se vaan ilmeisesti päästi liiat savut pihalle.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#11
|
||||
|
||||
olisko tossa ratkaisu, kun traktorin etukuormaajaa "vaeltaa"omiaan epäili polartecnikillä, että jännite liian matala, mittarin mukaan jännite on 13-14v, tosin itse en kyllä usko että siitä johtuu.
siis kuormaaja liikkuu itsestään joskus ylös ja, tai kipristää kauhaa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#12
|
||||
|
||||
Miten sitä ohjataan? Servolla painetta sylinteriin vai suoraan vivuilla venttiilistä?
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#13
|
||||
|
||||
sähköesiohjattu on koitettu galiproitua ja säädelty ns kuollutta aluetta tikusta ja kaikki mahdolliset kevätjuhlaliikkeet
boxin malli on hcm2000-p1
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#14
|
||||
|
||||
Tämä menee nyt off-topikiksi, enkä minä noista edes mitään tiedä. Mutta onko se siis potikka siellä tikun perässä? Jos, niin se voi ajan kanssa ruveta pätkimään jos paljon käytetään tietyissä kohdissa.
Onko niitä ohjauskilkkeitä uusittu, siellä voi olla muutakin kosketushäiriötä. Ja jotta nyt jotenkin pysytään aiheessa, niin tuo boosteri kun antaa semmoista kanttiaaltoa ulos, niin se ohjauselektroniikka ei välttämättä tykkää siitä. Voi tosin olla, ettei ole millänsäkään, ei kai tuommoset työkoneisiin tehdyt vehkeet kauhean hienohipiäisiä pitäisi olla.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#15
|
||||
|
||||
uudesta asti temppuillu ja tikun "jalka"vaihdettu
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#16
|
|||
|
|||
PWM ja maavika. Trust me, been there, done that...
Ja sitten, noi valovahvistimet on hakkureita jos ei vielä ole hoksitty... eli täys jännite aina tavoite. E:Äh pakko tarkentaa, PWM on Pulse Widht Modulation, elikä pulssin taajuudella toimiva säätö. Yleinen säätö/käyttötapa hydrauliventtiileille jotka vaativat tarkkuutta, venttiilikara on jatkuvassa liikkeessä eikä lepokitka kiusaa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori Viimeksi muokannut Jappi : 21.12.2013 02:48 Perustelu: tarkentaa... |
#17
|
|||
|
|||
Laitetaanpa tähän kysymystä. Nämä valovahvistimet ei ilmeisesti toimi väyläohjatuissa autoissa?
Laitoin eilen tuohon -99 Volvo S80 H7+H7 sarjan paikoilleen, valot kyllä kirkastui ja aluksi ei mitään ongelmaa, mutta kun lähdin käymään koeajolla niin parinsadan metrin ajon jälkeen mittaristoon pamahti kaikki vikavalot, ja ilmoitti jarruvika pysähdy heti. Perhana kun muuten ois ollu niin hyvät, tuossa volvossa nuo valot on melko huonot, lampun kannalle tuli käynnissä vaan 12,55v. Noilla hakkureilla kirkastui huomattavasti. Kai se on otettava ne pois jos siihen ei mitään konstia ole.. |
#18
|
||||
|
||||
Hyvällä tuurilla tommosella pilipaliboksilla polttaa loppuautonkin sähköt kätevästi, varsinki noissa uudemmissa
|
#19
|
||||
|
||||
voi liittyä muuhunkin tuo "jarruvika pysähdy heti", mutta koitapa aluks ilman vahvistinta ...
mittaristo, BCM, ECM, CEM, kaikkien viat osaa tuon ilmiön laukasta, ois hyvä kurkata ihan testerillä mistä kiikastaa ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#20
|
|||
|
|||
Lainaus:
Otin ne vahvistimet pois, nyt ei enää pala kuin yksi vikavalo ja ilmoittaa vaihteisto huolla pian. Pitäneekö käyttää testerissä vai lähteeköhän se pois itsestään? Jotkut on lähteneet pois itsestään, kesällä ilmoitteli abseissa olevan vikaa, puhdistin anturit niin muutaman päivän päästä sammui ja ei ole sen jälkeen kummitellut. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
motonet laatu on ? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 11.09.2010 08:15 |
AJORAMPPI / Motonet | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 11.01.2010 11:46 |
Motonet | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 6 | 04.06.2009 00:27 |
Motonet maastotunkki. | IHKULAINEN | Tekniikka & Jutustelu | 40 | 29.09.2008 19:19 |
M: moonlight nv-100 valonvahvistin | timppa253 | O/M/V Muut | 13 | 24.01.2008 20:04 |