|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Patrol 160 "Mörrimöykky"joopa, piti aukasta ny tuollekin rojektille oma ketju jos jotakuta kiinnostaa mitä savon suunnalla tuherretaan tuoreemman maasturiharrastelijan toimesta kyseessähän on siis 160 korimallinen -87 patrolli jota on jo aika monenkin toimesta uhrattu offroad alttarille ja oma tarkoitus oisi ainakin tällä hetkellä hiukan sivistää tuota autoa enempi katuliikenteeseen, kahtotaan nyt puraseeko se offikärpänen sitten tosissaan kuhan pääsee mettään möyrimään miulle tullessaan tuohon oli tehty n 7cm korin korotus, raiskattu sisusta, väännelty pumppu kaakkoon ja hiukan lisäilty ahtoja, alla oli 33" kumit. katolla patteri "työvaloja" ja keulilla vinssi. noineen sillä tuli ajeltua muutama tuhat, kunnes kumit vaihtu maltillisempiin 31" Rotiivoihin, koska sitä maantieajua oli niin paljon. auto näytti jotakuinkin tämmöseltä:
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Viimeksi muokannut PunisherFIN : 22.11.2013 12:17 |
#2
|
||||
|
||||
vinssihommia
ekana piti korjailla jakkaran kiinnitykset ja asennella turvavyöt kun ei moisia autossa ollut, sitten seuraavana kiinnitty huomio vinssin epämääräseen petiin, joka oli kahella M12 pultilla kiinni rungossa, eli ei ihan vastannut sen vetokykyä
tällänen siitä sitten loppuviimeen tuli, samalla tuli istutettua parit valot keulalle, että näkee eteensä, omat umpiot vaihtu kanssa, koska ne oli jotain suovettä täynnä ja ei enää kyennyt elvyttämään niitä
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#3
|
||||
|
||||
vähän todo listaa
pari juttua tullut tehtyä tuossa ajelun ohessakin..
-akut uusiksi - lisävälot, sumarit, kattopitkien sähköjen korjaus, jne. oli kytketty meinaan suurin osa päin vittua, että terkkuja vaan edelliselle - kuskin pyöränlaakeri - ohjausiskari uusiksi - rungon hitsailut (oli takaa poikki) - kuskin penkki vaihtu primeran jakkaraan - ne turhavyöt - vaihdelaatikko ja jakis vaihdettu - uus syyläri asenneltu ja korjailtu samalla välijäähyn kiinnikkeet nytten oisi sitten tekolistalla pari pientä muuttujaa - palkkihelmat - apparin pyöränlaakeri - uretaanipuslat kaikkiin kulmiin - olkalaakerit uusiksi - "parit" ruostepaikat - sisustus uusiksi, soitin autoon! - väriä pintaan - isompi cooleri ja putket uusiksi - safaritellinki +vähän valoja lissee huomaa, että kun ois pohjaton lompakko niin oisi pikkasen helepompaa jalostella ja tehhä, mutta työssä käynti hiastaa asioiden toteutumista ja varsinkin se, ettei liikaa rahaa oikeen oo laittaa tuohon mutta pikkuhiljaa jostain kun löytäs viellä talvinakit ja sais rahukkia hankkia isommat renkaat, jos intoutuu poikain kanssa rymyymään mettäs
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#4
|
||||
|
||||
Komia laitos. Mitekäs tuossa sähkö riittää polttaa tota valopatteria?
