|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Patrol 260 -91Juu ellikkäs tuommonen toukokuussa hankittu espanjan patu 2.8 tdi huoltoautoksi rekisteröitynä työautona.. Tullessa auto oli harmaa, oransseilla teipeillä, alla oli jokku 265/75R16 duelerit vanin alupalloilla. Ensinnä vaihtui väri mattamustaksi punaisilla efekteillä (kotipihassa paukkupullolla) kattoa ja takaluukkua lukuunottamatta. Maalaus siis hiukan vielä kesken liian lyhyistä jaloista ja takaluukun kukkimisesta johtuen. Sitte rupesi kaipaamaan voimasauhuja, ni eiku tyäkalupakki auki ja ruuvaamaan. tyhjäkäyntiruuvin jouduin vallan heittämään mäelle, ja lopuiksi niin paljo ku sai sauhua tyhjäkäynnin ollessa n. 800rpm. Seuraavana vuorossa olikin sitte snorkkeli. 3" pakoputken pätkistä jonkun moisen kyhäelmän hitsailin kuskin lokasuojan kylkeen, nokkaan vielä bmc kartiofiltteri, ni tuli upea. turbon ääntelyt alkoi kuulua kabiiniin aikas mukavasti.. Suhina ja ulina oli niin korvia huumaavaa, että täytyi saada lisää. Hain sitten paikallisesta hydrauliikkapuodista kuristusruuvin hukkaportin letkun väliin, ja johan rupes suhina käymään. ahdot nousi n. 1,1 bariin. Pariin kertaan jouduttiin patrollia vetämään kaivurilla, ku noista pirkestouneista loppui tyystin pidot kesken ja auton maavarakin oli mitä oli. Näistä intoutuneena teetin naapuripitäjän hitsausfirmassa 50mm pidemmät riiput ja hieman myöhemmin alle tuli 35" mud terrainit. maastokelpoisuus parani huomattavasti. Jakopään ja vesipumpunkin siinä vaihtelin, ku rupes 180000 olemaan edellisestä vaihdosta. Ei muuten ollenkaan huonompi idea vaihtaa molempia samalla kertaa. Viime torstaina tulikin sitten hieman laajempi tekniikan päivitys ajankohtaiseksi. Ajelin töistä kotiin kun yhtäkkiä patrolli alkoi tuupata harmaata putken täydeltä ja vauhti vaan kiihtyi, ei reagoinut kaasun nostoon tai avaimen kääntelyyn millään lailla. elikkäs alko ilmeisesti käymään öljyllä ja ajoi putken kautta öljyä mäelle. Ku sain auton tien sivuun ja vaihteella sammuksiin ni kalupakki esiin ja konepellin alle. otin huohotus touhun venttiilikopasta irti, ja kävin starttaamassa auton käyntiin, ni kävi jo rauhallisemmin, ja reagoi kaasuunkin ihan kohtuu normisti. savutteli hiukan. menin hiukan lähempää tutkiskelemaan, ja aika kilkatushan sieltä korviin kantautui. Perjantaiaamuna pajalle, öljyt pois, öljypohja irti ja hieman lähempää tarkastelua ja hypistelyä, ja siellähän se kakkosen veivinlaakeri klappasi jotakuinkin kaikin aistein havaittavasti. Ei muuta ku motti irti ja palasiksi. sitte soittoa paikkaan jos toiseenkin, ja tuosta läheltä löytyikin VAIN 250t ajettu gr:n alakerta, josta joku kannen oli jo kerinnyt itselleen haalimaan. nyt lohko jo kaverin hiluxin lavalla odottaa kasaamista ja paikalleen asennusta. tänään täytyy viä pistää tiivistesarja tilaukseen, ni saa samalla venttiilikopan öljyvuodon kuriin. Kannen vein tänään järvenpään raunolle korjattavaksi, viilattavaksi, hoonattavaksi, laanattavaksi..
|
#2
|
|||
|
|||
kuvia
|
#3
|
|||
|
|||
nyt on yläpään tiivisteet ja uudet kannenpultit tilattuna.
|
#4
|
|||
|
|||
tuo kolmannen kuvan mersu olis myynnissä
|
#5
|
|||
|
|||
Tänään aloin tekemään uutta imusarjaa. Samalla sain ensikosketuksen rosterin hitsaamisesta ydintäytelangalla. Ei alkuunsa oikeen ottanut onnistuakseen. Mutta kait se siitä pikku hiljaa.
Vanhaa turboa irrottelin pakosarjasta, ja huomasin siinä jotain lievää kulumaan. |
#6
|
|||
|
|||
Piti pistää tuo toiseksi, mutta ei taida oikeen pelittää.. Ei kellään sattuisi löytymään ehjää vastaavaa?? Edullisesti.
|
#7
|
|||
|
|||
Jotain vanhempia kuvia
|
#8
|
|||
|
|||
Imusarja valmistuu pikku hiljaa. Suojakaasu loppui kesken ja huomenna pääsee saumoja aukomaan rällämällällä jos ei aamulla olla vuodepotilaana.