|
#5
|
||||
|
||||
ihan hyviten, vissiin laturi kunnossa (ainaki kuvittelis) ja vaihoin Exiden hathat mallin akut sillon tuohon ku ne mitkä tuli matkassa oli ihan kuraa. nuo xenonit on kaikki 35W ballasteilla, eli ei ne ihan mahottomia ota virtaa kuitenkaan ja kytketty 24V systeemiin. voihan tuossa pian tulla ongelmia, koska työvaloja on tarkotus lisätä aika reippaastikin katolle ja tietty jotain soitinta ja invertteriä jne kun laittaa, niin saapa nähhä miten käy
tuli tamgearsilta mukava paketti missä oli laakereita, jospa sais woblailun kuriin, kuhan jenkin perkeleeltä kerkee paneutua taas patukan kimppuun
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#6
|
||||
|
||||
ei tuo menny koko viikko chevyn kans telemutessa, Rolpatin ohjeilla tutkailin pumpun asetuksia ja kaakossahan ne on jo valamiiksi tosin tuli sitten hokastua yks pien juttu ja poistettua katsastusasetukset pumpun kaasuvivun liikkeistä.. ihmettelikin alhaista, taino suhteellista, mutta maksimikierrokset ei noussuna yli 4200, ni nytten kyllä kiekuu reilut neljä ja puol tonnia, harmi ku koeajolenkillä oli pimmeetä kun jouluna, sielläpä siellä, ni nähny tuliko vaikutusta voima(savun) muodostukseen tuoha ei oo sellane taikurin teltta ko ollu ikina, mut jos koittas pyrkia siihen
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#7
|
||||
|
||||
Miun oma ainakii kiertää yli 6000rpm ja savua on. Olikos tuo turbon pumpulla?
|
#8
|
||||
|
||||
on joo. pittää käyvä päivän valolla ajamas joku lenkki, et näkkee muuttuko siinä mikään, vai onko ruvettava ehtimään vikkaa et miksei se saa tarpeeksi ainetta. kuitenki kohtuu pirtee tuo on, eli onko tuo sitten joku meedio nissani ku ei tarjoile woimasawuja
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#9
|
||||
|
||||
pojat saatana seisottaa rotteloitaan miun hallipaikalla ni ei oo tällekää kerinnä tekemään mittään +työt häirihtee harrastamista
kerkesin mie pienen koeajon vetästä ensmäisillä lumilla ja tulin siihen tulokseen notta säätötoimenpiteet mäni oikeeseen suuntaan persdynolla ja nokivan rotiiva ei oo talavirengas, ellei halua harrastoo 4WD driftausta vaihekaavion läpite pitäs ehtii jostain joku lentokenttä, että vois ehtiä patrollin sladit perstuntumaan, ettei aja jonkun koirankopin ylite tiellä jos lipsahtaa sladin puolelle :P
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#10
|
||||
|
||||
piäsin vihonviimeen mörrikän kimppuun ja heti on pakko sannoo jotta älytön onnistumisen ilo, kun sai olkalaakerit vaihettua, uusittua pyöränlaakerit ja apukuskin kuluma on välyksetön! huomena kun jumppoo kuskin puolelle olkalaakerit, pyöränlaakeriha tulkii jo vaiheltua ja sitte apparin puolelle viel uretaanipuslat ni suattaa ajopuoli olla kohallaan
vinssi pitäs sepittee sähköihin ni ei poikien tarvia neitsytmatkalla ehket joka paikasta hinata ylös, tai sitte tarvihtoo, matkalla näkköö pakollinen rojektikuve:
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#11
|
||||
|
||||
noni, nyt tuli etupiä sepitettyä kokonaan ja samalla perus rasvaus huolto, eli pitäs olla ajopuoli kohallaan ko välyksiä ei ennee ole missään
suatto olla aihetta vaihtoo tää kuskin puoleinen ylempi olkalaakeri.. tietty ko tuning tallissa tekoo autoonsa ni pakkoha sinne on urtsupuslat työntee, siis offiauton tärkein ominaisuushan on se, ettei niiaa ku vetää mutikoilla driftingiä keskellä kaupuntia huomena jatkuu vinssin sähkölöihen kanssa, peräkonttiin tuloo viellä vesi sisälle mut sitten tulee, kuhan tekniikka pellaa ni ehtii tapanin ajeluihin hyviten matkaan eikä sillä oo niin merkitystä mitenkä se pelloo, niin kauan ko tulloo woimasawua ja ahtimen vihellys ja suhina kuuluu lähitienoolle
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#12
|
||||
|
||||
olikos simmilevyt tallessa noissa olkalaakereissa?