|
#9
|
||||
|
||||
elä loukkaannu, mut miks sie teet siihen imusettiä, ko alkuperäsenäkin löytyy kolmee eri mallia ihan nissan oem osina? en monta euroo esmes ite ottas turbon imusarjasta, löytys ehjä ja siisti joutavana suoraan hyllystä turbojaki on pari originaalia, toinen viel autossa kiinni ja toinen menossa kaverin projektiin, mut jos akkiloitus vaihtamaan itelleen schwitzerin kiinni ni sit ois joutava taas, tosin melkosilla välyksillä, mut vielhän tuo puhaltaa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#10
|
||||
|
||||
Kuten Punisher sano. Malleja on monia jo vakioissa ja kannattaa keskittyä ennemmin siihen pakopuolen virtausten parannukseen. Noilla paineilla vakio pilleri ei kestä ja samalla rikkoo kannen. Kannattaa ihan mielenkiinnosta lyödä pakopainemittari kiinni ja kahtoa paljon pakopuolella paineet siina 1bar ahoissa vakio pillerillä.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#11
|
|||
|
|||
minkäsmoisia niitä löytyy?? Tuo oma viritys meni eilen aika lailla ketuille, ku tuli laippa tehtyä hiukan ohkasesta värkistä, ja veteli niin paljo solmuun, ettei saa pitämään varmaan ikinä.
Mitäs mieltä olette ku ajattelin tuota ahtaa kahdella KKK K14 ahtimella?? |
#12
|
|||
|
|||
Kansi on työn alla paraikaa. Ja tulee kohdistetut rosteripakosarjat 42mm putkesta.
|
#13
|
|||
|
|||
Olisi muuten tiedossa tojotan ct26 turbo jos jollain tarvetta.
|
#14
|
||||
|
||||
Kysy vaikka tapsalta jos sillä ois joku vapari rd28 imusarja. Pistät vaikka googleen kuvahakuun rd28, niin näet millasesta möykystä kyse. Ja kokeile ihmeessä, miten pelaa noilla ahtimilla Sitten kun vielä laitat pumppuun isompaa tappia, niin alkaa sitä voimaa löytyä. Meinasitko muuten laittaa rinnan noi ahtimet? Kolme pyttyä per ahdin?
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#15
|
|||
|
|||
Imusarjaa muuten rupesin itte väsäilemään, ku tuo kansimies neuvoi että imusarjan painekotelon ja kannen väliin suht pitkät putket. Näillä saisi parhaan virtauksen aikaiseksi.
|
#16
|
||||
|
||||
Mites paljon sillä on turbodieselissä merkitystä, miten imusarja virtaa? Kai sen huonon virtauksen voi kompensoida isommilla paineilla?
|
#17
|
||||
|
||||
Pientehosissa ei merkitystä.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#18
|
|||
|
|||
Ahtimet tulee rinnan 3:1 + 3:1. Mitä meinaa isompi tappi pumppuun?? Jotain tekemistä nestepään kanssa??
Oliskos kellään tiedossa semmosta vaparin imusarjaa?? Viimeksi muokannut Juhov : 16.11.2014 13:43 |
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
Toisaalta voihan sitä nokkalevyä vaihtaa jyrkempinostoiseksi tai nestepäätä isommaksi... |
#20
|
|||
|
|||
Ainaski 12mm nestepäätä tarttis jostain ruveta katteleen.. vinkkejä??
|
#21
|
||||
|
||||
Just tota nestepäätä tarkotin Sen ahdonalaisen kairaaminen on ihan turhaa touhua jos ei ihan vimosia tehoja haeta. Ja voihan sen nakata kuubaan kokonaan jos savusta tykkää Palstalla oli joku kaveri joka niitä möi. Mutta nyt mitä niitä hiluja muutamaan pumppuun asentanut, niin laatu on ollut vaihteleva. Omaan kun asensin, niin meni aikasen hyvin. Mitä nyt jousien kanssa hiukan oli ongelmia ja jotain muuta pientä.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#22
|
|||
|
|||
mikähän pumppu tuossa mahtaa olla??
|
#23
|
||||
|
||||
Zexel. Tai liekkö joillain ollu Kiki vai mikä lie, boschin kopioita anyway. Kaikki palikat ei passaa ihan heittämällä.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#24
|
||||
|
||||
nestepään kanssa kantsii pitää järki päässä, tai sitten käy niinko allekirjottaneelle, että sitä kamaa tulee, liiaksi asti ja kohta on otettava käyttöön joku scanian ämpäri, ettei repee paikat sopan takia
kaho tuosta miun rakentelutopikista kuvia, siellä näkyy millasia noita on, turbon omassa on lähtö alaspäin, vaparissa kuskin puolelle suoraan sivulle, itellä on just sellanen modattuna nyt omassa kiinni, sitten Y61 löytyy sellanen missä lähtö on apparin puolelle päin, eli kun välijäähy on koneen päällä niin menee putket "heittämällä" oikein jos tarttet neuvoja, ihan käytännön jutuista mitä pitää ottaa huomioon kun tuota vaparista alkaa turbottamaan, niin kysy, numeronkin saa jos tarttee jotain selittää pidemmin. sen sanon, että vaikka laurel/jne RD28 on mukamas sama kone kun patrollin RD28T, niin kissan vitut on ja sitä joutuu aika paljon nikkaroimaan, että palikat käy ja se toimii järjellisesti, ihan alkaen koneen huohotuksesta lähtien jne
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#25
|
|||
|
|||
Pakosarjan laippa teon alla
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään (160?) 260 koppanen Patrol etuvilkku | fintroll | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 27.01.2015 23:16 |
Myyty Patrol -91 Turbo 2,8 | NRN90 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 18.05.2014 06:13 |
Myydään Patrol -91 999€ | NRN90 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.05.2014 07:08 |
Myydään Patrol 260 takaumpiot | Geländewagen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 04.10.2012 16:35 |
Myydään Nissan Patrol 260 | inseneer | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 05.04.2010 18:51 |