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
#13
|
||||
|
||||
siel oli 0,1 ja 0,5 ilmeisesti kaikissa neljässä ja niillä osu shimmaus kohalleen, ei ainakaa nahistanu käännellessä. mut kaik neljä laakeria oli ihan finito kun niitä pesun jäläkeen tutkittiin, kuskin puolelta oli "neuloja" kateissa ja löytyvät sieltä alemman laakerin vierestä onneks kaikki, ettei ne oo murroksessa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#14
|
||||
|
||||
vinssiki sähkölöissä ja oikeen virallisesti sulakkeen takana, ei olluna ko 200A nalli ja ois tahtonu 300A, mutta kun ei ollu ni ei ollu
vissiin tehtävä varuilta "hyppylanka" mukaan, että suapi nallin korvattua jos tuprahtaa.. nyppäsin vetästä lakut uusiksi 25mm^2 kaapelilla ko ei muita kenkiä pakista löytyny ja viiskymppinen on nii ohkosella, että pakko siästee pidempiin vetoihin.. kaipa tuo kestää, tai sitten ei, virran mitotuksen nakkelin hihasta, notta 250A pitäs johtimien kestee ja vinssin max otto ois 150A luokkaa (4,8hp moottori), matkalla näkkee sitte. jos jotain palaa ni otettava kait taulukkokirja ja laskin avuksi ja tutkittava missä näppituntuma mäni mehtään
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#15
|
||||
|
||||
näppäsin viellä vaihtoo päivällä joutoaikana öljyt, nyt on hyvä lähtee särkemään tuonne löytökylän kinkereihin
etukardaanin tuplaristikosta löyty väljee, ni voi surutta polkee, eiku ajaa vian pihalle ko uuvet on jo tilattu
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#16
|
||||
|
||||
Pitäisköhän varata hinausköysi mukaan. Jos sattuu tarvetta hinata takas savonlinnaan.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#17
|
||||
|
||||
mie otan omasta takkoo :P muuteki tarkotus varailla konttiin kirvestä ja moottorisahaa ja pari vaijeritaljaa jos onnistuu tumpuloimaan ni löytyy hilipettä. ko nuo on vähä niiko normi työvarustus Nirppiksessä ni nostaa laatikon vaa Mörriin enne lähtöö, no ok pidemmät varpit matkaan
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#18
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Tuossa olisi muuten varma reitti!! |
#19
|
||||
|
||||
ei muute oo Maajo siulle jääny japsijakosta pyörän mutteria nurkkiin? hajotin eilen yhen kipaleen ku tempasin koneella kiinni, ni kiinan mallista läks kierteet irti kokonaan, onnes pinnapultit on ehejät
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#20
|
||||
|
||||
pitäähä se varrautuu jos auto tilttovaa, voisinha mie tulla siun viereen nukkumaan jos nissani jättää mehtään, mut eppäilen et apukuskilla ei oo nii paljo veljeshenkee ja se kävelis kaupuntiin
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#21
|
||||
|
||||
piti sit ruveta viel hifistelemää ko en saanu mielenrauhaa kuskin puolen shimmauksesta ja purin viellä kerran sen ja nakkasin shimmit väliin. ny ei takeltele, mut eipä oo välyksiäkää ja woblausta en löytäny vaikka makkaranhaku, eiku koeajolenkillä retuutin hetkittäi ihan reilusti etupiätä ja testasin toki et on veot tallessa pahasti pelekeen et tuo patu on mehtään liian jäykkä, mut matkalla näkkee..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#22
|
||||
|
||||
tultapahan korkattua omalta osalta offineitsyys tällä vempeleellä ja nyt on tasan kaks vaihtoehtoo, joko pistää auto myyntiin ja hankittava joku raakempi laite, tai sitten jalostettava patrollia JA PALJON, jotta pärjee nuapurikylän poikien reiteillä edes ekan 300m asfaltilta pois päin..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#23
|
||||
|
||||
Pyörän mutterit on Biltemas jonku 8€/10kpl. Ei paljoa kannata käytettyjä hommailla
__________________
HJ61 MMC |
#24
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
#25
|
||||
|
||||
Se on niin jäykkä se sun alusta. tee SOA ja heivaat ne lisäkierteet sieltä kuubaan
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Nissan Patrol Gr Lyhyt "Töpö"? | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 20 | 18.11.2013 22:01 |
Myyty Datsun "talvisota" Patrol " 499e | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 05.09.2013 21:39 |
Myydään Nissan Patrol GR, rakennettu pätkä "töpö" ei myynnissä enää. | jv | O/M/V Ajoneuvot | 14 | 17.02.2013 19:59 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 21 | 13.02.2010 21:22 |